IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota продаде 8 млн. хибрида

За 20 години моделите на марката са спестили 58 млн. тона CO2 на планетата

Toyota продаде 8 млн. хибрида

Toyota премина границата от 8 млн. продадени хибридни автомобила. От японския производител се похвалиха, че това е станало точно 10 месеца, след като бе достигната бройката 7 млн. продажби на световните пазари.
Toyota продаде 8 млн. хибрида
Първият хибриден автомобил на Toyota – моделът Prius, се появи преди 20 години. Тогава подобна технология все още бе експериментална и с неясно бъдеще. Любопитен факт е, че след като първата машина е била завършена, инженерите на компанията не са успели да я подкарат в продължение на близо 2 месеца.

„Нямахме представа къде е проблемът и затова работихме до късно всяка вечер, за да успеем да го отстраним. В крайна сметка малко преди Коледа на 1995 г. успяхме да запалим автомобила, но той измина 500 метра и спря”, спомня си председателят на Борда на директорите на компанията Такеши Учиямада.

Според сведения от Toyota продадените до момента 8 млн. хибрида са спестили на околната средна около 58 млн. тона вредни емисии СО2 в сравнение с аналогичните автомобили с двигатели с вътрешно горене. От компанията пресмятат, че икономисаният бензин в сравнение със стандартните коли е около 22 млн. килолитра.

Към момента японският производител продава 30 хибридни и един plug-in хибрид в 90 държави от цял свят. Само през последната година компанията пусна няколко модела с тази технология - Esquire Hybrid (само за японския пазар), Lexus RC 300h и Sienta Hybrid. Предстои излизането на Corolla Hybrid, Levin Hybrid (само за китайския пазар) и RAV4 Hybrid.

Toyota е първата компания в света, която предлага на световните пазари масов водороден модел.

Снимка: Toyota

 

0 от 500
  • #25
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Шишарков, ограмоти се малко. Вредните емисии които Евро стандартите регулират са на азотни окиси, твърди частици/сажди, въглеводороди и въглероден окис. Въглеродният двуокис (СО2) не е вреден, всяко живо същество и растение го произвеждат в изобилие като дишат. Твърди се че е причина за глобално затопляне, но категорични доказателства липсват. Евро 6 никога не е имал лимит за СО2. При автомбилите СО2 се мери за да се определи разхода на гориво.
  • #24
    6 rate up comment 7 rate down comment
    shisharkov ( преди 10 години )
    Приус, вредни емисии (CO2 g/km)2000 - 2003 - 136 гр/км2004 - 2006 - 104 гр/км2006 - 2009 - 104 гр/км2009 - 2011 - 90 гр/км2011 - сега - 89 гр/км
  • #23
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    "Защо пишеш глупости или просто лъжеш?Последният модел на Toytota Prius Pluh-in, изразходва 80гр. вредни емисии на 100км. Последното поколение на VW Polo,същите конски сили, изразходва изпуска около 140гр. вредни емисии на 100км.Ти от къде ги гледаш тия данни или само си измисляш глупости? "А ти защо пишеш глупости. Първо предния ти пише за дизел. Второ Поло 1.4 TSI BlueGT 140кс е с вредни емисии от 107 гр/кмЗащо лъжеш?
  • #22
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Защо чак сега ви е грижа?! Защо до преди 10 г. сте карали дизели, бензини..и т.н. и на никой не му е пукало за природата? Като изсичат горите, замърсяват природата с химикали, пускат във водите отрови..това какво е ?!
  • #21
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    А да си си купил хибрид с ясната цел да ти е евтино (защото спор няма, наистина е икономично...няма консумативи и т.н.) и да пишеш по форумите че обичаш природата и затова си купил хибрид (въпреки че изработката на батериите също замърсява и то много ама това е друг въпрос) си е вид лицемерие! Колко от вас щяха да си купят хибрид ако харчеше двойно на бензинова кола, но 100% екологична.Оставям хората който за тях дизела е върхов! Взимате си хибрид, защото ви е евтин, а не зашото пазите природат
  • #20
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да караш пушеща нафтова каляска и да обесняваш по форуми как хибридите не щадяли природата е специален вид аутизъм. Мнението ви е много важно за всички.
  • #19
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    При това самите немци си ги пипнаха, защото им омръзна да ги тровят: On-road nitrogen oxides emission levels of modern diesel cars are on average about seven times higher than the limit set by the Euro 6 emission standard, which went into effect in September 2014. This is the key finding from a new report published today in Berlin by the International Council on Clean Transportation (ICCT), an independent research organization.
  • #18
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Шишарка, какви вицове разправяш пак че дизелите имали по-ниски вредни емисии?? То бова да послъгваш, ама ти минаваш всякакви граници. Защо мислиш ще ги ограничават в центровете на големите градове като Париж и Лондон? Защото ги пипнаха че лъжат на тестовете и че реално имат 7 пъти по-високи емисии от Евро 6:
  • #17
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Шишарков, до тази информация може да достигне всеки който има желание. Лимитите по Евро 6 в гр/км са: 1.0 въглероден окис (СО), 0.1 въглеводороди (HC), 0.06 азотни окиси (NOx), 0.005 твърди частици (Particulates). Първия Приус (води се модел 2002, защото от тогава се продава в Европа) има емисии в гр/км: 0.63 CO, 0.05 HC, 0.05 NOx и 0.0 Particulates. линк за Евро 6: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standardsлинк за Приус: http://***.car-emissions.com/cars/view/6078
  • #16
    9 rate up comment 12 rate down comment
    shisharkov ( преди 10 години )
    преди около 2 седмици цитирах какво написа Главният Изълнителен Директор на Тойота, ще го перефразирам:Мазда е много малка фирма в сравнение с Тойота, но те са ни задминали с поне една обилколка в двигатели, шасита, скоростни кутии и тн, има много да се учим от тях, затова подписваме договор за да ползваме техните технологии.