Коефициентът на аеродинамично съпротивление при новото поколение на Astra е едно от най-добрите при модели от тази клас, похвалиха се от германската компания. То е постигнато благодарение на нов подход към конструкцията и дизайна на каросерията.
При новата Astra коефициентът на въздушно съпротивление е 0,285, докато при предишната генерация то е 0,325. Впечатляващият резултат е постигнат с насочване на наклона на покрива към задната част, както и с поставянето на малък спойлер на багажника. Освен това задните стойки на хечбека са получили оригинална форма и специални аеродинамични елементи.
При смяната на поколенията Opel Astra е станал по-компактен – с 50 мм по-къс и с 26 мм по-нисък, което също оказва влияние върху аеродинамиката на каросерията. Използвани са и по-тесни колела за модела, а освен това всеки елемент от долната част на автомобила е максимално оптимизиран от гледна точка на аеродинамиката.
От Opel са категорични, че може да бъде постигнат още по-добър коефициент на аеродинамично съпротивление. За целта при новата Astra ще се появи най-икономичната версия – EcoFlex, при която въздушното съпротивление ще е още по-малко. За намаляване на разхода на гориво ще помогне и новата скоростна кутия Easytronic.
Дебютът на новия Opel Astra е предвиден за предстоящия автосалон във Франкфурт.
Снимка: Opel


1