IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Париж забрани старите коли

Произведените преди 1997 година автомобили няма да бъдат допускани в града

Париж забрани старите коли

Поредната мярка на Франция в борбата със замърсяването на въздуха засяга автомобилите на над 20 години, съобщава Le Monde. Те няма да могат да се движат из улиците на столицата Париж след 1 юли тази година.
Париж забрани старите коли
Забраната има за цел да намали смога в града. Снимка: Ройтерс 

След тази дата регистрираните преди 1997 година автомобили ще могат да се движат в града само през почивните дни. Класическите коли не правят изключение, като мярката засяга и мотоциклетите, които са регистрирани преди 2000 година.

Въпросните стари машини представляват едва 10% от автопарка на Париж. Реално обаче те изхвърлят в атмосферата около половината от вредните емисии, сочат изчисленията на местните експерти.

Забраната бе анонсирана през миналата година, като срещна сериозна съпротива. Мотивите бяха, че тя ще лиши най-бедните работещи жители на града от личен транспорт. В крайна сметка обаче промените са приети и влизат в сила от началото на следващия месец.

За да облекчи придвижването на засегнатите жители на града управата на Париж ще подобри градския транспорт, като ще пусне и нови линии. Освен това правителството на Франция вече обяви сериозни премии за шофьорите, които заменят стария си дизелов автомобил за такъв, задвижван с електричество. Предстои и пускането на огромна флотилия електрически скутери под наем.

В страната се въвежда и система, която класифицира автомобилите в зависимост от нивата вредни емисии, които изхвърлят в атмосферата. Ще се използват "цветни чипове", чрез които машините ще бъдат разделени на шест категории. В първата ще попадат електрическите и водородните коли.

Забраната за 20 годишните автомобили е само първата мярка. До 2020 година в Париж ще бъде задействана забрана и за колите, които са регистрирани преди 2011 г.

0 от 500
  • #9
    41 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    да караш на пропан-бутан или метан е доста екологично !затова в държави като Великобритания и Холандия тези автомобили са освободени от данъци и 50 % от газовата уредба се поема от държавата !що така ?
  • #8
    24 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В тиквостан никога.Тиквостанците искат да карат стари германски дръгели на по 15 години уникати, като нови с чип на дизела или газ инжекцион Ланди Рензо за бензина.
  • #7
    37 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз моя дрът форд не си го сменям, и без друго едва ли ще стигне до Париж!
  • #6
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Георги ( преди 9 години )
    Винаги са ми е интересна логиката на изказващи се като 3-тия коментиращ, наистина ли мислиш, че детската ни мечта е да караме коли на по 20+ години. Твоята работа е като "видяла жабата че подковават коня, и тя вдигнала крак".
  • #5
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Бял Данъкоплатец ( преди 9 години )
    ***,препишете статията от правилното място поне.Последно ограничението влиза в сила за коли произведени или регистрирани преди '97 година,че разликата е огромна.Да не говорим че 2020 ако забранят коли произведени преди 2011......нещо май ми се види в сферата на фантастиката.в Париж има страшно много стари коли,особено марки местно производство.Не си мислете че французите си сменят колите през 3 години.
  • #4
    26 rate up comment 8 rate down comment
    сдасдасдас ( преди 9 години )
    Идеално, а в тиквостан кога?Или чакай сетих се, като оправят и модернизират градският транспорт, като за целта разбира се билетчето трябва да стане поне 3 лева, че сега много малко го вдигнаха и тиквата не може да купи още един апартамент на любовницата си в Испания.
  • #3
    31 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тия ще набият добра финансова инжекция в автомобилопроизводителите. Ама като гледам никой не е умрял след тези забрани нали?Там има политици с позиция и воля. Това ако се направи в България стадото селски тарикати ще са 1ви на жълтите павета да въртят гуми със старите си коли, с което според тяхната логика, ще докажат, че са много екологични сигурно...
  • #2
    40 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    То си пише, че съставляват само 10% от автопарка. Тоест 90-те процента отдавна са в източна Европа.
  • #1
    46 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Еее и сега какво ще стане с всичките е36-***, W124-ки, хонди, аудита и други супер бегачки или лукс возила. Да чакаме много нофнос тук да се тровим от тях.