IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В САЩ спира производството на малки коли

Част от моделите изчезват от пазара, други се насочват към заводите в Мексико

В САЩ спира производството на малки коли

Автомобилните производители в Америка масово спират производството на малолитражни компактни модели. Причината е продължаващото спадане на цените на бензина, което се отразява на търсенето на икономични коли, съобщава USA Today.
В САЩ спира производството на малки коли
Само през януари интересът към компактните автомобили на местния пазар е намалял с 11,3%, но в същото време е нараснал интересът към всъдеходите и кросоворите с голям пътен просвет. Ръстът на продажбите на такива машини е над 10 на сто.

Първи на тази тенденция реагираха във Fiat Chrysler, чийто шеф Серджо Маркионе вече обяви спирането на компактния седан Dodge Dart (на снимката). Той ще бъде последван и от седанът със средни размери Chrysler 200. Вместо тези два модела в алианса ще се съсредоточат върху производството на по-големи автомобили.

Подобен ход предприе и концернът Toyota, който смята да ликвидира ориентираната към младите хора марка Scion. Под този бранд се произвеждат модели, чийто двигатели са с обем до 2,0 литра.

Други производители – като Ford например, смятат да преместят производството на своите малолитражни модели в съседно Мексико, където подобни автомобили се търсят. В тази страна вече се сглобява Fiesta, а към нея съвсем скоро ще се присъединят Focus и Fusion (известен още като Mondeo).

Снимка: Fiat Chrysler

0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Маркионе е ***! Опита се да научи американците на европейско мислене ,но не му светна ,че това се опитвали да направят много други и винаги без успех! Ако беше пуснал Дарт и 200 в Европа с ембелми на Ланча и Фиат щяха да отхапят сериозно парче от баницата ,но *** се зае с непосилна задача и забатачи още повече и двата концерна. ***!
  • #8
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Значи според форумния *** Фолксваген 1.0 Турбо 3 цилиндров ГОлф е по-смислен от Додж 2.0,а иначе Хонда правела тревокосачки дето продават моделите си с 1.8 или 2,0. А може би Пасат 1.6 турбо дизел е още по-добър автомобил от Хонда Акорд 2.5 бензин. Странна логика,по неговата логика тревокоачки прави Фолксваген. Та който има пари и му е евтиното горивото залага на това,което му харесва.А мощните мотори с много цилиндри не са отречени от Бугати,Ферари,Ролс Ройс.Защо ли не преминат на 2.0 турбо?
  • #7
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Имам предвид че щяхте да харесвате 6 и 8 цилиндрови двигатели акоп бяха на евро колите,защото сте някаки странно предубедени типове. Американците винаги са правели по-добри коли от евдопейските малолитражки и тревокосачки. Що S claas не сложат 2.0 с турбина? А ползват 6 и 8 цилиндрови мотори?Ако ХОнда прави малолитражки значи е тревокосачка,а ако бмв слага 1.5 3 цилиндъра с Турбо значи това е по-смислено.Егати глупавата манипулация тука на един форумен ***,дето всичко квото направят немците
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Значи в този форум пишат доста прости момчета, и Трифирсе се подведе. ***, разликата в изхвърляните замърсители от бензинов и дизелов двигател е голяма. Происто бензиновият колкото и да е голям и мощен не изхвърля вредните замърсители на дизела просто заради принципа си на работа и горивото което ползва.Бензинът е по-чисто гориво от мръсния дизел.А двигател с повече цилиндри щяхте да харесвате ако се правеха в Европа, що S class не спрат 8 цилиндровите и 6 цилиндровите мотори?
  • #5
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Форумната куха ***, пак не може да направи разлика между това да караш кола с голям двигател и да си плащаш за това и това да караш някакъв вагенски *** на който пише едно, а се оказва съвсем друго. И да, един вагенски дизел от 2.0 литра трови много повече от 5.0 бензинов мотор. ***, чети, за да разбереш какво бълват немските канцерогенници и тогава пиши глупости! И в Европа ако горивата бяха толкова евтини щяхме да караме камиони, но нали трябва политиците да се гушат та е скъпо.
  • #4
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ти ако мислич че има фирма в който и да е отрасъл, която е абсолютно честна и открита спрямо клиентите си значи, не живееш в 2016г.
  • #3
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Фолксваген не тровят света, а лъжат света!
  • #2
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    The N-man - много си прав! Но ако решат, винаги могат да направят 6 цилиндров мотор с обем 2.0. БМВ дълги години го правиха. Мисля, че няма нищо лошо в цялата работа. Пък и да е 3 литра, те вече им слагат по 3 турбини, колата лети и гори под 10/100. Но американска му работа...И както 2-рият коментар гласи "После ФВ тровят света!" "Да, ама не"!
  • #1
    35 rate up comment 13 rate down comment
    The N-Man ( преди 9 години )
    На хамериканците (и някои страни с евтини горива) не им пука за екологията. Двигател с максимум 2л. обем и турбо пълнене е повече от достатъчен за по-голямата част от автомобилите. Огромен "танк" с 6 или 8 цилиндъра... Защо?! Никога не съм разбирал това. И семеен ван да е колата, защо непременно трябва да е с повече от 4 цилиндъра? Лакомията и грандоманщината, са на противоположната посока спрямо реалната нужда в комбинация с практичността.