IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Mercedes се забърква в дизеловия скандал?

Американски клиент подава иск срещу компанията заради предполагаема измама с вредните газове

И Mercedes се забърква в дизеловия скандал?

Американски шофьор на дизелов модел на Mercedes е подал съдебен иск срещу германския производител. В него той твърди, че Mercedes е програмирала така колата, че при температура под 10 градуса тя излъчва далеч над допустимото количество азотни оксиди.
И Mercedes се забърква в дизеловия скандал?
Снимка: Ройтерс

Зад иска се крие добре познатата адвокатска кантора Hagens Berman от Сиатъл. Тя е първата, която започна да съди Volkswagen в САЩ, защото германският концерн е програмирал колите си със софтуер, с който може да манипулира вредните емисии.

В друго дело срещу Toyota, за чиито коли се твърди, че ускоряват изненадващо и така предизвикват катастрофи, адвокатите на кантората успяха да постигнат обезщетение от 1,6 млрд. долара - най-високата сума на извънсъдебно споразумение, която е плащал автомобилен концерн досега. Съдената също от Hagens Berman корейска Kia пък договори обезщетение от почти 255 млн. долара. Кантората е завела искове и срещу General Motors, но по тях засега няма развитие.

В момента кантората издирва и други шофьори на дизелови коли на Mercedes, за да се включат в колективен иск. Тя изброява 14 модела, за които има съмнения за надминаване на законовите изисквания за вредните емисии. Адвокатите твърдят, че при тестове на улиците тези дизелови автомобили отделят средно над 19 пъти повече азотен оксид, отколкото е позволено. При някои отделни тестове според тях допустимите лимити са надминати дори 65 пъти.

Адвокатите обвиняват Mercedes, че е измамила купувачите с лъжливи презентации. Mercedes е хвалила своите автомобили като „най-чистите и най-модерните дизелови двигатели с изключително ниски емисии, висока енергийна ефективност (30 на сто по-малко парникови емисии, отколкото сравним бензинов автомобил) и комфортно  шофиране. Компанията била създала погрешно впечатление, че нейните коли са по-малко вредни за околната среда, казва Стив Берман, партньор в юридическата кантора, която е специализирана в колективни искове.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #29
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    И какви документи искаш да цитирам, български ли? Ха-ха, това че България е затънала в *** и мизерия, озачава ли че навсякъде трябва да е така? Е, очевидно американците не мислят така. А Евро 6 е само на хартия и не се прилага реално в Европа, точно благодарение на вагонетките които активно лобират за това.
  • #28
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Anon ( преди 9 години )
    Ти плямпаш за дизеелите от твоята камбанария.Аз пък не искам да има прах и хората да не се греят на дърва.Това е в пъти по голям проблем.Решението на който е толкова сложен че е нерешим.Изобщо тук само си чешеме езиците и няма никакво значение дали шофираш дизел,бензин или си Флинстоун..Така че е без значение твойто Луксасче какво изпуска.
  • #27
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Anon ( преди 9 години )
    Швабен зи окис..Изобщо не цитирай Норвежки документи,пожеланията са далеч от реалностите.Нека първо тук въведат еВро 6 за градския транспорт,такси за камионите които не са поне евро 5,говоря за транзитните па и за нашите,дизел и бензин по световно стандарти а не конденз и мърсотии.Айде сега се повихри с Гугълот и намери и норвежкия стандарт за нискоемисионни къщи,и виж там кво е положението.Пожелания ,колкото до твоето Лексъсче,са непроверими неща така че не е удачен пример.
  • #26
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    А колата ми от 2003 е Lexus IS300 - оставям на теб да потърсиш какви са и емисиите на въглероден окис (CO), въглеводороди (HC), азотни окиси (NOx) и твърди частици (PM) и сам да се убедиш че са по-ниски от съответните лимити по Евро 6. Ако ти е трудно, помоли за помощ, дървен философе.
  • #25
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Дизеловия влекач има далеч по-скъпи и съответно ефективни очистващи системи от бюджетните немски тракащи недоразумения. Потърси в гугъл "1407-2015-sum.pdf" - това е доклад на норвежки институт за транспортна икономика, срваняващ реално измерени емисии на Евро 6 дизелов автомобил и Евро 6 автобус и резултата е... около 3 пъти по-ниски емисии на азотни окиси при автобуса.
  • #24
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Anon ( преди 9 години )
    Хахах..Швабен зи двойкарен,кой какво мозъче има не мисли,не ти се отдава.Направо се съгласихме,че дизелов влекач е по еко от 2.0 тди,*** ти пиши да се забавляваме.Дебилизъм или кретения,,покривал той с кашон от 2003-та.Ти по кой метод го мери бре..По американския ли? хахаха и с кое гориво..японски бензин,немски.Пиши пиши да има какво да коментираме.. ние не сме добре ,само ти си най умния тарикат с талига 2003-та Еко-метан.. хахаа
  • #23
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Абе вие добре ли сте? Да не би да си мислите че дизелите покриват всички норми и американците си измислят че това не е така? Всичко е базирано на неоспорими доказателства, иначе немците просто ще им скъсат държавните агенции от дела за уронване на престижа и пропуснати ползи.
  • #22
    19 rate up comment 7 rate down comment
    kibika ( преди 9 години )
    Когато VW беше в скандала всеки критикуваше.Злоба голяма.Сега и Merc.Тъпите американци искат да изкарват пари на гърба на целия свят.Всички войни заради тях.Тяхните двигатели по 7.8 хиляди кубика не са вредни а европейските са вредни.Това е с цел да се стимулира да се купуват тяхните ***
  • #21
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    Като изключим последните заядливи коментари се радвам, че този път почти всички сме на едно мнение! Хамериканците се оливат! То не беше това, не беше онова. За жалост, пазарът им е доста голям и повечето фирми трябва да преглътнат егото си, да си платят и пак да продават. Сигурен съм, че на някои от шефовете отдавна им е писнало и са обмислили варианти за напускане.Я се замислете - Бил Гейтс даде 200 милиона долара за разработка на дизелов мотор с 300 коня и 3/100. Защо ОЩЕ няма резултат?!
  • #20
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    А, забравих да добавя че дори камионите имат далеч по-ниски емисии на азотни окиси от отровните вагонетки.