Дългогодишният носител на отличието "Най-бърз автомобил с предно предаване" - Renault Megane RS, ще заложи на по-малък мотор при следващото си поколение. Това разкри пред Automedia.bg Лоран Доре, ръководител в RenaultSport.

Настоящата най-бърза версия на новия Megane - GT. Снимка: Automedia.bg
Доре разкри подробностите по време на международния тест драйв на новото поколение Megane. Той заяви, че настоящият 2,0-литров агрегат F4RT няма да бъде използван за следващия модел, тъй като трудно може да посрещне по-строгите екологични норми.
Заради това инженерите вече разработват нов мотор с по-малък обем. Въпреки че Доре не разкри детайли, най-вероятно става дума за наточена версия на настоящия 1,6-литров мотор на Renault. Агрегатът се поставя в Clio RS, както и в новата версия на Megane - GT.
В коша на новия Megane GT агрегатът предлага мощност от 205 к.с., която предоставя на колата изненадващо добра динамика. За върховия вариант - Megane RS, мощността ще нарасне до около 300 к.с., като целта е моделът да си върне титлата "Най-бърз автомобил с предно предаване", която наскоро загуби от Honda Civic Type R.
Попитан дали с толкова малък мотор новият Renault Megane RS ще може да се конкурира успешно с автомобили като Ford Focus RS, Volkswagen Golf R и Honda Civic Type R, които използват двигатели с по-голям обем, Лоран Доре отсече: "Renault Megane RS никога не е бил с най-големия или най-мощния двигател в сегмента, но въпреки това резултатите са красноречиви. Когато моделът ни имаше 250 к.с., той показа по-добри времена на Нюрбургринг от Golf R и Focus RS, които разполагат с 270 и 305 к.с. съответно".
Фрикота припомни, че една от най-силните страни на френския спортист е шасито. В този ред на мисли, Renault въведе в спортната линия на Megane системата 4Control, която представлява шаси с четири задвижващи колела. Във версията Megane GT, която изпитахме преди дни в Португалия и с която ще ви запознаем в близките дни, технологията се представя блестящо, позволявайки на модела да преминава през завоите като по релси. Въпреки че все още не е обявено официално, най-вероятно система 4Control ще има при следващия Megane RS.
Настоящият Megane RS ще продължи да се продава и през 2016 година, след което трябва да видим напълно новата версия. Най-силната модификация на настоящия модел - Megane RS 275 Trophy, разполага с 275 к.с.


1