IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota продаде 8 млн. хибрида

За 20 години моделите на марката са спестили 58 млн. тона CO2 на планетата

Toyota продаде 8 млн. хибрида

Toyota премина границата от 8 млн. продадени хибридни автомобила. От японския производител се похвалиха, че това е станало точно 10 месеца, след като бе достигната бройката 7 млн. продажби на световните пазари.
Toyota продаде 8 млн. хибрида
Първият хибриден автомобил на Toyota – моделът Prius, се появи преди 20 години. Тогава подобна технология все още бе експериментална и с неясно бъдеще. Любопитен факт е, че след като първата машина е била завършена, инженерите на компанията не са успели да я подкарат в продължение на близо 2 месеца.

„Нямахме представа къде е проблемът и затова работихме до късно всяка вечер, за да успеем да го отстраним. В крайна сметка малко преди Коледа на 1995 г. успяхме да запалим автомобила, но той измина 500 метра и спря”, спомня си председателят на Борда на директорите на компанията Такеши Учиямада.

Според сведения от Toyota продадените до момента 8 млн. хибрида са спестили на околната средна около 58 млн. тона вредни емисии СО2 в сравнение с аналогичните автомобили с двигатели с вътрешно горене. От компанията пресмятат, че икономисаният бензин в сравнение със стандартните коли е около 22 млн. килолитра.

Към момента японският производител продава 30 хибридни и един plug-in хибрид в 90 държави от цял свят. Само през последната година компанията пусна няколко модела с тази технология - Esquire Hybrid (само за японския пазар), Lexus RC 300h и Sienta Hybrid. Предстои излизането на Corolla Hybrid, Levin Hybrid (само за китайския пазар) и RAV4 Hybrid.

Toyota е първата компания в света, която предлага на световните пазари масов водороден модел.

Снимка: Toyota

 

0 от 500
  • #45
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Японците нямат избор, освен да се развиват технологично - малък остров, ограничени ресурси, единствения им източник на благоденствие е износа. А да изнасят могат само нещо които другите нямат, т.е. технологии. Немците защо да се развиват? ЕС и така им е гарантирал пазари. Защо да инвестират в чисти технологии, като им е по-евтино да лобират за отлагане на налагането им? Пък европейците че ги тровели с канцерогенни отпадъци - ми голям праз.
  • #44
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Блокират е немците екологията, защото не могат да направят нищо екологично, въпреки, че се правят на зелени. Не могат и не искат, защото трябва да инвестират много пари, а с тяхното съмнително качество не се знае, дали ще могат да си избият инвестициите. тойота инвестира и развива хибридите 290 г., за да е накрая на печалба. Друго си беше и те да заложат на дизелите и хем да тровят и хем да печелят. Да де и пак стигаме до това, че философията и политиката на двете компании е коренно различна.
  • #43
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Никой не работи без печалба и тя е нещо естествено. При едните печалбата е на гърба на клиентите въпреки качеството, а при другите печалбата е заради качеството и грижата за клиента. Едните развиват 20 г. и правят хибриди, въпреки загубите в името на екологията, а другите правят канцерогенници с които тровят и печелят въпреки здравето на хората. В МАТРИЦАТА си точно ти ВАГи, защото медиите са ти промили мозъка и вярваш ли вярваш на пропагандата. Само се замисли, защо немците блокират екологията.
  • #42
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В САЩ НЯМА ТОК?!?!И двете компании гледат печалбата...ДА, философията им е разлчина да ти промиват мозъка и да ти взимат парите. Като гледам и твоя мозък е промит..."..Едната прави всичко в името на клиента, а другата прави всичко в името на печалбата...""..Ленд крузерите и тундрите са за места, където няма ток и се изискват коли с ДВГ.."НЯМА КОМПАНИЯ КОЯТО НЕ ГЛЕДА ПЕЧАЛБАТА..ЖИВЕЕШ В МАТРИЦАТА !
  • #41
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тойота е японския ВАГТова е мисълтта на деня. :)))Ако бяха японски ВАГ, щяха да са скапани, трошливи и ненадеждни. Те обаче са точно обратното. Сравнението с ВАГ е смешно. От различни планети са 2-те компании. Философията им е коренно различна. Едната прави всичко в името на клиента, а другата прави всичко в името на печалбата. Ленд крузерите и тундрите са за места, където няма ток и се изискват коли с ДВГ. Още повече, че не са за града и населените места, където дизелите тровят.
  • #40
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тойота ако бяха толкова загрижени, нямаше да правят друг автомобил, освен електрически! Не да ми предлагат Ленд Круизери V8-*** бензини и ДИЗЕЛИ...Тундри и всякви такива икономични коли.Тесла може да кажеш...че правят колите си да пазят нас и природата. Тойота е японския ВАГ и нищо повече!
  • #39
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до: FenIX ( преди 10 години )
    Псевдо природозащитниците можеха да вкарат закон с който ЦО2 да се неутрализира. Да се задължат със закон на всеки произведен автомобил да бъде засадено по 1 дърво. Всеки, който си купи автомобил също да бъде задължен да го направи. При препродажбата на всяка кола също. Ето ти един начин, много *** да се справим с това. Няма обаче начин как да се справим с финните частици, азотните окиси и въглеводородите, които са главните замърсители. Тойота го правят с колите си да пазят нас и природата.
  • #38
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до: FenIX ( преди 10 години )
    ОК, хайде тогава да зададем въпроса така:Колко вредни емисии и колко ЦО2 спестиха ВАГ на планетата? Колко сажди и финни частици? Май ги увеличават, а не обратното, докато Тойота ги намалява. Нещата не са ти много ясни. ЦО2 не е вредно толкова, колкото заинтересуваните лица го изкарват. С ЦО2 живее всичко зелено с листа. Ако го няма умират. Та от ЦО2 растенията произвеждат кислород, кйто ти и аз дишаме. Да, но на някой много му е изгодно да се мери ЦО2,за да си продава дизелите и другите кошници
  • #37
    5 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 10 години )
    Тук някои колеги почнаха да пишат откровени глупости. СО2 емисиите не били важни - че те са основните емисии които се регулират. То и в статията го пише - "За 20 години моделите на марката са спестили 58 млн. тона CO2 на планетата"А другите чак и плюсове слагат - явно пак се почна спора японско с-у немско и където се вкарват всякави "аргументи"Иначе браво на Тойота и на др. като тях, които правят нещо по въпроса с вредните емисии, защото тоя въздух освен ние ще го дишат и децата ни.
  • #36
    4 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    ima edna malka razlika...kolko hibrida sa prodali Toyota vs VW...nali znaete, 4e GTE i E-tron su6testvuvat, za da kompensirat v gamata na vw/000 golemite dizelaci I benzinqci I kato se vzeme sredno aritmeti4no na vrednite emisii da pokriva euro6...nevednuj e pisano po temata, to I za tova nikoi ne gi kupuva!