"Златната кокошка" на Renault, както преди време бе определена румънската марка Dacia, продължава да снася златни яйца. Брандът се похвали днес с 3,5 млн. продажби в Европа и Средиземноморския басейн, постигнати за период от приблизително 10 години.
Юбилейното Sandero Stepway и новите му собственици. Снимка: Dacia
Юбилейният реализиран на пазара автомобил Dacia е Sandero Stepway, поръчан от клиент в Англия. Това е дама на име Джоди Панов, която при скорошно пътуване до Турция видяла модела и си го заплюла. Малко след това посетила дилърството Mill Lane Dacia, където поръчала машината, се казва в съобщението от Dacia.
“Днес предаваме ключа на 3,5-милионната Dacia. Много съм щастлив, че това става във Великобритания, където марката бе лансирана през 2013,” заяви Денис Ле Вот, старши вицепрезидент за Европа на Groupe Renault. “Достигайки този крайъгълен камък от 3 500 000 клиенти, Dacia затвърждава своя успех благодарение на ясно и просто обещание, което отговаря перфектно на желанията на клиентите за безопасни, надеждни автомобили, оборудвани с модерни функции и услуги, като всичко това се предлага на достъпни цени.”
Постигането на юбилея е само един от поводите за гордост на румънците. След като преди 2 години марката обнови гамата си модели, продажбите й непрекъснато растат. През първата половина на 2015 година, реализациите на Dacia се увеличиха с 10,1% до 290 024 екземпляра, сочат официалните данни. Продажбите в Европа нараснаха с 5,5% през първата половина на годината, достигайки 205 436 бройки. Във Франция, Dacia твърдо остава на 5-о място на пазара на пътнически автомобили с 5,3% пазарен дял, като марката е 4-а при продажбата на автомобили на дребно. В България брандът е сред пазарните лидери, а като цяло от 44 държави, в които се продават автомобили Dacia, 19 достигат рекордни нива на продажбите през първите шест месеца на 2015 г., разкриват от компанията.


0