IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes заменя алуминия с пластмаса при следващата S-Class

За създаването на специалния материал ще помага концернът BASF

Mercedes заменя алуминия с пластмаса при следващата S-Class

Инженерите от Mercedes-Benz продължават да водят упорита борба за намаляването на теглото на автомобила и вече са достигнали следващото ниво в тази посока. В компанията са решили да заменят алуминиевата греда на задното окачване с такава, направена от пластмаса, съобщава Automobile.
Mercedes заменя алуминия с пластмаса при следващата S-Class
За първи път новият материал ще бъде използван при следващото поколение на седана S-Class. Специалната пластмаса носи името Ultramid® A3WG10 CR и е разработена от концерна BASF в сътрудничество в компанията ContiTech Vibration Control. В сравнение със сегашния детайл, който е от алуминий, новият ще бъде с около 25% по-лек.

За да може да се реши проблемът с продължителната експлоатация на гредата и за да може тя да отговаря на всички стандарти за безопасност, новият материал ще съдържа 50% стъклопласт, който притежава огромна устойчивост на механично и топлинно натоварване.

Гредата от новия вид пластмаса ще може да бъде използвана за всички модификации на Mercedes S-Class, с изключение на спортните модели, подготвени от подразделението AMG. От компанията дори обмислят да изпробват елемента и върху сегашното поколение на S-Class, но за това все още не е взето окончателно решение.

Снимка: Mercedes-Benz

Тагове: mercedes-benzs-class
0 от 500
  • #15
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И кат напълним планетата с неразградима пластмаса - ко правим? Или ще е подходяща за вторична подготовка - за спирачни дискове примерно. Що, на стоманата какво и е? Лесно се рециклира, има я много. Иначу евала, инжЕнерите на Мб са видяли нЯкое Трабантче и са решили и те да опитат ;)
  • #14
    10 rate up comment 4 rate down comment
    32425253 ( преди 10 години )
    добре де мерцедесите са в пъти по ремонтно пригодни не споря, но като ти дойде туарег за смяна на акумулатор или панамера за смяна на въздушен филтър или тди за смяна на ремъци и повдигачи пак ще лафиме
  • #13
    12 rate up comment 8 rate down comment
    karutsar ( преди 10 години )
    Бизнес стратегия , вече е ясно че фирмите залагат на по големият оборот а не на качеството с цел продължителна употреба.Малки и напомпени двигатели с много коне облицовани в пластмаса и това е.Това означава живота на автомобила се фиксира на около 150 000 - 200 000 км и около 10-12години като продължителност във времето и край този автомобил умира независимо за каква марка и кой модел става въпрос.Няма плрастмаса която е изложена на пряка слънчева светлина и да не старее за 10-12г.
  • #12
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Ку-Ку ( преди 10 години )
    2073г, в книжарница:-Добър ден! Имате ли от новите блокчета за апликации, но в цвят черен металик?-БМВ ли ще ремонтиране?-Не, Мерцедес. Добавете и канцеларско лепило, щото при предният ремонт на десният калник свърши.
  • #11
    21 rate up comment 3 rate down comment
    до виещите ( преди 10 години )
    Професори, 19 век беше векът на стоманата,20 век на другите метали и сплавите от тях,но 21 век и следващите поне 3 века ще са на композитните материали - полимери и други. Те ще са в основата не само на автомобилостроенето, но е в основата на много индустрии.Не забравяйте,че почти цялата "кола"във Ф1 е от композитни материали.Освен пасивни елементи/врати,брони,капаци,панели в купето и извън него,някои конструктори създават елементи по окачването и други от"пластмаса"Мерцедес,Ауди,Ферари,НисанГТР
  • #10
    29 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Същия вой на селските бекове имаше при преминаването от желязо към алуминии.
  • #9
    23 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    до 32425253Само като прочетох "немския инжинерен гении" и ми стана ясно какъв "капацитет стои зад това изказване. Все пак не е лесно да допуснеш 4 грешки в три думи. И да те светна *** такъв, точно Мерцедесите са най-пригодените за последващо обслужване автомобили. Защото там работят инжЕнери, които мислят. Това ти го казва човек с 15 години стаж в автосервиз. Спрете да се изказвате неподготвени.
  • #8
    35 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Селския *** трудно приема новостите. Когато не разбира нещо проявява агресия към него и го отхвърля. Композитните материали превъзхождат металите като здравениа и тегло но са скъпи и трудни за производство. Но виждаме че БМВ и Мерц са твърдо решени да ги приложат в масовото производство и сигурно ще успеят. Няма съмнение, че ще е по-добре от алуминия, въпроса е дали няма да бъдат твърде скъпи. А селкския *** като чуе пластмаса и си представя каса от бира...
  • #7
    17 rate up comment 15 rate down comment
    Йори ( преди 10 години )
    Бъдете сигурни, че щом Мерцедес обмислят да използват такъв материал точно в S klasse, значи ще е наистина уникален, тестван до припадък и ще влезе в употреба само ако е доказано поне на 50 % по-добър от алуминия, който се ползва сега. В този клас автомобили, където стандарта се задава от Мерцедес, лабаво нема.
  • #6
    18 rate up comment 11 rate down comment
    32425253 ( преди 10 години )
    немския инжинерен гении винаги ме изумявал, за най малкия ремонт разглобяваш половината кола, така че изобщо не се учучвам че са успели да измислят такава глупост, сигурно струва 500 евро и се сменя през 2 години тая пласмаса