Големите автомобилните компании предлагат алтернатива за зимата
Porsche
Своя шейна пуска на пазара и германският производител на спортни автомобили Porsche. Тя е направена от специални композитни материали, има нисък център на тежеста и тежи 4 кг. Според Porsche шейната става не само за спускане в планината, но и за състезания по скелетон в специален улей. Цената на продукта е 189 евро.
Най-продаваният автомобил в света продължава да бъде Toyota Corolla, става ясно от статистиката на агенция Focus2Move. Японският модел за първи в историята прескача границата от 1,3 млн. продажби за година, като своеобразен рекорд постига и вторият в класирането - VW Golf.
Снимка: Toyota
Световните продажби на Toyota Corolla за 2015 година достигат 1 339 024 екземпляра, което не е постигано от никой друг автомобил. Ръстът спрямо 2014 година е 5,4%, като от Focus2Move уточняват, че японският модел никога не е отчитал спад в продажбите си.
Най-силният пазар за Corolla е бил САЩ, където са реализирани 363 332 екземпляра. Следват Китай с 300 641 и Япония със 109 022 продажби. Най-голям ръст моделът е демонстрирал на пазара на Румъния - цели 73,6% спрямо година преди това.
Снимка: VW
Второто място за 2015 година остава за VW Golf. Най-добре продаваният автомобил в Европа също постига рекорд, прескачайки за първи път границата от 1 млн. продажби. Общият брой реализации на световните пазари достига 1 041 279, или ръст от 8,4%.
Най-силният за модела пазар остава Германия, на който се падат 270 952 от продажбите. Следват Китай със 195 845, Великобритания със 75 038 и САЩ с 65 308 продажби. Въпреки че Дизелгейт избухна именно в САЩ, на този пазар германият модел отбелязва ръст от цели 93,9% спрямо 2014 г. Най-същественото увеличение в продажбите е на пазара на Мексико - цели 145%.
Снимка: Ford
Третото място по продажби е за най-добре продаваната кола в САЩ за последните 40 години - Ford F-Series. Пикапът е реализирал 920 172 продажби в света през 2015 година, което представлява минимален ръст от 1,6%.
Снимка: Ford
Четвърти в класацията за 2015 година е Ford Focus. Моделът, който през последните две години заемаше втората позиция, отбелязва спад от почти 20% спрямо 2014 година, записвайки общо 826 221 продажби в света за 2015 г. Основен фактор за този резултат е бил пазарът на Китай, където моделът отбелязва спад от 37%.
Снимка: Toyota
В челната петица влиза още един модел на Toyota - Camry. Неговият резултат е 754 154 продажби, или спад от 1,9%.
Пълната класация - Топ 100 по продажби за 2015 година - вижте в галерията