IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Франция дава по 10 000 евро бонус при покупка на електромобил

Целта е пълно премахване на старите дизели от пътищата в страната

Франция дава по 10 000 евро бонус при покупка на електромобил

Френското правителство ще предоставя по 10 000 евро бонус на всеки желаещ да се откаже от старата си лека кола, като я замени с електромобил. Това е част от програмата за намаляване на броя стари автомобили в страната, съобщават медиите в страната.
Франция дава по 10 000 евро бонус при покупка на електромобил
Снимка: Renault

Френският министърът на околната среда Сеголен Роаял обяви, че решението на правителството влиза в сила от април тази година. Бонусът ще получат тези собственици, които заменят машините с дизелови двигатели с такива, задвижвани с електричество.

„Принудени сме да се отървем от дизеловите автомобили на повече от 13 години, които не разполагат с необходимите филтри – каза Роаял. – Подготвяме и редица други мерки, които ще направят използването на тези автомобили още по-трудно.“

Още през декември премиерът на Франция Мануел Валс обяви, че през 2015 г. в страната ще започне да действа система, която класифицира автомобилите в зависимост от нивата вредни емисии, изхвърляни в атмосферата. Това ще позволи да бъдат определени „най-замърсяващите“ коли и съответно да им се забрани да влизат в големите градове.

Още по темата:
Французите тръгват на война с дизеловите двигатели

Renault и PSA отговориха на мерките срещу дизела

 

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До Triforce ( преди 9 години )
    В момента DPF-а на книга хваща всички финни прахови частици, обаче това е при тестовете на двигателя в определени режими, докато НЯМА дизел, чийто филтър да хваща частиците и саждите при натискане на газта по-рязко и при движение с по-висока скорост. НЯМА такъв, дори и новите автомобили при рязко потегляна бълват облак зад автомобила.Тези финни прахови частици са много опасни, тъй като никой филтър в човешкото тяло не ги улавя и те директно влизат в дробовете ни и там остават предизвиквайки рак
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    В един форум подробно прочетох за саждите на нафтата и какво би следвало от написаното на разбиращия:На старите автомобили, саждите са падали по земята и са били тежки (преди 1990). След това са по-ефективни моторите и са по-леки, съответно ги дишаме и някои хора получават рак (вярно е). Обаче с напредването на технологията дизелите ще станат с още по-малко сажди и в един момент ще се направят супер филтри, които да се сменят като консуматив.За жалост, докато това се случи,ще мине доста време.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ами прав си, докато не се роди ядрения реактор за студен синтез, по който Франция и Япония работят заедно вече 20 години, електричките на истина ще замърсяват колкото и ДВГтата. Но има някой различия, например смока няма да се концентрира в градовете, пидземните гаражи няма да са като газови камери а и КПД-то на електродвигателя е двойно.
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Коста ( преди 9 години )
    Колите винаги са замърсявали околната среда и ще продължат да го правят, дори да минат само на ток. Производството им ще цапа, производството на ток ще цапа, рециклирането на батериите ще цапа. Тонове прах от изтърканите гуми ще се носи, а вие си се карайте.Дори у нас да помагаха с 10000 евро на кола, ако трябва да дам още 20 хилки, просто ги нямам. С повечето от вас също е така, каквито и да ги пишете тука.
  • #19
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Само като видях къде я зарежда и се .... възбудих!"Що, и на тебе ли така ти вкарват кабела само че отзад? :)
  • #18
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Само като видях къде я зарежда и се .... възбудих!
  • #17
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    При премиум колите Немците няма кои да ги бие. А това че разни малки коли щели да се продават във Франция никои не го грее защото 10 продадени бараки са колкото един премиум, Порше например. А те Франсетата така или иначе си караха техните черупки като е за евтина тарамбука. Ама представителните им коли са Мерцедеси, както и такситата. Па немците като решат си пускат технологиите и почват да продават, но трябва да има търсене.
  • #16
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ще ги гледаме ама друг път.Вземи спри хапчетата! Дизел и дизелови хибриди ще има и след 10г. По скоро големите бензинови са умиращи... почват и отвъде да се усещат и там също почват да ги намират за безсмислени, дори и при ниската цена на петрола. Не случайно там Тойота си продава "еко" автомобилите.Сравнени с техните големи бензини са най-екологичните възможни. Затова тук и не се търсят особено...
  • #15
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    @АнонименАз пък не знам кой си и как ти е ясно, ама като автомобилен инженер и човек работещ в авто индустрията, аз пък ти гарантирам, че след 10 години все още ще има добър пазар за дизелови автомобили.
  • #14
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не знам кво не ни е ясно ама та тебе требва да ти е ясно, че след 10 години нафтовите печки ще ги гледате само в музеите, а германската автоиндустрия ще последва детройтската ако продължават да се опитват да продават тея отровни ***.