IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде

Компактният SUV е пораснал на размери и иска да се бори с по-големите

Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде

Представяният през 2007 г. Tiguan бе първият опит на Volkswagen в сегмента на компактните кросовъри. Неслучайно и името му бе впечатляващо - хибрид между "тигър" и "игуана", което трябваше да подчертава нестандартния му стил. По това време подобни автомобили все още бяха рядкост, като Nissan тъкмо беше пуснал своя бестселър Qashqai.
Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде
От тогава немският кросовър се продаде в около 3 млн. бройки и продължава да заема ключови позиции в сегмента. Същевременно обаче се появиха много конкуренти, а на техния фон Tuguan изглеждаше някак си скромно. И логично дойде моментът, в който това трябва да бъде поправено.

Налице е вече новото поколение на кросовъра, което имахме възможност да изпробваме. Тестът се проведе в Берлин, както и в неговите околности, където се убедихме в качествата на автомобила. Както и в това какво впечатление прави новият Tiguan на самите германци.
Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде
Моделът запазва досегашните си пропорции, но вече е далеч по-модерен. Мотото на автомобила е "пропуск за всяко място" и той го оправдава. Можете да избирате между три варианти - градски, всъдеходен и спортен (R-line), като всеки един от тях залага на собствен отличителен дизайн. В същото време имате на разположение огромен брой възможности за персонализация, като избирате сами с какви джанти да е кросовърът или в какви цветове да е каросерията му.

Модерното излъчване на кросовъра обаче се съчетава и с познатия от другите нови модели на Volkswagen стил и най-вече с по-големия Touareg. Дори хромираните елементи по каросерията не изглеждат прекалено, както е при някои други автомобили, а са си съвсем на мястото.
Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде
Не бива да се пропуска факта, че Tiguan е първият кросовър на марката, изграден на модулната платформа MQB. Това естествено доближава модела до познатите Golf и Passat, като едновременно с това е позволило намаляване на теглото. По-малка е и височината на кросовъра - с 33 мм в сравнение с предното поколение, но в същото време клирънсът е увеличен с 11 мм и вече достига 200 мм за всъдеходната версия (при градския вариант той е 190 мм).

Използването на MQB води и до други промени - междуосието е със 77 мм по-голямо и това поставя новия Tiguan пред кросовъри като Toyota RAV4, Kia Sportage, Hyundai Tucson и Mitsubishi Outlander. В същото време е увеличено място в салона. Педантичните германци са пресметнали, че разстоянието между облегалката на шофьора и колената на возещия се зад него пасажер е пораснало с 29 мм, така че определено на задните седалки се пътува по-удобно.
Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде
Увеличението на междуосието води и до по-голям багажник - 520 литра, което е с 50 литра повече от досега. А ако задните седалки се преместят максимално напред, обемът достига 615 литра. При свалени задни кресла обемът вече е 1600 литра, а ако разстоянието не достига, предната седалка до шофьора се смъква напред. По-голяма е и вратата на багажника.

Интериорът на Tiguan е почти изцяло заимстван от последната генерация на Passat. Явно каквото и да са предлагали дизайнерите, те не са посмели да прескочат границата наречена "практичност". Бутоните и различните превключватели са точно там, където очаквате да ги видите. Същевременно ясно си личи, че моделът е ориентиран към младата аудитория, която ще оцени поставянето на USB изход за возещите се отзад пасажери.
Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде
Мултимедийната система се управлява лесно с докосване на екрана и бързо се съединява със смартфона. Срещу доплащане можете да получите и виртуален панел, както е при последните модели на Audi, като възможностите за неговата настройка са многобройни. Той всъщност представлява пълноценен дисплей, като е възможно циферблатите за скоростта и оборотомера да бъдат намалени, а навигацията - увеличена.

Превключването на различните режими с бутон е запазено само за версиите с предно предаване, докато при тези със система 4х4 е поставена специална шайба. Към трите режима - Comfort, Normal и Sport, са добавени още два - индивидуален и екологичен, като при последния могат да се изменят редица параметри като се започне от чувствителността на педала на газта и усилвателя на кормилната уредба, за да се стигне до работата на мигачите и на климатика. Отделно от това може да се изберат настройки за придвижване по лед и сняг.
Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде
Когато стъпи на сняг, системата веднага задейства електрониката и педалът на газта става доста по-чувствителен, като времето за реакция се намалява. При оф-роуд терен, на какъвто също имахме възможност да изпробваме модела, автоматично се задейства система за спускане - HDC.

