IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какви коли се търсят в Европа

Хечбеците остават лидери и през февруари, но кросовърите завладяват най-голям дял от пазара

Какви коли се търсят в Европа

Интересът към кросовърите на пазара в Европа продължава да расте, но въпреки това хечбек моделите все още водят по продажби. Това съобщава компанията DATO Dynamics, която публикува пазарните резултати за месец февруари.
Какви коли се търсят в Европа
Снимка: Ройтерс

Лидер продължава да бъде хечбекът VW Golf с 36 117 продажби. Моделът губи клиенти във Франция (-19%) и във Великобритания (-19%), но пък увеличава популярността си в Германия (+6%) и Италия (+37%). Втори е VW Polo, а на трета позиция е Renault Clio.

Топ 10 в Европа за февруари

 1.    VW Golf – 36 117 (+1%)
 2.    VW Polo – 22 854 (+6%)
 3.    Renault Clio – 21 713 (+0%)
 4.    Peugeot 208 – 20 575 (+20%)
 5.    Ford Fiesta – 18 501 (+11%)
 6.    Opel Corsa – 191 167 (+15%)
 7.    Fiat Panda – 18 942 (+38%)
 8.    Skoda Octavia - 18 189 (+11%)
 9.    Nissan Qashqai – 17 054 (+10%)
10.  Peugeot 308 - 16 991 (+27%)

Като цяло за втория месец от годината в Европа са регистрирани 1,09 млн. нови автомобили, което е с 13,8% повече от февруари 2015 г. Любопитното е, че увеличението е във всички сегменти – от компактните коли до лимузините.

Въпреки лидерската позиция на хечбеците като цяло най-голям дял от пазара имат кросовърите – 24%. За един месец в Европа са продадени 265 500 SUV-та, което е увеличение с 31%. На втора позиция са субкомпатните коли – 22%, при които увеличението е с 9%. Най-сериозна динамика записват спортните модели – ръст от 61%, но техният дял е едва 2%.

При пазарите най-голямо увеличение има в Италия - +28%. Двуцифрен ръст на продажби се отчита още в Германия, Франция и Испания. На минус са само 4 държави от ЕС – Гърция (-32%), Холандия (-17%), Португалия (-3%) и Швейцария (-1%).

0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX @до FenIX ( преди 9 години )
    Разбира се че има и такива случаи затова трябва да се гледа, но пък каква е гаранцията, като купуваш 10 годишна кола какво е ставало с нея? За 3-5 годишните коли може да проследиш в официалния представител какво е ставало с колата докато след изтичане на гаранцията вече се губи следата. А "професионализма" в официалните сервизи е мит. Нали тия хора ги наемат от други сервизи така че няма как автоматично да станат спецове само защото са облекли нов гащеризон с емблемата на съответната марка ;)
  • #30
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Язи ( преди 9 години )
    "На минус са само 4 държави от ЕС Гърция (-32%), Холандия (-17%), Португалия (-3%) и Швейцария (-1%)."Че откога Швейцария стана член на ЕС? Професионализъм.. Хм Хм
  • #29
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Старшина ( преди 9 години )
    Я па нищу не търсим, оти си имам у гаражо едно старо волво и един още по-стар мерцедес, които ще надживеят още 10 поколения коли. А тия всички изброени чикийки в класацията както ги допра лекичко с бронята на волвото са тотал щета... Пeдaлчeтa мамини дето не знаете що е казарма, не знаете и що са истински коли и истинска музика... Едно време и колите и музиката, даже и жените беха истински, а не *** , сега всичко отиде по дяволите... Тоя свят наистина ще е по-добре да приключи скоро...
  • #28
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Пора ( преди 9 години )
    Идеята ми е че колите в премиум сегмента дават повече и са по добрия вариант независимо от годините им. Пък и друго си е голям мотор с много коне да се чува като го настъпиш, отделно повече пространство (затова уважавам американските коли). Иначе бира не пия ама наздраве щом викаш...
  • #27
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Фолк с ваген ( преди 9 години )
    Поре, поркай си биричката и кифлите и не си мъчи акъла със сложни екзистенциални въпроси. ;)
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не става сама с бачкане, трябва и акъл...
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Никой в нищо не иска да те убеди. Естествено е че по скъпата кола определено е по хубава от евтината, има защо. Оттук нататък стара за 50к или чисто нова за 50к е въпрос на личен изборА по-долния който пише, че "това могат да си го позволят много малко хора" е в голяма грешка. Познавам много хора, които отиват и си взимат чисто нови коли за по 80-100к лв в D-сегмент, не премиуми, карат ги по 2г и взимат нова пак за същите пари. Нима те с тези пари не могат да поддържат 5-6-10г премиум кош с 8ц
  • #24
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Пора ( преди 9 години )
    То по същия начин и часовника е да показва времето ама едно да си с някой Касио друго с някоя швейцарска ръчна изработка! То за всичко е така, не само за колите, а и за дрехите, мебелите, жилищата и т.н. Но няма как да ме убедите че по-евтината кола е по-добрия вариант - просто не е! Освен в цената разбира се....
  • #23
    23 rate up comment 0 rate down comment
    GTE ( преди 9 години )
    По балканските стандарти колите от тази класация са само номера 1, 8,9 и 10Другото е клас лаХно. А бройката е ясна от 2 до 7 са продадени 300 000 броя, а 1+8+9+10 са продадени 90 000 броя. И тук няма никакъв премиум.Хората са практични, за тях колата е седалка за превоз от и до работа и в свободното време, минимум разход подръжка и пракиране. За нас е фикс идея - все още. Ако някой ти изджаска любимото тенеке излизаш и го колиш. Туй ни е акъла. Както е казал поета Славейков, не народ а ***
  • #22
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Просто приемете че за някои колата е за да стигне от тА до тБ. Аз познавам много такива хора, за тях колата няма особено значение. И при това става въпрос за хора с пари