IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi пусна изкуствения дизел в производство

Горивото е създадено от вода, въздух и зелена енергия

Audi пусна изкуствения дизел в производство

Audi съвместно със своите партньори Climeworks и Sunfire пусна първата партида синтетичен дизел, готов за употреба. Горивото е създадено по изкуствен начин в завода в Дрезден, като за целта се използва само вода, въздух и зелена електроенергия.
Audi пусна изкуствения дизел в производство
Първите 5 литра от готовата продукция бяха налети в резервоара на служебния автомобил на министъра на образованието и науката на Германия Йохана Ванка. Предвижда се с в близките няколко месеца да бъдат произведени поне още 3000 литра от горивото.

Синтетичният дизел - e-diesel - се създава на принципа „мощност-течност”, като нужните суровини са въглероден диоксид, вода и електрическа енергия. Диоксидът се извлича от въздуха с помощта на технология, създадена от компанията Climeworks.
Audi пусна изкуствения дизел в производство
В друга част на завода се извършва физико-химичния процес електролиза, задвижван от зелена електроенергия, чрез който водата се разделя на водород и кислород. Водородът след това реагира с въглеродния диоксид в два химически процеса, извършвани при температура от 220 градуса по Целзий и налягане от 25 бара. Така се получава енергийна течност, съставена от въглеводороди съединения, която се нарича Blue Crude.
Audi пусна изкуствения дизел в производство
Съоръжението на Audi може да произвежда до 160 литра Blue Crude на ден, като около 80% от получената течност може да бъде превърната в синтетичен дизел, наричан още e-diesel. От компанията поясняват, че горивото няма съдържание на сяра и е леснозапалимо, тъй като има високо цетаново число. Синтетичният дизел може да бъде смесван във всякакво съотношение с обикновения дизел.

Снимки: Audi

Тагове: e-diesel
0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    kgfu ( преди 10 години )
    Za tiq po dolo kolko sruva edna dizelova kola ot sreden klas i takava zadvijvana ot vodorot i elektrichestvo.
  • #14
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Явно искат да го рекламират за да нацвъкат Европа с такива заводи. С пари от Ис разбира се. И от нашия джоб реципрочно.
  • #13
    14 rate up comment 11 rate down comment
    haha ( преди 10 години )
    Поредната простотия от ВАГ в стил Nazi Propaganda. Никъде не споменават себестойността на процеса. Вероятно 100 киловата енергия за 1 литър порно дизел от скапаната компания ВАГ. Това огромно съоръжение прави само 160 литра на ден. Ами толкова си могат простите селяци. Важното е да се въртим в медиите и ората да ни мислят за топ иноваторите на света.
  • #12
    10 rate up comment 6 rate down comment
    хм ( преди 10 години )
    Себестойността на 1 л такова гориво сигурно е 15 пъти по-висока от обикновенния дизел. за сравнение в Саудитска Арабия 1 барел - 119 литра нефт го извличат за 10 долара.
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    sorry ( преди 10 години )
    Поредната немска прецизност.Статия за еко дизел задвижваш немската машина.Колко струва литъра,увеличаване на производството,защо само в Дрезден...
  • #10
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И не след дълго германия ще бъде прекръстена на саудитска германия
  • #9
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Иновация ( преди 10 години )
    Чичо Цеко вчера пусна екологичен газ под налягане в производство.Чичо Цеко вчера без представители на медии и без платена многомилионна медийна PR кампания пусна в употреба първите партиди екологичен газ под налягане.Технологията за производство е базирана на входящи зрели бобови растения и капсаицин.При органичното естествено разграждане на двата компонента Чичо Цеко произведе около 10 куб. см газ с остра миризма.Леля Нуша в прессъобщение заяви:"Моя Цеко произведе нов вид енергия".
  • #8
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Още от завода всеки 27-ми двигател на двойния *** излиза с фабричен дефект и е за ***, а какво остава да направят нещо по-така. В колите и двигателите не ги бива, но в рафинирането на дизел, може пък да имат по-голям успех. Знае ли човек... :)))
  • #7
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Докато германската инженерна мисъл просперира, Тойота се мъчи да задвижи автомобил с фекалии!
  • #6
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Докато целият ЕС работи за тези ***, така ще е. Комсомолската секретарка Меркел ще налива и налива пари в селската марка, а те ще ги оправдават с подобни малоумщини. Нека излязат и кажат, колко народна пара са потрошили в този проект и колко са гепили, за да могат да дават под масата за разни измислени конКУРси в които са все първи, но на техническите прегледи последни. Наистина, трябва да си голям *** да се вържеш на ВАГ-партенката. На тези всеки 27-ми двигател излиза с дефект.Смятай