IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизеловият скандал нараства

Концернът е знаел за проблема още през 2014 г., засегнати са коли и в Европа

Дизеловият скандал нараства

Още през декември миналата година американското представителство на Volkswagen е било уведомено за проблема с дизеловия двигател, чиито екологични резултати не отговарят на реалните. Тогава представители на Калифорнийската агенция за защита на околната среда (CARB), както и на тази на САЩ - EPA, са решили да предоставят шанс на производителя да изтегли от пазара автомобилите си с този агрегат, след като са получили уверение, че проблемът лесно може да бъде отстранен.
Дизеловият скандал нараства
Прессекретарят на CARB - Дейв Клегерн, потвърди пред Ройтерс, че в началото на тази година Volkswagen е изпратил писма до своите клиенти, като е поискал да закарат своите автомобили при дилърите, за да им бъде поставено ново програмно обезпечение. Благодарение на него изпускателната система на машините е щяла да работи още по-добре. В писмата клиентите са били уведомени, че в някои от щатите на САЩ техният автомобил може да не успее да премине успешно екологичния тест и затова той трябва да бъде ремонтиран.

"Факт е, че Volkswagen се опита да излезе от ситуацията и дори направи крачка в тази посока, но тя така и не сработи", коментира Клегерн. И допълни, че неговата Агенция предприема всички мерки, за да изпълни препоръките на правителството на САЩ, което на няколко пъти се занимава с разликата в екотестовете, направени в реални условия и в лабораториите.

Скандалът набира сила и в Европа, след като германският министър на транспорта Александър Добринд призна, че манипулации в резултатите от тестовете има и при автомобили, движещи се на Стария континент. Испанският El Pais съобщи, че компанията Seat, която е собственост на Volkswagen, е оборудвала 500 000 свои коли с проблемния мотор. Говорител на Seat потвърди, че има автомобили с такъв мотор, но не пожела да разкрие броя им.

Снимка: Volkswagen

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #12
    17 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сериозно ли прави най-добрите двигатели?По *** виц не бях чувал.Volkswagen в Топ 10 на най-калпавите двигателиВ топ листата първите 2 места по надеждност се заемат от японските производители Honda и Toyota, а третото място на Mercedes, като разликата между първия и втория е почти двойна. Оказва се, че едва един от 344 двигателя Honda е създал грижа на своите собственици, следвани от 1 от 171 потребителя на Toyota и 1 от всеки 119 собственика на Mercedes. Според специалистите от Warranty Direct моторите са най-разходоемкият ремонт в един автомобил, пише autoclub.bg.Управляващият директор на Warranty Direct, Дънкан МакКлър Фишър, коментира изследването така: "Ремонтът на двигателя е може би един от най-големите страхове на водача, защото е свързан с много скъпи части и много часове труд. Броят на дефектиралите двигатели може би изглежда малък на фона на проблемите с осите и окачването, но поправките по двигателя почти винаги водят след себе си разходи в хиляди, непокрити от гаранцията на автомобила."Топ 10 на най-здравите двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 Honda 0.29% 1 от 3442 Toyota 0.58% 1 от 1713 Mercedes-Benz 0.84% 1 от 1194 Volvo 0.90% 1 от 1115 Ягуар 0,98% 1 от 1036 Lexus 0.99% 1 от 1017 Fiat 1.17% 1 от 858 Брод 1.25% 1 от 809 Nissan 1.32% 1 от 7610 Land Rover 1.38% 1 от 72Топ 10 на най-ненадежните двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 MG Rover 7.88% 1 от 132 Audi 3.71% 1 от 273 MINI 2.51% 1 от 404 Saab 2,49% 1 от 405 Vauxhall 2.46% 1 от 416 Peugeot 2.26% 1 от 447 BMW 2.20% 1 от 458 Renault 2.13% 1 от 469 Volkswagen 1.91% 1 от 5210 Mitsubishi 1.70% 1 от 59
  • #11
    21 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Какъв измислен скандал бе тапири?Немската *** излезе официално си призна и се извини.Кое му е измисленото?
  • #10
    10 rate up comment 10 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Е защо като са им дали гратисен период не са се възползвали?Точно за 10 минути работа във всеки сервиз на Фауве,закача на ВАГ-КОМ,"делете" на програмата и точка по въпроса.1-2 милиарда долара ще загубят,ама ще си решат проблема.Сега да плащат 18 милиарда.*** като чета,че пенсията на Винтеркорн ще е 28 милиона евро,а заплата му е била 16 милиона на година,бълха ги ухапала швабите.Поне да правят пак Ауди 80 и 100 и Пасат 3 и 4,че да караме коли.А не като сегашните дараци-5 години и чао,в казана.
  • #9
    29 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ЗАКРИВАЙ! ПРОДАВАЙ! ФАЛИРАЙ!
  • #8
    7 rate up comment 16 rate down comment
    PSA ( преди 10 години )
    CITROEN AND HDi FOREVER !!!
  • #7
    12 rate up comment 5 rate down comment
    L. ( преди 10 години )
    A SCODA?
  • #6
    35 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Американските агенции са дали шанс на ВАГ да си оправят канцерогенниците. След като последните не са успели, са им наложили забрана да ги продават. Тогава вагонетките признали за манипулациите със софтуера. Това е истината и никой не им е виновен че са измамници. Но големия въпрос е какво се прави в Европа по случая? Тук канцерогенниците замърсявт също толкова.
  • #5
    33 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Данните сочат че замърсяването в Европа расте, въпреки че стандартите за емисии се затягат. Над 400 000 хиляди годишно са жертвите на замърсения въздух. Сега вече е ясно на какво се дължи това - на измамниците ВАГ. Целия им мениджмънт е за затвора. Заедо с политиците които им играят по свирката и всеки път отлагат новите норми с по година-две.
  • #4
    12 rate up comment 7 rate down comment
    ммм ( преди 10 години )
    А в крайна сметка се оказа,че все пак американското правителство е знаело за проблема...и едва ли само от 2014, такъв коз не се ползва току така...
  • #3
    3 rate up comment 23 rate down comment
    samo vw ( преди 10 години )
    da ne zabraviame 4e nigite odavna ne igraat rolq na vode6tia pazar