Технологията 4Motion, с която е оборудван Tiguan, контролира въртящия момент към четирите колела посредством Haldex от пето поколение. Това улеснява взаимодействието на електронните системи, регулира приплъзването, като едновременно с това командва електронния блокиращ диференциал.
Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде
Като цяло за модела са предвидени общо 8 силови агрегата - 4 бензинови и 4 дизелови. Мощността им варира между 115 и 240 к.с., като в последния случай става дума за 2,0-литровия турбо дизел, предлаган при VW Passat. Освен 7-степенната DSG трансмисия налице са 6-степенна механична скоростна кутия, както и "автомат" със същия брой предавки.

На първо време обаче са достъпни единствено 2,0-литрови мотори - бензинов със 180 к.с. и  дизел със 150 к.с., който ние успяхме да тестваме. При него средният разход на гориво е 5,7 л/100 км, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 9 секунди. При движение в натоварен трафик - в самия Берлин, а и около него нашият Tiguan показа 6,5 л/100 км, което си е доста добро постижение за подобен автомобил.
Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде
Във Volkswagen Tiguan са налице и най-модерните асистенти на водача. Сред тях е система, която следи за пътната маркировка, а в случай на нужда задейства спирачките. Това показва, че в някои случаи спокойно може да се доверите на електронните системи.

Като цяло компактният SUV на Volkswagen e станал по-голям и по-добър от своя предшественик. Дизайнът му е по-модерен, а салонът по-просторен. Като добавим по-добрата проходимост, по-икономичните двигатели и допълнителните системи за безопасност, получаваме кола, с която освен че можете да се появите навсякъде и да привлечете внимание, можете и да стигнете до труднодостъпни места.
Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде
Не е за пренебрегване и фактът, че основните агрегати - двигатели и скоростни кутии, вече са проверени и са доказали своята надеждност. Очакваме да видим и цените, които не са никак маловажни. В Европа те стартират от близо 26 000 евро, но високите нива на оборудване със 7-степенна DSG и система 4Motion вероятно ще струват доста повече.

Снимки: Volkswagen

Тагове: Volkswagen Tiguan
0 от 500
  • #9
    54 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Никакви шансове срещу Каджар дори и минимални.Просто французите винаги са били повече хора от германците.Във всяко едно отношение!" Божееее, боже... почти си представих интелигентното лице стоящо зад подобно изявление. А иначе за колата - абсолютно безидеен и скучен на външен вид, но вероятно ще стане бестселър както и всичките им други модели.
  • #8
    53 rate up comment 17 rate down comment
    Striker ( преди 8 години )
    Дизайн а-ла т'слъта. Дойче картофен не си е давал много зор за външния вид. Важното е да има TDI или "спринцовка", поне 4 турбини и няма "никакви" емисии! :)))
  • #7
    57 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ей верно прилича на игуана! Тромав, тежък, като от каменната ера!
  • #6
    56 rate up comment 10 rate down comment
    xaaxxaa ( преди 8 години )
    хахах големи сте сладури в тези форуми. Едва ли си и помирисвал Kadjar да не говорим за Tiguan и говориш за шансове. Карал съм ги идвата и Kadjar е добър автомобил за парите си но дотам. Не може да се сравнява с Tiguan в нието едно друго отношение освен цената. Давай газ на старото Clio и със здраве
  • #5
    65 rate up comment 15 rate down comment
    Класън ! ( преди 8 години )
    Страхотен ТигуанДори и от Топ Гиър го признаха за стария преди време когато тестваха ВСИЧКИ СУВ в този сигментЗа мене лично мнението на Старите водещи на предаването е милиард пъти по меродавно от това на един скъсан дошовак !
  • #4
    52 rate up comment 20 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Поставен до Кикс-а на Нисан, въпреки че са в различни класове "новият" Тиган на ФВ изглежда като то каменната ера .... Каждар, който е в класа му изглежда поне 2 пъти по-добре според мен. "Еволюционният" дизайн на ФВ явно се изчерпа ... За това колко е здрав не мога да коментирам, понеже нямам лични наблюдения.
  • #3
    61 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тойота се смее на това!
  • #2
    48 rate up comment 24 rate down comment
    Хехе ( преди 8 години )
    Никакви шансове срещу Каджар дори и минимални.Просто французите винаги са били повече хора от германците.Във всяко едно отношение!
  • #1
    66 rate up comment 16 rate down comment
    нововнос ( преди 8 години )
    В заглавието имат предвид, че дори и сервиза да е в някаква нива, Тигана все пак ще успее да се добере до него преди да се окоти съвсем!