IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Mercedes се забърква в дизеловия скандал?

Американски клиент подава иск срещу компанията заради предполагаема измама с вредните газове

И Mercedes се забърква в дизеловия скандал?

Американски шофьор на дизелов модел на Mercedes е подал съдебен иск срещу германския производител. В него той твърди, че Mercedes е програмирала така колата, че при температура под 10 градуса тя излъчва далеч над допустимото количество азотни оксиди.
И Mercedes се забърква в дизеловия скандал?
Снимка: Ройтерс

Зад иска се крие добре познатата адвокатска кантора Hagens Berman от Сиатъл. Тя е първата, която започна да съди Volkswagen в САЩ, защото германският концерн е програмирал колите си със софтуер, с който може да манипулира вредните емисии.

В друго дело срещу Toyota, за чиито коли се твърди, че ускоряват изненадващо и така предизвикват катастрофи, адвокатите на кантората успяха да постигнат обезщетение от 1,6 млрд. долара - най-високата сума на извънсъдебно споразумение, която е плащал автомобилен концерн досега. Съдената също от Hagens Berman корейска Kia пък договори обезщетение от почти 255 млн. долара. Кантората е завела искове и срещу General Motors, но по тях засега няма развитие.

В момента кантората издирва и други шофьори на дизелови коли на Mercedes, за да се включат в колективен иск. Тя изброява 14 модела, за които има съмнения за надминаване на законовите изисквания за вредните емисии. Адвокатите твърдят, че при тестове на улиците тези дизелови автомобили отделят средно над 19 пъти повече азотен оксид, отколкото е позволено. При някои отделни тестове според тях допустимите лимити са надминати дори 65 пъти.

Адвокатите обвиняват Mercedes, че е измамила купувачите с лъжливи презентации. Mercedes е хвалила своите автомобили като „най-чистите и най-модерните дизелови двигатели с изключително ниски емисии, висока енергийна ефективност (30 на сто по-малко парникови емисии, отколкото сравним бензинов автомобил) и комфортно  шофиране. Компанията била създала погрешно впечатление, че нейните коли са по-малко вредни за околната среда, казва Стив Берман, партньор в юридическата кантора, която е специализирана в колективни искове.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    В България скоро няма да се реши проблем с дизелите по най-елементарна причина - данъчен кредит. Дори да си вземеш лек автомобил, нов от магазина с хомологация N1, той трябва да е ДИЗЕЛ! Това е положението! Само Лексъс имат варианти за RX и NX, но само ако са нови от магазина, пак повтарям. Та познайте кога ще се реши проблема с дизелите?
  • #38
    4 rate up comment 0 rate down comment
    trb ( преди 9 години )
    Какво му обръщате внимание..поредния безмозъчен тип, който си мисли, че като е събрал пари от миене на чинии в чужбина за 13 годишна *** е хванал господ за шлифера. Такива хора има много...наказвайте ги с безразличие...така най ги боли ;))
  • #37
    4 rate up comment 3 rate down comment
    b.b. ( преди 9 години )
    Швабен зи..., а къде живееш? Да не би случайно да е в Германия? ;)
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    секс ( преди 9 години )
    секса
  • #35
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Единствения начин да се скапе такъв катализатор е да се скапе ламбда сондата и двигателя на работи на обеднена или преобогателна смес дълго време. Това обаче нама как да стане, защото при проблем в ламбда сондата ecu-то веднага изкарва check engine.
  • #34
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Нищо не е заминало, на всеки 2 години минава на тест за вредни емисии, защото така повелява законодателството където живея, и винаги е в нормите. Освен това няма ЕГР, а катализатора е практически вечен, защото имайки задача да се бори с и без това ниските емисии на бензинов мотор с порт инжектори, е преоразмерен многократно.
  • #33
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Швабен стига си писал глупости. Тоя Лексъс може евентуално и да е покривал Евро6 2003та. Сега след толкова години едва ли покрива и Евро4. Оригиналните неща по изпускателната уредба отдавна са заминали, катализатори, ЕГР и тн. Останал е един кошник. Проблема е, че почти всички в Бг са на това дередже.Изрязани катализатори, сменени с резонаторни гърнета, затапени ЕГР-ри, а останалите гърнета са сменени с такива от Аспо за по 35-40лвПълна мизерия, ти си се хванал за дизели Евро6...
  • #32
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Xexe ( преди 9 години )
    A be nemtsite vse poveche shte zatuvat a tupite im fenove ot panelkite nqma da lipsvat na nikogo!
  • #31
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Ime ( преди 9 години )
    kibika"Когато VW беше в скандала всеки критикуваше.Злоба голяма."Разликата е, че тогава беше доказано от независими лаборатории, а сега е твърдение на някакъв си там, дето е никакъв и няма реални доказателства. Разликата е доста голяма.
  • #30
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Колкото до емисиите на 2003 Lexus IS300 или на който и да било модел с хомологация за продажби в ЕС, потърси в car-emissions.com Евро 6 нормите ги има дори в уикипдия. Сравнението между двете е елементарно упражнение.