IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какви коли се търсят в Европа

Хечбеците остават лидери и през февруари, но кросовърите завладяват най-голям дял от пазара

Какви коли се търсят в Европа

Интересът към кросовърите на пазара в Европа продължава да расте, но въпреки това хечбек моделите все още водят по продажби. Това съобщава компанията DATO Dynamics, която публикува пазарните резултати за месец февруари.
Какви коли се търсят в Европа
Снимка: Ройтерс

Лидер продължава да бъде хечбекът VW Golf с 36 117 продажби. Моделът губи клиенти във Франция (-19%) и във Великобритания (-19%), но пък увеличава популярността си в Германия (+6%) и Италия (+37%). Втори е VW Polo, а на трета позиция е Renault Clio.

Топ 10 в Европа за февруари

 1.    VW Golf – 36 117 (+1%)
 2.    VW Polo – 22 854 (+6%)
 3.    Renault Clio – 21 713 (+0%)
 4.    Peugeot 208 – 20 575 (+20%)
 5.    Ford Fiesta – 18 501 (+11%)
 6.    Opel Corsa – 191 167 (+15%)
 7.    Fiat Panda – 18 942 (+38%)
 8.    Skoda Octavia - 18 189 (+11%)
 9.    Nissan Qashqai – 17 054 (+10%)
10.  Peugeot 308 - 16 991 (+27%)

Като цяло за втория месец от годината в Европа са регистрирани 1,09 млн. нови автомобили, което е с 13,8% повече от февруари 2015 г. Любопитното е, че увеличението е във всички сегменти – от компактните коли до лимузините.

Въпреки лидерската позиция на хечбеците като цяло най-голям дял от пазара имат кросовърите – 24%. За един месец в Европа са продадени 265 500 SUV-та, което е увеличение с 31%. На втора позиция са субкомпатните коли – 22%, при които увеличението е с 9%. Най-сериозна динамика записват спортните модели – ръст от 61%, но техният дял е едва 2%.

При пазарите най-голямо увеличение има в Италия - +28%. Двуцифрен ръст на продажби се отчита още в Германия, Франция и Испания. На минус са само 4 държави от ЕС – Гърция (-32%), Холандия (-17%), Португалия (-3%) и Швейцария (-1%).

0 от 500