IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi пусна изкуствения дизел в производство

Горивото е създадено от вода, въздух и зелена енергия

Audi пусна изкуствения дизел в производство

Audi съвместно със своите партньори Climeworks и Sunfire пусна първата партида синтетичен дизел, готов за употреба. Горивото е създадено по изкуствен начин в завода в Дрезден, като за целта се използва само вода, въздух и зелена електроенергия.
Audi пусна изкуствения дизел в производство
Първите 5 литра от готовата продукция бяха налети в резервоара на служебния автомобил на министъра на образованието и науката на Германия Йохана Ванка. Предвижда се с в близките няколко месеца да бъдат произведени поне още 3000 литра от горивото.

Синтетичният дизел - e-diesel - се създава на принципа „мощност-течност”, като нужните суровини са въглероден диоксид, вода и електрическа енергия. Диоксидът се извлича от въздуха с помощта на технология, създадена от компанията Climeworks.
Audi пусна изкуствения дизел в производство
В друга част на завода се извършва физико-химичния процес електролиза, задвижван от зелена електроенергия, чрез който водата се разделя на водород и кислород. Водородът след това реагира с въглеродния диоксид в два химически процеса, извършвани при температура от 220 градуса по Целзий и налягане от 25 бара. Така се получава енергийна течност, съставена от въглеводороди съединения, която се нарича Blue Crude.
Audi пусна изкуствения дизел в производство
Съоръжението на Audi може да произвежда до 160 литра Blue Crude на ден, като около 80% от получената течност може да бъде превърната в синтетичен дизел, наричан още e-diesel. От компанията поясняват, че горивото няма съдържание на сяра и е леснозапалимо, тъй като има високо цетаново число. Синтетичният дизел може да бъде смесван във всякакво съотношение с обикновения дизел.

Снимки: Audi

Тагове: e-diesel
0 от 500
  • #5
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Те тая чиста енергия, ако зареждат просто батерии на ел. автомобили с нея, ще минат 100тици пъти повече километри. Ама той немеца само тва си знае, канцерогенен тракащ дизел и тва си е....Напълно безмислен завод ли рафинерия ли кво го водят. Вкарай сумати пари и ел. енергия за 160 литра на ден??!? Ми тва са 500 лв. гориво на пазарна цена? Тока за тия неща и заплатите само са им сигурно 100 пъти повече. Горките немски каски пак рекламни пари усвеяват.
  • #4
    22 rate up comment 19 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 10 години )
    Ха-ха, колко трябва да си неграмотен да се вържеш на тая партенка? Немците правят от водата водород, от водорода - суров нефт, от нефта - дизел, а дизела горят в канцерогенен тракалник с 20% средна ефективност. Обща ефективност на процеса - към 5%. Японците вземат водорода и го горят в горивна клетка с 60% ефективност и постигат обща ефективност на процеса около 20%. Кой за колкото акъл има.
  • #3
    15 rate up comment 8 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    160л на ден - това е колкото за 2 броя Турег V10 TDI
  • #2
    29 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    То на времето и с бензина е било така. преди 140г. бензина е бил смятан за отпадъчен продукт при производството на керосин, който са използвали за газените лампи. И тъй като не е бил нужен е бил изхвърлян. 3-4 десетилетия по късно обаче, става суровина 1 от добива на петрол и до момента си е такъв. Така, че не се знае след 3-4 десетилетия, дали няма масово да се произвежда такъв екологичен дизел, без съдържание на петрол. Намалявайки разхода с всеки нов модел и увеличавайки пробега, за ел.колите ще става все по-трудно да се конглокират с ДВГ. МАгическа батерия би наложила електромобилите, но не се знае някакво екологично гориво, дали няма да ги прати в небитието, както е направил бензина преди 100 години, пращайки електрическите коли в пенсия.
  • #1
    19 rate up comment 31 rate down comment
    дежурен лекар ( преди 10 години )
    Смятайте колко е замърсен въздухът във Вурстланд щом от въздуха и дизела ще правят дизел. Неизгорелите дизелови частици от канцерогенниците, които се движат ще имат нов живот. А защо не казват колко ще струва 1л.от този "дизел"? Май не е много за казване... Абе хората развиват високите технологии, направиха хибриди, електромобили, водородни коли, а вурстовете продължават с извънземната си технология - дизел. Толкова са изостанали горките, че не са за смях, а за съжаление.