IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi е готова със своя първи водороден модел

Германците ще покажат концепта h-tron quattro в началото на 2016 г.

Audi е готова със своя първи водороден модел

Audi е готова със своя първи водороден модел – концептуалния кросовър h-tron quattro. Той ще бъде показан на автосалона в Детройт през януари, твърди немския Autobild.
Audi е готова със своя първи водороден модел
Audi е-tron quattro. Снимка: iaa

На външен вид прототипът ще бъде идентичен с електрически кросовър е-tron quattro, дебютирал пред публика на изложението във Франкфурт през септември тази година. Разликата е в задвижването, което е поверено на агрегат, произвеждащ електричество от химическа реакция между водород и кислород.

Засега всички подробности около новия модел се държат в тайна. Най-вероятно той ще получи същия агрегат, с който бе оборудвано водородното Audi A7, показано през ноември 2014 г. В него влизат 300 отделни водородни клетки, комплект литиево-йонни батерии с капацитет 8,8 кВт/ч, два електромотора и четири резервоара, събиращи около 5 кг. водород.

Общата сумарна мощност на двигателите е 230 к.с. и 540 Нм въртящ момент. Това позволява на седана да ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди и да развива максимална скорост от 180 км/ч. С едно зареждане водородният модел може да измине около 500 км.

Още през март тази година вече бившият технически директор на концерна VW Улрих Хакенберг обяви, че марките Volkswagen, Porsche и Audi ще пуснат водородни модели, които ще бъдат построени на модулната платформа MQB.
 

Тагове: audi h-tron quattro
0 от 500
  • #37
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Znaete li 4e ( преди 9 години )
    Знаете ли че в днешните водородостанции за получаването на 1кг(за 100км) водород от пррироден газ се отделят 12-13кг СО2 без да броим този от използваното електричество идващо от близкия ТЕЦ.Общата сметка сочи че за да измине автомобила от статията 100км се изхвърлят повече СО2 от бензиновия му вариант.
  • #36
    5 rate up comment 15 rate down comment
    та,Дошко ( преди 9 години )
    Досега няма доказан смъртен случай точно от азотните окиси ТОЧНО от някой производител,но са доказани стотици смъртни случаи от японските аербекове на Таката,на самокселериращите се авт. на Тойота,на самозапалващите се бензинопроводи на Хода и Тойота,от контактните клщчове на ГМ и така до безкрай. Явно са те "оправяли" в някое Ауди или Пасат,за да ги обичаш толкова.
  • #35
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимни Дошко, ( преди 9 години )
    ТЕПКО уби и тепърва ще умират още много хора,китове,делфини,и др. само защото са лъгали за мерките за безопасност. И зад гърба на ТЕПКО е Японската държава. САЩ излъгаха за арсенала от ядрени и химически оръжия на един диктатор и оттогава сигурно са умрели около 2 млн.души,ще умрат още поне 10 млн, а други ще останат без дом.Но иначе ти стой като Гюро Михайлов на пост във форума,да не пропуснеш някой коментар.И без това не ти пали стария дизелов Сивик с двигател от още по-стара Астра в зимата.
  • #34
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Счетоводните измами не тровят и не убиват хора, както измамите на ВАГ.Едно е да излъжеш, че печалбата ти е по-голяма и съвсем друго е примерно да излъжеш, че арсена е лекарство и да го продаваш в аптеките, като такова.Усащаш ли разликата или пак ще бъде трудно да ти се обясни!Още повече, че ВАГ имат лоби в ЕС, зад гърба им стои немската държава, а те си правят каквото искат. Забележи, че лъжите им не спират, а продължават с пълна сила. Няколко пъти ги уличаваха в измами и нищо.И пак ще е нищо
  • #33
    6 rate up comment 8 rate down comment
    кой кого копира!? ( преди 9 години )
    "През тази година Toshiba започна да страда от постоянен спад на резултатите си, след като през април беше установено, че е извършвала счетоводни измами. През юли тя призна, че в рамките на седем години е завишила печалбата си със 150 млрд. йени. Тогавашният президент на компанията Хисао Танака подаде оставка. "В борбата за клиенти явно всички могат да лъжат.И японци,и германци,а най-много американците.Достатъчно е само да видиш рекламите им за храни,напитки,автомобили и т.н.
  • #32
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Sosa ( преди 9 години )
    Това с водата ще се реши с времето не е сериозно. Ще се изпарява или събира... Въпросът е че всичко е ново и зелено. И никой не е сигурен че утре някой няма да пусне двигател V8 или V12 на вода събрана от Тойта уМирай.
  • #31
    17 rate up comment 5 rate down comment
    до:Аз работя с цифри ( преди 9 години )
    Няма нищо по изморително от спора с проЗди хора.Именно! Точно поради тази причина спрях да споря с теб!Само ще ти препоръчам да се обадиш в централата на ВАг и да ги предупредиш за твоите опасения с водата! Кажи им, че предпочиташ саждите и пушеците от канцерогенниците им, пред това да изхвърлят само вода колите, която става за пиене. Абе защо ли пак със закъснение тези от ВАг почват да копират японците? С хибридите, с електромобилите, а сега и с тези на водород? Кой от кого копира?
  • #30
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Аз работя с цифри ( преди 9 години )
    Ще го обясня по просто за анонимния. Представете си 10-12 цистерни по 20куб метра/20 тона вода. Такава цистерна е с размери 2м широка, 2м висока и 6м дълга(не 5м защото са със заоблени форми). Сега си ги представете да обикалят София и пръскат 500мл/сек вода по асфалта от 7 до 19ч когато движението в столицата е най активно. Дали пътищата няма да са мокри. При мокри пътища се случват повече катастрофи,а колко повече ще са жертвите. Ето това ще е с водородни горивни клетки в автомобилите.
  • #29
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Аз работя с цифри ( преди 9 години )
    Само това ли успя да измислиш, че да ми опонираш? Много жалък опит!!!Май ти си привърженик на технологията, а аз се оказах по запознат от теб.Пълна пародия си.
  • #28
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Аз работя с цифри ( преди 9 години )
    Няма нищо по изморително от спора с проЗди хора.*****кът не знае, че е ****ак, а и не иска да знае.Тия сравнения ги разправяй на някой бавен че да блеснеш.Да 200-300 кубични метра вода не са много, но при авария те минават само 10-15 метра до близката шахта.Ало, всичките движещите се автомобили в София не шофират само по една и съща улица дълга 20-30м.Ако хвърлиш една халба с вода по средата на асфалтов път нито една капка няма да влезе в канала докато не се намокри пътя до нея.