IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизеловият скандал нараства

Концернът е знаел за проблема още през 2014 г., засегнати са коли и в Европа

Дизеловият скандал нараства

Още през декември миналата година американското представителство на Volkswagen е било уведомено за проблема с дизеловия двигател, чиито екологични резултати не отговарят на реалните. Тогава представители на Калифорнийската агенция за защита на околната среда (CARB), както и на тази на САЩ - EPA, са решили да предоставят шанс на производителя да изтегли от пазара автомобилите си с този агрегат, след като са получили уверение, че проблемът лесно може да бъде отстранен.
Дизеловият скандал нараства
Прессекретарят на CARB - Дейв Клегерн, потвърди пред Ройтерс, че в началото на тази година Volkswagen е изпратил писма до своите клиенти, като е поискал да закарат своите автомобили при дилърите, за да им бъде поставено ново програмно обезпечение. Благодарение на него изпускателната система на машините е щяла да работи още по-добре. В писмата клиентите са били уведомени, че в някои от щатите на САЩ техният автомобил може да не успее да премине успешно екологичния тест и затова той трябва да бъде ремонтиран.

"Факт е, че Volkswagen се опита да излезе от ситуацията и дори направи крачка в тази посока, но тя така и не сработи", коментира Клегерн. И допълни, че неговата Агенция предприема всички мерки, за да изпълни препоръките на правителството на САЩ, което на няколко пъти се занимава с разликата в екотестовете, направени в реални условия и в лабораториите.

Скандалът набира сила и в Европа, след като германският министър на транспорта Александър Добринд призна, че манипулации в резултатите от тестовете има и при автомобили, движещи се на Стария континент. Испанският El Pais съобщи, че компанията Seat, която е собственост на Volkswagen, е оборудвала 500 000 свои коли с проблемния мотор. Говорител на Seat потвърди, че има автомобили с такъв мотор, но не пожела да разкрие броя им.

Снимка: Volkswagen

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #22
    14 rate up comment 1 rate down comment
    бат Васко ( преди 10 години )
    Бай-бай, ти-ди-ай!
  • #21
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Бъчи, викаш в работен режим каквото дойде? Е ся като ги осъдят хиляди какво ще дойде и на ФВ не им е ясно. Защото това е на първо място умишлена лъжа пред клиента и после пред държавите. Хич ама хич не е шега работа!
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ники ( преди 10 години )
    В повечето страни данъка се определя от обема изгорели газове.така, че и това е причина!
  • #19
    5 rate up comment 10 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Що се отнася до разхода, дадох го само като пример. Замисли се, защо автомобилите са икономични самно в режими с почти ненатиснат *** на газта, след като това противоречи на физичните закони. Е, ти сигурно не знаеш какви са законите, затова си извинен. Но истината е, че автомобилите се настройват за дадени показатели, защото просто законодателството в някои страни изисква точно това. Когато се промени законодателството в страни като САЩ,Англия и Германия, тогава и ще разчитаме на реални данни
  • #18
    5 rate up comment 11 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    А ти като си сигурен, защо си анонимен? Когато аз не съм сигурен в нещо, пиша като анонимен. Когато пиша нещо, в което съм сигурен, заставам зад името си. Мен още по време на комунизма ме учеха, че Фолксваген имат най-добрите дизели. И това го казваше най-добрия автомонтьор в града ни, който ми бе и учител по практика ДВГ. На него ли да вярвам, дето знаеше от до всичко или на анонимник като теб? Само това миотгровори. Не споря с дървета,а ти се представяш точно като такова с анонимното си име
  • #17
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    По кой показател правят най добрите мотори бе бъчви и ти как успя това да го установи? установишИзвънземните ли ти го казаха? Тогава най добрите мотори ги правеха шведите от Сааб и Волво. Също така Мерцедес и Хонда.
  • #16
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хайде бе!Сигурен ли си или си пишеш ей така колкото да не заспиш.Разликите между заводския и реалния разход са в повечето случай заради идеалните условия на теста които на улицата са трудно постижими.Да обаче да направиш софтуер и да лъжеш е едно и съвсем друго е разликата да идва от начините на теста.Схващаш ли разликата?Не случайно разликите при немските коли при тестване и реален разход са най големи.Просто лъжат най - нагло.
  • #15
    5 rate up comment 12 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Всъщност, Фолксваген още от осемдесетте години прави най-добрите мотори. Според мен нещата се преувеличават. Със сигурност всяка фирма лъже в някаква област. Например нито един автомобил не може да даде разхода нна хартия в реални условия. И това не е защото условията са толкова различни, а защото производителите настройват моторите си да работят добре при тестове, а при реално каране каквото дойде. И на никой не му пука за това, включително и на разни агенцийки в Щатите.
  • #14
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    . Я кажи тогава кой ги накара да манипулират резултатите със софтуер. Нали са много честни а. А в Европа те най много замърсяват естествено. Нали продават най много подвижни химически тоалетни.
  • #13
    7 rate up comment 11 rate down comment
    DD ( преди 10 години )
    Абе плювалници..въздуха в Европа само от VW ли е замърсен..по големи глупащини едва ли могат да се измислят.И кой е критерия и показателя дето набедяват за замърсител,CO2 li,NOx ли кое..пародия..Чиста икономическа атака нищо друго а тука тапаците си чешат слабоумието...хаха