IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобилните технологии, които не оцеляха

Някои от тях така и не стигнаха до серийно производство, а други просто остаряха

Автомобилните технологии, които не оцеляха

Новите автомобилни технологии винаги са приемани с огромен ентусиазъм, но някои от тях не успяват да издържат на изпитанията на времето. Изданието Wheels ни припомня 10 от тях, които не оцеляха през годините.

Модулни автомобили

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Nissan EXA е един чудесен автомобил. Той има способността да се превръща от спортен модел, тип „тарга”, в товарен пикап. Както много други добри идеи на този свят и тази не е реализирана. Въпреки това все още не е забравена, така че може някой ден и да видим подобна машина в действие.

Джойстик вместо волан
Автомобилните технологии, които не оцеляха
Още през 90-те години на миналия век Saab се опитва да разреши проблема с това, че при сблъсък шофьорът си удря главата във волана. За целта компанията напълно променя управлението на автомобила, като поставя джойстик на централната конзола. Това обаче не сработва.

Атомни автомобили

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Идеята за създаване на автомобили, придвижвани с ядрена енергия, си остава на стадий концепт. Което всъщност е една чудесна новина, защото едва ли е приятно покрай вас да мине автомобил с ядрен реактор в задната част.

Предпазен колан, блокиращ стартера

Автомобилните технологии, които не оцеляха
За да стартирате двигателя на автомобила си, трябва да бъдете добре пристегнат – това е идея на правителството на САЩ от миналия век, която е внедрена в серийни автомобили. Като цяло тя звучи отлично, но създава проблеми, тъй като е доста чувствителна и повече пречи, отколкото помага. В крайна сметка около година по-късно чиновниците разбират своята грешка и премахват изискването си към производителите.

Роторни двигатели
Автомобилните технологии, които не оцеляха
През 70-те години на миналия век изглежда, че двигателите на бъдещето ще бъдат именно роторни. General Motors е сред пионерите на тази идея, а AMC разработва такъв мотор, който поставя на своя нов компактен модел. Всичко обаче пропада, тъй като роторните двигатели са много скъпи и много лакоми за гориво. На всичко отгоре избухва и световната петролна криза, която почти слага край на идеята. Единствено Mazda продължава да залага на такива мотори и това едва не слага край на нейното съществуване.

Летящи автомобили
Автомобилните технологии, които не оцеляха
Главно действащо лице в предсказанията на всички гадатели и на автори на научно-фантастични романи са именно летящите автомобили. Те отдавна трябваше да са се появили масово, но все още ги няма. Основната причина вероятно е, че е пълно с идиоти, които със сигурност ще направят пътуването над големите градове много опасно.

Касетофон

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Музикалните технологии никога не спират развитието си. Касетите бяха изместени от CD, които на свой ред отстъпват мястото си USB. Кой знае какво ни очаква след време.

Парните автомобили
Автомобилните технологии, които не оцеляха
През 1910 г. се появява парният автомобил Doble, който предлага доста добри перспективи за развитието си. Съвременните компютъризирани системи за управление на двигателя вероятно биха били доста полезни на превозни средства с такива двигатели. Трябва да се отбележи, че въртящият момент при автомобил, задвижван с пара, е подобен на този на електромобил.

Карбуратор
Автомобилните технологии, които не оцеляха
До появата на системата за директно впръскване на горивото именно карбураторът е любимият метод за подаване на горивно-въздушна смес в двигателя. Постепенно обаче идеята за икономия на гориво става все по-силна, а системите за директно впръскване все по-надеждни. И така идва края на карбураторите.

Механична скоростна кутия

Автомобилните технологии, които не оцеляха
Каквото и да си говорим, механичната трансмисия няма бъдеще. Да, вероятно през следващите десетина година тя ще продължи да бъде актуална, но постепенно автомобилните производители ще се откажат от нея. Поне това твърдят експертите от бранша.

Снимки: Интернет

0 от 500
  • #28
    4 rate up comment 9 rate down comment
    каращ пежо 208 ( преди 10 години )
    Предпочитам автоматик, защото държа на комфорта по време на шофирането. Така ми остава повече време да наблюдавам пътя, защото не се замислям за превключването на предавките. Но тъй като държа на ниския разход, за сега само френските автомобили предлагат роботизирани кутии, куплирани с дизел, даващи смешно нисък разход.
  • #27
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хората отдавна са измислили кутия която се кара с лекотата на автоматика, но дава нисък разход. Нарича се роботизирана. Среща се най-много във френските автомобили, където често я слагат на дизели и съответно разходът е още по-нисък. Чудя се Киа и Хюндай къде спят, та не сложат роботизира кутия на Рио, Пежо вече последваха Ситроен - на 208 има роботизиран дизел. А в Ситроен ги има от години - от първия С3 и С2.
  • #26
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Какви улични гонки. В цял свят новото поколение все по-малко кара, защото използва градски транспорт или колела. Кола си купуват едва като се оженят и имат деца или за нещо което да се ползва през уикенда за извънградско пътуване. В градовете отдавна карането е повече тормоз от колкото удоволствие - задръствания, сфетофари, липса на места за паркиране. Освен това колата е скъпо удоволствие, гълтащо пари. Това че някакви БГ *** още смятат колите за продължение на оная работа е друг въпрос
  • #25
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хаpесвам Киа Pио но имат автоматик само с бензин и хаpчи 8 на 100 което е много за този pазмеp Ето затова съм фен на фpенското - с техните pоботизиpани кутии съчетани с diesel pазходът е напpаво смешен
  • #24
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    От кога колите са за удоволствие? Тяхната цел е превоз, не удоволствие. Как не, ще изпитвам удоволствие от лашкането в купчина ламарини.
  • #23
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И аз съм за автоматиците. Шофирането така и така е изнервящо заради джигитите и вечно бързащите, та да си го правя още по-изнервящо с ръчкане. Иначе и аз се съгласявам, че колите които излизат сега са доста грозни в сравнение с преди време. Хубавите модели, които се предлагат сега са все пуснати доста по-рано на пазара като Киа Рио, Ауди А1, Пежо 208 и др.
  • #22
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    до защитника на автоматиците:Ако ще си купуваме кола за задръствания, то най-добре е да е електрическа, около 50 к/с, с едностепенна вариаторна кутия, климатик и радио, другото е излишно. :)
  • #21
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Що се отнася до модулните автомобили: Ситроен плюриел е именно такъв, хората си го продават от доста години. Да не говорим че всеки пикап е малко или много такъв тип автомобил, с безбройните капаци, каросерии каравани и какви ли не приставки, предлагани за монтаж в легена.
  • #20
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Къде е скапаната помпа дюза
  • #19
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    До защитника на автоматиците:Карал съм автоматик, работи като развалена механична скоростна кутия, бърка оборотите и не знае какво искам :)