IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какви коли се търсят в Европа

Хечбеците остават лидери и през февруари, но кросовърите завладяват най-голям дял от пазара

Какви коли се търсят в Европа

Интересът към кросовърите на пазара в Европа продължава да расте, но въпреки това хечбек моделите все още водят по продажби. Това съобщава компанията DATO Dynamics, която публикува пазарните резултати за месец февруари.
Какви коли се търсят в Европа
Снимка: Ройтерс

Лидер продължава да бъде хечбекът VW Golf с 36 117 продажби. Моделът губи клиенти във Франция (-19%) и във Великобритания (-19%), но пък увеличава популярността си в Германия (+6%) и Италия (+37%). Втори е VW Polo, а на трета позиция е Renault Clio.

Топ 10 в Европа за февруари

 1.    VW Golf – 36 117 (+1%)
 2.    VW Polo – 22 854 (+6%)
 3.    Renault Clio – 21 713 (+0%)
 4.    Peugeot 208 – 20 575 (+20%)
 5.    Ford Fiesta – 18 501 (+11%)
 6.    Opel Corsa – 191 167 (+15%)
 7.    Fiat Panda – 18 942 (+38%)
 8.    Skoda Octavia - 18 189 (+11%)
 9.    Nissan Qashqai – 17 054 (+10%)
10.  Peugeot 308 - 16 991 (+27%)

Като цяло за втория месец от годината в Европа са регистрирани 1,09 млн. нови автомобили, което е с 13,8% повече от февруари 2015 г. Любопитното е, че увеличението е във всички сегменти – от компактните коли до лимузините.

Въпреки лидерската позиция на хечбеците като цяло най-голям дял от пазара имат кросовърите – 24%. За един месец в Европа са продадени 265 500 SUV-та, което е увеличение с 31%. На втора позиция са субкомпатните коли – 22%, при които увеличението е с 9%. Най-сериозна динамика записват спортните модели – ръст от 61%, но техният дял е едва 2%.

При пазарите най-голямо увеличение има в Италия - +28%. Двуцифрен ръст на продажби се отчита още в Германия, Франция и Испания. На минус са само 4 държави от ЕС – Гърция (-32%), Холандия (-17%), Португалия (-3%) и Швейцария (-1%).

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    LEX, това го имах в предвид общо, не за теб конкретно, но щом ще си говорим така и явно изхождайки от големия ти опит - моля те, сравни една SКласа 2006 година V12, 6 литров с едно ново Рено Лагуна или Опел Мондео или някоя Кия ако решиш. И само за протокола - аз на кола с по-малко от 8 цилиндъра не се качвам и карам и нови и стари - знам колко им струват ремонтите защото ги плащам и ти казвам - това могат да си го позволят много малко хора
  • #10
    22 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 9 години )
    Не знам как е в Европа, но с нашите заплати най-добре да се вземе кола на 3-5 години, защото има още доста ресурс, а цената и е доста по-ниска от на нова кола. Освен това гаранцията е нож с 2 остриета в БГ, защото за да важи трябва да ходиш в официалния сервиз където ти свалят кожата дори за рутинно обслужване. Ако имахме европейски заплати и обслужване по сервизите щеше да е друго, но засега това е положението.
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Като се има предвид какви задръствания и колко малко паркоместа има в западна Европа е съвсем логично да се търсят малки коли.
  • #8
    25 rate up comment 2 rate down comment
    LEX ( преди 9 години )
    Само едно ще кажа. Европейците не са глупави хора и си ценят парите много повече от нас. Карат си новата кола, докато е в гаранция, точно преди да е започнала да им бърка в джоба я пращат към Балканите...Пък ние да му мислим. Точно с "премиум" кола на 10 год. човек по-добре да си няма работа...
  • #7
    21 rate up comment 2 rate down comment
    LEX ( преди 9 години )
    Порче, айде като не ме познаваш да не се изказваш какво мога да поддържам и какво не. Карал съм Мерцедес, на който поддръжката му беше като на S класа, много добре знам за какви суми става въпрос... А дали е по-лошо да караш нова кола от среден клас вместо "премиум" на 10 год., на който тепърва му започват ремонтите... не съм сигурен, явно ти нямаш опит с нито едно от двете...
  • #6
    3 rate up comment 19 rate down comment
    Пора ( преди 9 години )
    LEX, ти дори и за 10 годишна SКласа не може да си помислиш - там поддръжката е майка си и баща си - 10 годишна кола от луксозния сегмент е далече по добрия вариант от чисто нова от ниския и средния клас, проблема е че малко хора могат да си ги позволят (за нови въобще не говоря)..
  • #5
    22 rate up comment 8 rate down comment
    LEX ( преди 9 години )
    Преди няколко дни имаше статия за Рено, под която се изсипа един куп пумия и простащина, но след Голф и Поло надявам се добре се вижда, коя е най-продаваната кола в Европа... Ние българите бързо бихме преподредили класацията. 7-ца, А8-ца, S класа, RS6-ца и т.н. Разбира се, от 10+ години нагоре, новите са още в мечтите ни...
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Civic? Къде го бутате тоя нишов модел, вярно че тука по светофарите си ги мерят голф 3 и 15 годишни сивици, но това не е определящо... извън Люлин и Перник де :)
  • #3
    7 rate up comment 22 rate down comment
    Фолк с ваген ( преди 9 години )
    Голф пак е 1, а цивик даже не фигурира в класацията.
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Otliva tuk se dalji na visokia frank,i kola nova importirana ot Germania e s 20% po niska cena ot tazi koito se prodava ot al4nite predstavitelstva.Te o6te jiveiat s ideiata 4e franka e lev i 30.Otrepki