Нови подробности около скандала с подправените резултати от вредните емисии, изхвърлени от автомобили на Volkswagen AG, бяха разкрити от германското издание Bild am Sonntag.
Снимка: Ройтерс
Пред вестника инженери на германския производител са признали, че не са имали друга възможност освен да използват методи за измама. Причината е дадено още през 2012 г. обещание от вече бившия изпълнителен директор на концерна Мартин Винтеркорн. А именно, че до 2015 г. VAG ще намали нивата на вредни емисии (СО2) при своите модели с 30%.
Според изданието техническите специалисти не са успели да се справят с поставената им задача, но и не са посмели да докладват на ръководството за неуспеха си. По тази причина те са решили да използват всякакви методи за да може по време на тестовете резултатите да бъдат по-ниски.
Инженерите са подменяли гумите на автомобилите, които се тестват, а също така са използвали различно двигателно масло за да се постигнат по-ниски нива на СО2 и по-нисък разход на гориво. До момента над 30 от водещите специалисти, работили върху моторите на VAG през последните години, вече са уволнени заради избухналия скандал.


3