IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобилните технологии, които не оцеляха

Някои от тях така и не стигнаха до серийно производство, а други просто остаряха

Автомобилните технологии, които не оцеляха

Новите автомобилни технологии винаги са приемани с огромен ентусиазъм, но някои от тях не успяват да издържат на изпитанията на времето. Изданието Wheels ни припомня 10 от тях, които не оцеляха през годините.

Модулни автомобили

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Nissan EXA е един чудесен автомобил. Той има способността да се превръща от спортен модел, тип „тарга”, в товарен пикап. Както много други добри идеи на този свят и тази не е реализирана. Въпреки това все още не е забравена, така че може някой ден и да видим подобна машина в действие.

Джойстик вместо волан
Автомобилните технологии, които не оцеляха
Още през 90-те години на миналия век Saab се опитва да разреши проблема с това, че при сблъсък шофьорът си удря главата във волана. За целта компанията напълно променя управлението на автомобила, като поставя джойстик на централната конзола. Това обаче не сработва.

Атомни автомобили

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Идеята за създаване на автомобили, придвижвани с ядрена енергия, си остава на стадий концепт. Което всъщност е една чудесна новина, защото едва ли е приятно покрай вас да мине автомобил с ядрен реактор в задната част.

Предпазен колан, блокиращ стартера

Автомобилните технологии, които не оцеляха
За да стартирате двигателя на автомобила си, трябва да бъдете добре пристегнат – това е идея на правителството на САЩ от миналия век, която е внедрена в серийни автомобили. Като цяло тя звучи отлично, но създава проблеми, тъй като е доста чувствителна и повече пречи, отколкото помага. В крайна сметка около година по-късно чиновниците разбират своята грешка и премахват изискването си към производителите.

Роторни двигатели
Автомобилните технологии, които не оцеляха
През 70-те години на миналия век изглежда, че двигателите на бъдещето ще бъдат именно роторни. General Motors е сред пионерите на тази идея, а AMC разработва такъв мотор, който поставя на своя нов компактен модел. Всичко обаче пропада, тъй като роторните двигатели са много скъпи и много лакоми за гориво. На всичко отгоре избухва и световната петролна криза, която почти слага край на идеята. Единствено Mazda продължава да залага на такива мотори и това едва не слага край на нейното съществуване.

Летящи автомобили
Автомобилните технологии, които не оцеляха
Главно действащо лице в предсказанията на всички гадатели и на автори на научно-фантастични романи са именно летящите автомобили. Те отдавна трябваше да са се появили масово, но все още ги няма. Основната причина вероятно е, че е пълно с идиоти, които със сигурност ще направят пътуването над големите градове много опасно.

Касетофон

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Музикалните технологии никога не спират развитието си. Касетите бяха изместени от CD, които на свой ред отстъпват мястото си USB. Кой знае какво ни очаква след време.

Парните автомобили
Автомобилните технологии, които не оцеляха
През 1910 г. се появява парният автомобил Doble, който предлага доста добри перспективи за развитието си. Съвременните компютъризирани системи за управление на двигателя вероятно биха били доста полезни на превозни средства с такива двигатели. Трябва да се отбележи, че въртящият момент при автомобил, задвижван с пара, е подобен на този на електромобил.

Карбуратор
Автомобилните технологии, които не оцеляха
До появата на системата за директно впръскване на горивото именно карбураторът е любимият метод за подаване на горивно-въздушна смес в двигателя. Постепенно обаче идеята за икономия на гориво става все по-силна, а системите за директно впръскване все по-надеждни. И така идва края на карбураторите.

Механична скоростна кутия

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Каквото и да си говорим, механичната трансмисия няма бъдеще. Да, вероятно през следващите десетина година тя ще продължи да бъде актуална, но постепенно автомобилните производители ще се откажат от нея. Поне това твърдят експертите от бранша.

Снимки: Интернет

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    колегата Абсолвент ме е изпреварил. поста ми се отнася за този под него Анонимен
  • #7
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    хахаха, този под мен явно страда не дотам изявени мъжки полови белези, щом си гали егото с ръчни скоростни лостове и е направил класификация на темите за мъже, жени и гейове. явно ги разбира нещата смешника. интересно супер спортните коли защо ли са автоматици? защо ли луксозните също, тези от висок клас тоже. бедното селско *** обаче е решило, че щом не е ръчка колата не става. много елементарно и ограничено изказване от негова страна.
  • #6
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Естествено, че когато става на въпрос за технологии, веднага в съзнанието на всики автомобилен фен изникват японските автомобили. Те всъщност са синоними. Не само при автомобилите, а във всяка сфера.
  • #5
    12 rate up comment 13 rate down comment
    Рудолф ( преди 10 години )
    Тук спокойно можеше да има ЯПОНСКИТЕ АВТОМОБИЛИ.
  • #4
    49 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    То тази статия е много сбъркана. Самото заглавие както и първите примери, оставят впечатлението, че ще става въпрос за иновации, които не са успели да се наложат. Само, че във втората половина, виждаме иновации които не само са се наложили, но вероятно са много по-масово срещани в момента при колите по цялата планета. Механичната скоростна кутия! Защо изобщо е спомената тук? Ми дайте да сложим 90% от нещата в автомобила, защото след 100 години ще са ги заменили други технологии. Пълни глупости.
  • #3
    34 rate up comment 7 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    Ако не можеш да правиш две неща едновременно си взимай автомат. Направо си вземи сапунерката на google тя и волан няма.
  • #2
    33 rate up comment 8 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    Тоа па. Няма нищо по-емоционално от една здрава механична връзка с колата чрез скоростния лост, особено ако сърцето на колата е голям "атмосферен бензин" ...с поне 6 цилиндъра... надлъжно разположен ако може... и да задвижва задните колела.
  • #1
    17 rate up comment 40 rate down comment
    Бе то ( преди 10 години )
    ръчката и сега няма място при колите, ама *** кво ще "ръчкат" иначе?