IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi е готова със своя първи водороден модел

Германците ще покажат концепта h-tron quattro в началото на 2016 г.

Audi е готова със своя първи водороден модел

Audi е готова със своя първи водороден модел – концептуалния кросовър h-tron quattro. Той ще бъде показан на автосалона в Детройт през януари, твърди немския Autobild.
Audi е готова със своя първи водороден модел
Audi е-tron quattro. Снимка: iaa

На външен вид прототипът ще бъде идентичен с електрически кросовър е-tron quattro, дебютирал пред публика на изложението във Франкфурт през септември тази година. Разликата е в задвижването, което е поверено на агрегат, произвеждащ електричество от химическа реакция между водород и кислород.

Засега всички подробности около новия модел се държат в тайна. Най-вероятно той ще получи същия агрегат, с който бе оборудвано водородното Audi A7, показано през ноември 2014 г. В него влизат 300 отделни водородни клетки, комплект литиево-йонни батерии с капацитет 8,8 кВт/ч, два електромотора и четири резервоара, събиращи около 5 кг. водород.

Общата сумарна мощност на двигателите е 230 к.с. и 540 Нм въртящ момент. Това позволява на седана да ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди и да развива максимална скорост от 180 км/ч. С едно зареждане водородният модел може да измине около 500 км.

Още през март тази година вече бившият технически директор на концерна VW Улрих Хакенберг обяви, че марките Volkswagen, Porsche и Audi ще пуснат водородни модели, които ще бъдат построени на модулната платформа MQB.
 

Тагове: audi h-tron quattro
0 от 500
  • #17
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Предната решетка,като на Жилет ножчетата е взета директно от Фолк с Ваген. Вече даже и опаковката на аЛуди е същата. Иначе премиум ги водели!А за водородните коли ще стане както с хибридите им и електричките. Ще лъжат, че ще пущат такива, ще пълнят страниците на медиите, ще облъчват матряла, а в шоурума само нафтови печки ще гледаме.
  • #16
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Трябва да спрем да цапаме планетата :))))аве голчо беден си като црковна мишка с 600лв заплата планетата ще спасява....
  • #15
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Аз работя с цифри ( преди 9 години )
    Скъпите водородни горивни клетки не са бъдещето,защото технологията е СЛОЖНА, ОБЕМИСТА, ИМА НУЖДА ОТ БУТИЛКИ, ЕЛЕКТРОМОТОР И БАТЕРИИ. Докато батериите се развиват и имат голям потенциал.Варианта да не се натоварва неравномерно мрежата е да не се използват супермощни зарядни станции,а да се подменят батериите.С каквито в момента има рекорд 1800км без презареждане с 4 местен хечбек. Тези батерии не се презареждат лесно затова се подменят,а разредените се разглабят, сменя се конпонент и зарежд
  • #14
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Аз работя с цифри ( преди 9 години )
    Прототипа от снимката е бъдещата им електричка с батерии. Показаха го на автоизложението във франкфурт май беше. Не е сигурно дали водородния им вариант ще изглежда така.
  • #13
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    хахахаха тея пак отвориха голямата торба с лъжи за радост на баламурниците
  • #12
    11 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дизайна е зверски добър, но задвижването за водород имат изгода големите енергийни компании, тъй като пак ще трябва да се ходи да се зарежда някъде нещо но на водородоСТАНЦИЯ и порочният кръг отново ще се затваря. Иначе водород има в изобилие на земята но извличането му е трудно и енергоемко, в колата пак ще има резервоар който е обемист тежи и отнема от вътрешното пространство на автомобила, Освен това видирида е силно компресиран в този резервоар, а е лесно запалим газ и много опасен.
  • #11
    8 rate up comment 8 rate down comment
    ... ( преди 9 години )
    Браво! Но пък все някога трябва и да спрем да цапаме планетата! На мен ми се вижда водородната клетка,като че ли с най- добри порспективи.Имам и една друга теория за ел. автомобилите-просто батерийте да се направят бързо заменяеми, и просто да се подменят на бензиностанцийте,там вече така или иначе е изградена инфраструктора.Разбира се има и доста условности,най вече в развитието на батерийте...
  • #10
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Аз работя с цифри ( преди 9 години )
    Преди да се компресира водорода в бутилките на автомобил той се охлажда до -40 градуса целзий.За да се извлече и вкара 1кг водород(в днешните зарядни станции) се използва 56-60кWh електричество.Ефективността на водородната горивна клетка е 80-83%.Но тя произвежда електричество което после се използва от електромотор. Следователно общата ефективност на такава система в автомобил е около 70%.За да е евтино зареждането трябва водорода да се добива от електролиза на вода с ефективност над 200%.
  • #9
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Аз работя с цифри ( преди 9 години )
    В момента водород се извлича предимно от природен газ и въглища, защото така било по-евтино от електролиза на вода. Има някои изследвания при които се извлича по-икономично при електролиза на вода, но засега не са разпространени.Природния газ съдържа 90% метан СН4.1кг природен газ е 1378 литра при 1атм и 20 град Целзий. Енергията на 1кг водород е 33KWh.1кг водород е 11986 литра газ при 1 атмосфера и 21 градуса С. При 3-4Wh/L за отделянето му от природен газ са 35-48kWh/кг.
  • #8
    17 rate up comment 19 rate down comment
    Аз работя с цифри ( преди 9 години )
    В цяла Европа такъв автомобил може да се зареди само на 30 места.Нямаш ли зарядна станция в града в който живееш или съседния за нищо не можеш да я използваш тази кола.