IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобилните технологии, които не оцеляха

Някои от тях така и не стигнаха до серийно производство, а други просто остаряха

Автомобилните технологии, които не оцеляха

Новите автомобилни технологии винаги са приемани с огромен ентусиазъм, но някои от тях не успяват да издържат на изпитанията на времето. Изданието Wheels ни припомня 10 от тях, които не оцеляха през годините.

Модулни автомобили

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Nissan EXA е един чудесен автомобил. Той има способността да се превръща от спортен модел, тип „тарга”, в товарен пикап. Както много други добри идеи на този свят и тази не е реализирана. Въпреки това все още не е забравена, така че може някой ден и да видим подобна машина в действие.

Джойстик вместо волан
Автомобилните технологии, които не оцеляха
Още през 90-те години на миналия век Saab се опитва да разреши проблема с това, че при сблъсък шофьорът си удря главата във волана. За целта компанията напълно променя управлението на автомобила, като поставя джойстик на централната конзола. Това обаче не сработва.

Атомни автомобили

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Идеята за създаване на автомобили, придвижвани с ядрена енергия, си остава на стадий концепт. Което всъщност е една чудесна новина, защото едва ли е приятно покрай вас да мине автомобил с ядрен реактор в задната част.

Предпазен колан, блокиращ стартера

Автомобилните технологии, които не оцеляха
За да стартирате двигателя на автомобила си, трябва да бъдете добре пристегнат – това е идея на правителството на САЩ от миналия век, която е внедрена в серийни автомобили. Като цяло тя звучи отлично, но създава проблеми, тъй като е доста чувствителна и повече пречи, отколкото помага. В крайна сметка около година по-късно чиновниците разбират своята грешка и премахват изискването си към производителите.

Роторни двигатели
Автомобилните технологии, които не оцеляха
През 70-те години на миналия век изглежда, че двигателите на бъдещето ще бъдат именно роторни. General Motors е сред пионерите на тази идея, а AMC разработва такъв мотор, който поставя на своя нов компактен модел. Всичко обаче пропада, тъй като роторните двигатели са много скъпи и много лакоми за гориво. На всичко отгоре избухва и световната петролна криза, която почти слага край на идеята. Единствено Mazda продължава да залага на такива мотори и това едва не слага край на нейното съществуване.

Летящи автомобили
Автомобилните технологии, които не оцеляха
Главно действащо лице в предсказанията на всички гадатели и на автори на научно-фантастични романи са именно летящите автомобили. Те отдавна трябваше да са се появили масово, но все още ги няма. Основната причина вероятно е, че е пълно с идиоти, които със сигурност ще направят пътуването над големите градове много опасно.

Касетофон

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Музикалните технологии никога не спират развитието си. Касетите бяха изместени от CD, които на свой ред отстъпват мястото си USB. Кой знае какво ни очаква след време.

Парните автомобили
Автомобилните технологии, които не оцеляха
През 1910 г. се появява парният автомобил Doble, който предлага доста добри перспективи за развитието си. Съвременните компютъризирани системи за управление на двигателя вероятно биха били доста полезни на превозни средства с такива двигатели. Трябва да се отбележи, че въртящият момент при автомобил, задвижван с пара, е подобен на този на електромобил.

Карбуратор
Автомобилните технологии, които не оцеляха
До появата на системата за директно впръскване на горивото именно карбураторът е любимият метод за подаване на горивно-въздушна смес в двигателя. Постепенно обаче идеята за икономия на гориво става все по-силна, а системите за директно впръскване все по-надеждни. И така идва края на карбураторите.

Механична скоростна кутия

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Каквото и да си говорим, механичната трансмисия няма бъдеще. Да, вероятно през следващите десетина година тя ще продължи да бъде актуална, но постепенно автомобилните производители ще се откажат от нея. Поне това твърдят експертите от бранша.

Снимки: Интернет

0 от 500
  • #18
    9 rate up comment 7 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    До Анонимен 3Пендехо, явно си глуповато момче, затова нека ти синтезирам накратко, какво съм написал - аз съм ЗА ръчните скорости. Не ме интересува, че някои роботизирани трансмисии може би уцелват скоростите по-добре от мен. Удоволствието е по-голямо, когато сам си определяш оборотите и рева на двигателя. По същата причина, никога, ама никога няма да се кача в автономна кола... когато станат масови. Ше си карам колело, ако трябва.
  • #17
    13 rate up comment 1 rate down comment
    до: Студент ( преди 10 години )
    Да, младото и доста ограничено в почти всяко естество поколение не се интересувате толкова от коли, а от това да се дърпате и да правите улични гонки, без да имате понятие от колита, защото не се интересувате от тях, както каза. Вашето младо поколение играе на НФС, кара като изоглавен колите на компа и като излезе на пътя си мисли, че още е в играта. Резултатите са ясни. Всеки ден четем за тях и ги виждаме. Така, че чети малко повече и раздавай по-малко акъл,ако искаш да изглежаш по-интелигентен
  • #16
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Най-добрата система са смяна на скоростите се нарича човек. Така е и във всички останали сфери.По-голяма малоумщина не успя ли да измислиш?За феновете на ръчките ще кажа, че няма по-добро нещо от автоматика/вариатора. Особено в града по светофарите и задръстванията е незаменима тази екстра. Не само, че по-бързо сменя скоростите, прави го в оптимален режим и щади мотора, но и са по-икономични повечето не като едно време и щади мотора. Качете се на автоматик и пак да си говорим!
  • #15
    13 rate up comment 1 rate down comment
    до студент ( преди 10 години )
    И какво екологично има в таблетите, телефоните и компютрите? А отъждествяването с вещи не води до нищо добро, без значение дали вещите са хеликоптери, автомобили, или телефони.
  • #14
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Най-добрата система са смяна на скоростите се нарича човек. Така е и във всички останали сфери.
  • #13
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Всъщност сайтът се чете основно от хора на под 20 години, непритежаващи кола - достатъчно е да се погледнат коментарите.
  • #12
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    2013 беше последната моделна година с много симпатични коли в дебют - Пежо 208, новата А класа, новият Рав 4 и т.н. Колите модел 2014, 2015 и 2016 не радват изобщо.
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до Студент ( преди 10 години )
    То и да се интересуваш от коли ще спреш при вида на грозните нови коли, които излизат от 2014 насам - то не беше Ситроен Кактус, то не беше уродливото ново С1.
  • #10
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Студент ( преди 10 години )
    Как само си личи, че сайтът е основно четен от хора на по 35 и повече години. Младото поколение като цяло не се интересуваме толкова от колите си и не се отъждествяваме с тях. С по-екологично мислене сме и се интересуваме повече от компютри, таблети и телефони от колкото от автомобили. Всичко тече и се променя.
  • #9
    28 rate up comment 2 rate down comment
    LaSombra ( преди 10 години )
    Аз лично си оставам фен на ръчката (цял живот съм карал ръчни трансмисии и съм си изградил навици). Иначе на въпроса ти -- именно затова спортните коли са автоматици -- защото с автоматик е по-трудно да се претрепеш, а комбинацията от лед, задно предаване, голям двигател и малък мозък не е за всеки :D