Интересът към кросовърите на пазара в Европа продължава да расте, но въпреки това хечбек моделите все още водят по продажби. Това съобщава компанията DATO Dynamics, която публикува пазарните резултати за месец февруари.
Снимка: Ройтерс
Лидер продължава да бъде хечбекът VW Golf с 36 117 продажби. Моделът губи клиенти във Франция (-19%) и във Великобритания (-19%), но пък увеличава популярността си в Германия (+6%) и Италия (+37%). Втори е VW Polo, а на трета позиция е Renault Clio.
Топ 10 в Европа за февруари
1. VW Golf – 36 117 (+1%)
2. VW Polo – 22 854 (+6%)
3. Renault Clio – 21 713 (+0%)
4. Peugeot 208 – 20 575 (+20%)
5. Ford Fiesta – 18 501 (+11%)
6. Opel Corsa – 191 167 (+15%)
7. Fiat Panda – 18 942 (+38%)
8. Skoda Octavia - 18 189 (+11%)
9. Nissan Qashqai – 17 054 (+10%)
10. Peugeot 308 - 16 991 (+27%)
Като цяло за втория месец от годината в Европа са регистрирани 1,09 млн. нови автомобили, което е с 13,8% повече от февруари 2015 г. Любопитното е, че увеличението е във всички сегменти – от компактните коли до лимузините.
Въпреки лидерската позиция на хечбеците като цяло най-голям дял от пазара имат кросовърите – 24%. За един месец в Европа са продадени 265 500 SUV-та, което е увеличение с 31%. На втора позиция са субкомпатните коли – 22%, при които увеличението е с 9%. Най-сериозна динамика записват спортните модели – ръст от 61%, но техният дял е едва 2%.
При пазарите най-голямо увеличение има в Италия - +28%. Двуцифрен ръст на продажби се отчита още в Германия, Франция и Испания. На минус са само 4 държави от ЕС – Гърция (-32%), Холандия (-17%), Португалия (-3%) и Швейцария (-1%).


0