IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen AG остана без главен дизайнер

Легендарният Валтер де Силва напуска поста си

Volkswagen AG остана без главен дизайнер

Главният дизайнер на концерна Volkswagen – Валтер де Силва, се оттегля от поста си в края на ноември, съобщава Automotive News. Новината за напускането му бе потвърдена и от медиите в Германия.
Volkswagen AG остана без главен дизайнер
Дизайнерът позира с Golf 7 при получаването на приза Световен автомобил на годината 2013. Снимка: Ройтерс

Де Силва ръководи разработката на дизайна на автомобилите от групата Volkswagen вече 9 години. Като цяло той работи в автомобилната индустрия още от 1972 г.

Причини за оттеглянето му не се съобщават, като според някои източници става дума за пенсиониране – през февруари догодина дизайнерът ще навърши 65 г., а според други – италианецът става част от преструктурирането на концерна заради скандала с дизеловите двигатели.

В кариерата си Де Силва е работил за Fiat и Alfa Romeo, където създава моделите 156, 166 и 147. През 2002 г. постъпва в SEAT, като работи върху Ibiza, Cordoba, Altea, Toledo и Leon. В Audi е автор на дизайна на A6 (2004), Q7 (2005), R8 (2006), ТТ (2006), A5 (2007) и A3 (2003).

Създава също така от концептуалните автомобили на Lamborgini – Miura Concept (2006) и Egoista (2013). От 2008 италианецът работи и върху модели на Volkswagen, като негови проект са CC (2008), Golf (2008), Scirocco (2008), Polo (2009), Amarok (2010), Jetta (2010), Passat (2010), Sharan (2010), Touareg (2010), Beetle (2011) и up! (2011).

Де Силва е поредната голяма фигура, която в рамките на 2 месеца напуска концерна. Заради скандала с дизеловите мотори първи си тръгна изпълнителният директор Мартин Винтеркорн. От длъжностите си бяха отстранени шефовете на отделите за изследвания и разработки на Volkswagen, Audi и Porsche – Хайнц-Якоб Нойсер, Улрих Хакенберг и Волфганг Хатц.

Напусна и президентът на Skoda – Винфрид Фаланд. Той бе назначен за шеф на представителството на Volkswagen в Северна Америка, но само 2 седмици след това подаде оставка.

Снимка: Audi
 

Тагове: Volkswagen AG
0 от 500
  • #19
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Как може тук простаците да нарекат смрадливата димяща табуретка Голф автомобил.*** простака трябва да се застреля.
  • #18
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Аз да питам имитатора на РРЕ С3,като толкова плюе немските коли що кара Ауди С3
  • #17
    9 rate up comment 5 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 10 години )
    Това е златен шанс за Тойота и Хонда. Някой от тях да го наеме да им пооправи дизайна че напоследък е труден за преглъщане. Ако японците не го вземат корейците няма да го изпуснат.
  • #16
    11 rate up comment 4 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    Да се надяваме че скучният им дизайн ще остане в миналото.
  • #15
    18 rate up comment 8 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    Corolla vinagi e bila i e nai-prodavanata kola v tozi klas.Golf4e e samozvanoto po6lo kopie ot nekadyrna germansia.I da ne zabravia golf4e e mnogo grozna siva mi6ka.
  • #14
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тоя жълтия имитатор на РРЕС3 дали е в час?Неее мислаааа:))))
  • #13
    19 rate up comment 5 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    Velik dizainer,no dori i toi ne moje da pomogne na folksvagen4e
  • #12
    20 rate up comment 7 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    HIHIIII ,TOYOTA BE6E IZBRANA ZA AVTOMOBIL NAI-HARESVAN V GERMANIA.Toest dori germancite priznavat ,4e toyota e nai-dobarata marka. A i tehni4eskite germanski organizacii priznavat Toyota i Honda za naj-zdravite marki.A Auris e Corolla Hatchback,prosto promeniha imeto. Golf4e e po6lo kopie na velikata Corolla!
  • #11
    21 rate up comment 6 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    Хората отдавна ползват електронни уреди, само във VW още са на рулетки, и дърводелски метър.Пенсии.....Kolega,tovae germanskata injenerna misyl!To horata otdavna polzvat i hibridi,a germanskite koko6arnici o6te trakat s ednovekoven dizel,na vsi4koto otgore i totalno degradiral i poradi lipsata na tehnologii mamiat sobstvenite si klienti i vsi4ki ostanali dori s pensionerskite si kombainerski germanski dizeli.
  • #10
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Колкото и да копират великата Тойота Корола и Хонда Сивик и колкото и да мерят с рулетката германските инженери копировачи не могат да изкарат автомобил с техните качества,а камо ли по-добър. С жалкия голф и другите германски кашони само доказват ,че нямат инженерен потенцал,а и дизайнерски такъв!