IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

1,6-литров двигател за новия Megane RS

Най-спортният модел на Renault ще притежава около 300 к.с.

1,6-литров двигател за новия Megane RS

Дългогодишният носител на отличието "Най-бърз автомобил с предно предаване" - Renault Megane RS, ще заложи на по-малък мотор при следващото си поколение. Това разкри пред Automedia.bg Лоран Доре, ръководител в RenaultSport.
1,6-литров двигател за новия Megane RS
Настоящата най-бърза версия на новия Megane - GT. Снимка: Automedia.bg

Доре разкри подробностите по време на международния тест драйв на новото поколение Megane. Той заяви, че настоящият 2,0-литров агрегат F4RT няма да бъде използван за следващия модел, тъй като трудно може да посрещне по-строгите екологични норми.

Заради това инженерите вече разработват нов мотор с по-малък обем. Въпреки че Доре не разкри детайли, най-вероятно става дума за наточена версия на настоящия 1,6-литров мотор на Renault. Агрегатът се поставя в Clio RS, както и в новата версия на Megane - GT.

В коша на новия Megane GT агрегатът предлага мощност от 205 к.с., която предоставя на колата изненадващо добра динамика. За върховия вариант - Megane RS, мощността ще нарасне до около 300 к.с., като целта е моделът да си върне титлата "Най-бърз автомобил с предно предаване", която наскоро загуби от Honda Civic Type R.

Попитан дали с толкова малък мотор новият Renault Megane RS ще може да се конкурира успешно с автомобили като Ford Focus RS, Volkswagen Golf R и Honda Civic Type R, които използват двигатели с по-голям обем, Лоран Доре отсече: "Renault Megane RS никога не е бил с най-големия или най-мощния двигател в сегмента, но въпреки това резултатите са красноречиви. Когато моделът ни имаше 250 к.с., той показа по-добри времена на Нюрбургринг от Golf R и Focus RS, които разполагат с 270 и 305 к.с. съответно".

Фрикота припомни, че една от най-силните страни на френския спортист е шасито. В този ред на мисли, Renault въведе в спортната линия на Megane системата 4Control, която представлява шаси с четири задвижващи колела. Във версията Megane GT, която изпитахме преди дни в Португалия и с която ще ви запознаем в близките дни, технологията се представя блестящо, позволявайки на модела да преминава през завоите като по релси. Въпреки че все още не е обявено официално, най-вероятно система 4Control ще има при следващия Megane RS.

Настоящият Megane RS ще продължи да се продава и през 2016 година, след което трябва да видим напълно новата версия. Най-силната модификация на настоящия модел - Megane RS 275 Trophy, разполага с 275 к.с.



0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 35 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не знам. Фолксваген дърпат с огромни темпове пред останалите. Рено изглеждат жалко с тези технологии отпреди 7 години.
  • #4
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    bravo na Nissan
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    308 gti e 1.6 и както го дават по тестове доста добре се справя. Не мисля че ще е проблем това че е 1.6 а и хот хеча е евтин спортен автомобил на един 5 цилндров двигател 2.5 или 2.3 не знам от къде ще евтиното обслужване да речем. А и историята на рено показва, те са нямали хот хеч над 2000 кубика.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Прогреса си е прогрес Renault-Nissan, заявиха че приоритет са им електричките, заедно с Форд имат и проект за водородна кола. Мисля си че и те като Тойота ще правят ДВГта колкото за оборот на компанията докато съберат сили да преминат на следващото ниво. Така че ерата на V8,V10,W12 поне за тези марки скоро ще приключи. Те просто дават парите си за разработки за друго.
  • #1
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Бургазлия ( преди 10 години )
    Не ми харесва тоя даунсайзинг...вече и рендетата влязоха в клуб 1.6 турбо.А господина Доре, защо не отсече с какъв въртящ момент е бил двулитровия турбо- бензин и с какъв ще е сегашния 1.6 турбо.За мен в този клас, най-предпочитан би бил 2.5 литров турбо петак, какъвто за съжаление има вече само в ауди рс( форд замениха 2,5 л турбо-петак с 2,3 л. четири цилиндров....за съжаление. Но опел и рено са още по- зле...така че, наслаждавайтте се на последните мощни бегачки...преди да сложат 1.0 турбо