IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota продаде 8 млн. хибрида

За 20 години моделите на марката са спестили 58 млн. тона CO2 на планетата

Toyota продаде 8 млн. хибрида

Toyota премина границата от 8 млн. продадени хибридни автомобила. От японския производител се похвалиха, че това е станало точно 10 месеца, след като бе достигната бройката 7 млн. продажби на световните пазари.
Toyota продаде 8 млн. хибрида
Първият хибриден автомобил на Toyota – моделът Prius, се появи преди 20 години. Тогава подобна технология все още бе експериментална и с неясно бъдеще. Любопитен факт е, че след като първата машина е била завършена, инженерите на компанията не са успели да я подкарат в продължение на близо 2 месеца.

„Нямахме представа къде е проблемът и затова работихме до късно всяка вечер, за да успеем да го отстраним. В крайна сметка малко преди Коледа на 1995 г. успяхме да запалим автомобила, но той измина 500 метра и спря”, спомня си председателят на Борда на директорите на компанията Такеши Учиямада.

Според сведения от Toyota продадените до момента 8 млн. хибрида са спестили на околната средна около 58 млн. тона вредни емисии СО2 в сравнение с аналогичните автомобили с двигатели с вътрешно горене. От компанията пресмятат, че икономисаният бензин в сравнение със стандартните коли е около 22 млн. килолитра.

Към момента японският производител продава 30 хибридни и един plug-in хибрид в 90 държави от цял свят. Само през последната година компанията пусна няколко модела с тази технология - Esquire Hybrid (само за японския пазар), Lexus RC 300h и Sienta Hybrid. Предстои излизането на Corolla Hybrid, Levin Hybrid (само за китайския пазар) и RAV4 Hybrid.

Toyota е първата компания в света, която предлага на световните пазари масов водороден модел.

Снимка: Toyota

 

0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 10 rate down comment
    shisharkov ( преди 10 години )
    Хибридният - жалко, че само ти знаеш тази "истина", дори за Тойота, да не говорим за сертифициращите организации, тя не съществува
  • #14
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    "Справка - има ли Приус с Euro 6 - ако не се лъжа "скоро" ще излезе:"Няма, по простата причина че когато е сертифициран последния модел Приус, Евро 6 стандарта още не е бил замислен дори. На практика още първия Приус от 97-*** покрива Евро 6 от 2014 без проблеми. Освен това, Евро 6 за бензинови автомобили е практически еквивалентен на Евро 5. Затягане на стандарта при прехода Евро 5 -> Евро 6 има само при дизелите.
  • #13
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ..Всички ключови високи автомобилни технологии се налагат на пазара от японци, в частност Тойота пък води авто-индустрията,а германците я следват със закъснение и копиране. ..БМВ и МБ кое точно следват и копират от японците, ако може да обясниш, че аз не ги разбирам тези неща?Благодаря предварително.
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Така е...сега по спокоен ли си?! Айде сега отиди в новата си Тойота и се почуствай специален..
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    682 ( преди 10 години )
    Ефектът от хибридите на тази марка се изяжда многократно от другите им модели като V8/L200 (не покрива Е6, спрян от продажби в ЕУ), Секвоя, Тундра и прочие сандъци.
  • #10
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Всички ключови високи автомобилни технологии се налагат на пазара от японци, в частност Тойота пък води авто-индустрията,а германците я следват със закъснение и копиране.
  • #9
    7 rate up comment 16 rate down comment
    shisharkov ( преди 10 години )
    ДО: 123Plug-in е електрифициран автомобил, който се движи на ток до моментът, в който зарядът на батериите свърши, за Plug-in Prius това е едва 37 км, затова и те поставиха рекорд по-най-бавна обилкока на Нюрбурринг - можеш да провериш.А Поло с 140 г/км е вероятно на поне 15 години, съвремените са под 100, дори под 90 гр/км
  • #8
    14 rate up comment 1 rate down comment
    до 123 ( преди 10 години )
    Приятел вредните емисии са на километър, не на 100км!
  • #7
    22 rate up comment 1 rate down comment
    123 ( преди 10 години )
    И аз карам дизел, но разни байганьовци като започнат да пишат щуротии се вбесявам! Това че аз и ти не можем да си позволим хибриден автомобил или Тесла, не означава, че бараката която караш е по-добра от тях. Капиш?А и сигурно за тома от Порше наливат стотици милиони за разработки на хибридни технологии? Защото Бай ви *** твърди, че дизела е по-икономичен, по-малко вредни емисии и като цяло по, по, най...Аман от разбирачи.
  • #6
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Fakt ( преди 10 години )
    Да не говорим, че няколко пъти разни организации и списание спипват VW да лъжат за разход на гориво и т.н.