IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Mercedes се забърква в дизеловия скандал?

Американски клиент подава иск срещу компанията заради предполагаема измама с вредните газове

И Mercedes се забърква в дизеловия скандал?

Американски шофьор на дизелов модел на Mercedes е подал съдебен иск срещу германския производител. В него той твърди, че Mercedes е програмирала така колата, че при температура под 10 градуса тя излъчва далеч над допустимото количество азотни оксиди.
И Mercedes се забърква в дизеловия скандал?
Снимка: Ройтерс

Зад иска се крие добре познатата адвокатска кантора Hagens Berman от Сиатъл. Тя е първата, която започна да съди Volkswagen в САЩ, защото германският концерн е програмирал колите си със софтуер, с който може да манипулира вредните емисии.

В друго дело срещу Toyota, за чиито коли се твърди, че ускоряват изненадващо и така предизвикват катастрофи, адвокатите на кантората успяха да постигнат обезщетение от 1,6 млрд. долара - най-високата сума на извънсъдебно споразумение, която е плащал автомобилен концерн досега. Съдената също от Hagens Berman корейска Kia пък договори обезщетение от почти 255 млн. долара. Кантората е завела искове и срещу General Motors, но по тях засега няма развитие.

В момента кантората издирва и други шофьори на дизелови коли на Mercedes, за да се включат в колективен иск. Тя изброява 14 модела, за които има съмнения за надминаване на законовите изисквания за вредните емисии. Адвокатите твърдят, че при тестове на улиците тези дизелови автомобили отделят средно над 19 пъти повече азотен оксид, отколкото е позволено. При някои отделни тестове според тях допустимите лимити са надминати дори 65 пъти.

Адвокатите обвиняват Mercedes, че е измамила купувачите с лъжливи презентации. Mercedes е хвалила своите автомобили като „най-чистите и най-модерните дизелови двигатели с изключително ниски емисии, висока енергийна ефективност (30 на сто по-малко парникови емисии, отколкото сравним бензинов автомобил) и комфортно  шофиране. Компанията била създала погрешно впечатление, че нейните коли са по-малко вредни за околната среда, казва Стив Берман, партньор в юридическата кантора, която е специализирана в колективни искове.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #19
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Шофирам японско съвършенство от 2003 дето покрива Евро6 без проблем при това реално, защо питаш? А за физика по-добре дума не отваряй ;) Вредните емисии ли са простотии според загладеното ти мозъче?
  • #18
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Anon ( преди 9 години )
    Швабен зи капутен, ти каква каска шофираш...сподели тука на заблудените.Може би е некой американски екомобил или електрическа лопата ? ли теслъ ли беше..И ти при Дошето за часа по физика..марш да повтаряш..вредни емисии простотии на квадрат.Ако беше такъв радетел за еко-то да беше спрял камионите..опааа..лошо..нема кой да зареди магазина и ще мреш от глад май..
  • #17
    14 rate up comment 17 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Толкова си могат технологично изостаналите немци. Като не могат да покрият нормите за вредни емисии с допотопните си технологии - лъжат, пък дано да не ги хванат. По-лошото е какво следва от това? Европа вече официално им разреши на дизелите да бълват в пъти по-вече канцерогенни емисии от стандартите. Пълен идиотизъм. Налагаме стандарт, ама който си плати може да не го покрива.
  • #16
    22 rate up comment 9 rate down comment
    х'американците ( преди 9 години )
    Да си карат техните бангии и японските *** със средна цена 17 х.долара.*** и алчни коpeleта!
  • #15
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Anon ( преди 9 години )
    Това е така, както и да се изкарат едни лесни пари.Остава тъпите директори на концерни да решат как искат..да са .Нае..ни един път случайно..или еа..ни многократно за спорта.Сиреч, да си пожертват себелюбието и да се изнесат вкупом от премиум сегмента в кравар ленд.
  • #14
    33 rate up comment 2 rate down comment
    razgradski pop ( преди 9 години )
    тук въпросът не е околната среда...целта е да се намерят дупки в законодателството за да се изнудват големи фирми...става въпрос за стотици милиони долари, понякога милиарди...в същото време, особено в случая с европейските авто производители, става въпрос за опит да се спре експанзията им в САЩ...
  • #13
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Anon ( преди 9 години )
    Японска кикиморо..те ВАГ в Япония се прескачат страхотен пазар са няма що.Ахаа. клонингите атакуват..
  • #12
    12 rate up comment 29 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Германски ***
  • #11
    11 rate up comment 22 rate down comment
    Japanese Guy ( преди 9 години )
    Bez americanskiya i japanskiya pazari shte kleknete be fricove.
  • #10
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Anon ( преди 9 години )
    Нещо взе да ми писва от тия кравари.Ама незнам тъпите Еуро фирми що им се водят по акъла.Закривай дилършиповете,и сервиузите и да ***.Имат си техни бангии да карат.Да се опомнят ,че цените в ЕуроХХХ,са доста височки.Мерц с *** екстри дори не е доларовата цена в евро без глокса тук.Европа си е една марионетка на конци..то се вижда.Хак да им е и на фирмите да плащат и да ги затъркат.Барем се опомнят.