IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia - "златната кокошка" на Renault

Достъпната румънска марка има оперативен марж като на премиум производител

Dacia -

Dacia - златната кокошка на Renault
Новото поколение Sandero. Снимка: Automedia.bg

Когато през 1999 г. Renault закупи Dacia анализаторите определиха този ход на французите като рисков. Както изглежда обаче рискът си е струвал, тъй като само за няколко години Dacia се превърна в огромен успех за Renault.

Румънската марка има оперативен марж от около 9%, което е присъщо за производителите на премиум автомобили, призна изпълнителния директор на Renault Карлос Таварес, който в интервю за Automotive News определи Dacia като "златната кокошка" на Renault.

Въпреки, че колите, които предлага Dacia са на много достъпна цена, марката генерира повече от добра печалба. А формулата е много проста, обяснява финансовия анализатор Морган Стенли пред изданието.

От една страна, румънците предлагат нови автомобили, чиито цени могат да се конкурират с тези на колите втора ръка. От друга, ако тези возила са добре оборудвани и носят емблемите на Renault (в някои страни Dacia се продава с марката Renault), цените им могат да достигнат почти 27 000 евро. В Европа, например, Duster се продава за около 12-19 000 евро, докато в разрастващият се пазар на Бразилия, цените му варират между 21 и 27 000 евро, обяснява Стенли.

Друга предпоставка за добрата печалба на бранда е евтината работна ръка. В Източна Европа, където марката има завод, средното възнаграждение за час е с около една трета по-ниско от това в Западна Европа, където достига до 30 -35 евро на час. А в Мароко, където Dacia също откри завод, възнаграждението на час е само 4 евро.

Има редица други причини Dacia да върви нагоре, допълва Стенли. Новите поколения на Logan и Sandero, например, предлагат много повече от предшествениците си, но въпреки това цените им са останали непроменени. Освен това, румънците навлязоха в много нови сегменти, заговори се дори за спортна кола.

Всичко това е предпоставка за розово бъдеще пред Dacia. През 2011 г. продажбите на марката достигнаха 813 000 единици, а през 2012 година - около 950 000. За тази година се очаква нов скок.


 

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Fenix ( преди 11 години )
    drianov, Софтуера никога няма да даде храна на толкова хора колкото дава автоиндустрията. Нeнапразно САЩ наляха милиарди за да спасят ГМ от фалит, както и имаше програми за подпомагане на автоиндустрята в Европа, защото на улицата щяха да останат освен хиляди работници на съответните компани, а и още толкова хора от съпътсващите индурстрии включително тази за която ти говориш. Инвестициите и ползите за района около един завод са много по-големи от една софтуерна компания.
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    drianov ( преди 11 години )
    В българия се произвежда автмобилна електроника, където труда е високо квалифициран и където заплащането е доста по високо от всичките цитирани суми. Подобни развойни центрове няма нито в Мароко, нито в Румъния, нито в близките държави.Аз предпочитам в БГ да "ковем" Софтуер вместо тенекии...
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кренвирш/Сач, тука ли си?
  • #14
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    КАДЕ СМЕ НИЕ? В автосектора където се взимат посредствени заплати в братско Мароко лапат по 1300лв. А в Румъния по над 2000.Дянков ни изкара 3-тата най-успешна икономика???? АХ колко е трудно да осъзнеш колко си зле!
  • #13
    12 rate up comment 3 rate down comment
    г-н Мерил Линч ( преди 11 години )
    "That's how Dacia, according to a Morgan Stanley analyst, returns a worldwide nine-percent operating margin"....Аутомедия, вие стандарти за качество имате ли?! Морган Стенли е финансова консултантска компания, а не някакъв анализатор...не сте зле... МНОГО сте зле! А за пълни и кратки членове чувалЕ ли сте?
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А,някой лев да ти дадат,че си избрал техен авт., "българче"!!!
  • #11
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Щом имат марж 9% като на премиум автомобили, значи могат да са и още по-ефтини, правете сметка.
  • #10
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    винаги съм се чудил дали хората смятат бмв за по-добри от мерцедес...искам да ви помоля нещо..айде ако сте за мерцедес натиснете един плюс, ако сте за бмв натиснете минус..не заради мен, а просто защото искам да разбера...:))))
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до Сача ( преди 11 години )
    "Кренвирш",тука ли си?
  • #8
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Deбелия ( преди 11 години )
    И преди съм писал, сега паш ще напиша. Дачия е автомобил, който може да си позволи над 60% от населението на света. Евтин, надежден, непретенциозен и здрав. Може да го кара източно европееца, латиноамериканеца, руснака, индиеца и мароканеца. Нов от магазина. "Раздутите" уж с екстри коли от среден клас "Меган", Ситроен С4, Голф, Астра и тн. дърпат прозиводителите надолу. Това са коли, които хората от зап. европа и сев. америка могат да си позволят, но в много конглокентен пазар.