IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Париж забрани старите коли

Произведените преди 1997 година автомобили няма да бъдат допускани в града

Париж забрани старите коли

Поредната мярка на Франция в борбата със замърсяването на въздуха засяга автомобилите на над 20 години, съобщава Le Monde. Те няма да могат да се движат из улиците на столицата Париж след 1 юли тази година.
Париж забрани старите коли
Забраната има за цел да намали смога в града. Снимка: Ройтерс 

След тази дата регистрираните преди 1997 година автомобили ще могат да се движат в града само през почивните дни. Класическите коли не правят изключение, като мярката засяга и мотоциклетите, които са регистрирани преди 2000 година.

Въпросните стари машини представляват едва 10% от автопарка на Париж. Реално обаче те изхвърлят в атмосферата около половината от вредните емисии, сочат изчисленията на местните експерти.

Забраната бе анонсирана през миналата година, като срещна сериозна съпротива. Мотивите бяха, че тя ще лиши най-бедните работещи жители на града от личен транспорт. В крайна сметка обаче промените са приети и влизат в сила от началото на следващия месец.

За да облекчи придвижването на засегнатите жители на града управата на Париж ще подобри градския транспорт, като ще пусне и нови линии. Освен това правителството на Франция вече обяви сериозни премии за шофьорите, които заменят стария си дизелов автомобил за такъв, задвижван с електричество. Предстои и пускането на огромна флотилия електрически скутери под наем.

В страната се въвежда и система, която класифицира автомобилите в зависимост от нивата вредни емисии, които изхвърлят в атмосферата. Ще се използват "цветни чипове", чрез които машините ще бъдат разделени на шест категории. В първата ще попадат електрическите и водородните коли.

Забраната за 20 годишните автомобили е само първата мярка. До 2020 година в Париж ще бъде задействана забрана и за колите, които са регистрирани преди 2011 г.

0 от 500
  • #19
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Имай предвид че това е служебна кола и знаем как се кара. Макар че имам поглед над 2 служебни логана и нямат никакви грижи Второ кой те кара да купуваш Дачия втора ръка за 10-тина хил лв имаш приличен избор от 6-7 годишни коли.За шумоизалцията обаче съм съгласен предпоследното поколение беше зле. Новите са по-ок. А до къде ще повозиш до сервиза ли? W220 е едно от големите недоразумения на Мерцедес. Поне да беше останал на W140
  • #18
    7 rate up comment 6 rate down comment
    1101 ( преди 9 години )
    Абе нали чичо ми е сотаджия и във фирмата на купуваха дачийки и за по-малко от 3 години чисто нова кола цялата се разпадна, а да не говориме, че грам не е обезшумена и вози отвартително зле.. Айде повози се в някоя нова Дачия, кия, Хюндай или Тойота от ниските класове и после ела да те повозя в мойта 15 годишна S-ка W220 ако искаш ще ти дам и да покараш и пак ще си говориме кое вози по-хубаво и кое е по-доброто.
  • #17
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до 1101 ( преди 9 години )
    Потърси помощ. Цял живот да се мъчиш да се правиш на баровец е тежка съдба. А още по-жалко е да се чувстваш неудобно, че ще те видят с нова кола, ама по-нисък клас.Жал ме е за такива тежкари като теб.
  • #16
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Renault Megane Rs ( преди 9 години )
    Да ги бяха забранили през 97-98 година.Ясно е ,че сега не те(старите автомобили) замърсяват въздуха,а новите дизелаци след 2000 година до сега.
  • #15
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Трябва и в София така. Половината бараки са за спиране от движение, изгнили със стари гуми, пушещи. А бензинките с газ са страшни масларки и пак са зле. Които няма възможност за по нова кола, има ГТ, колело и т.н. Съседа с едно дръгливо Рено Лагуна, всеки ден опушва квартала та да слезе до пазара който е на 600м. здрав прав човек, като го питам отговора е че иначе къде да карал. А Палиж е далеч по добре от Софето.
  • #14
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Затова в Европа всяко 3-4 дете е с астма/алергия. Ама ако се случи на вашето дете дали така пак ще защитавате дизелите? Да не може дъх да си поеме след 2 етажа стълби. И честит празник на тези, които са родители!
  • #13
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Фолк с ваген ( преди 9 години )
    Дайте ги насам, Източна Европа ще ги изкупи. Лошо само е, че дизелите не стават за газифициране.
  • #12
    10 rate up comment 19 rate down comment
    1101 ( преди 9 години )
    Я бегай бе, ти да не си някакъв екоактивист? Карам си S-ката 2001 година W220 с 3.2 дизелче и предпочитам "15 годишният таралясник" и да си го поддържам пред "новата" дачийка или някоя друга чикийикa дето ще се разпадне след смешната си гаранция...
  • #11
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    На франсетата работата е сетила се Мара да се ппбара. До сега с немските си събратя толерираха дизелите, а сегща се сетиха за друго. Защо не стимулират оборудването на старите бензинови коли с пропан-бутан и метан. Доста по-евтино, екологично и рентабилно е. У нас може да се направи същото. Не разбрахте ли евроИди0ти, че лобирането за дизелите не е добро нещо! Защо не свалихте акциза за япоските коли, които са много по-екологични и икономични от вашитще таралясници? Защо евроГ*йски мижитщурки?
  • #10
    32 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ясно е че никой не иска да кара 20 годишна кола ако има парите да по-нова. Просто в БГ много хора предпочитат 20 годишен лукс/спорт таралясник пред 8-10 годишна среден клас кола, която гълта по-малко пари за гориво и ремонти ама не е "гъзарска"