Audi съвместно със своите партньори Climeworks и Sunfire пусна първата партида синтетичен дизел, готов за употреба. Горивото е създадено по изкуствен начин в завода в Дрезден, като за целта се използва само вода, въздух и зелена електроенергия..jpg)
Първите 5 литра от готовата продукция бяха налети в резервоара на служебния автомобил на министъра на образованието и науката на Германия Йохана Ванка. Предвижда се с в близките няколко месеца да бъдат произведени поне още 3000 литра от горивото.
Синтетичният дизел - e-diesel - се създава на принципа „мощност-течност”, като нужните суровини са въглероден диоксид, вода и електрическа енергия. Диоксидът се извлича от въздуха с помощта на технология, създадена от компанията Climeworks..jpg)
В друга част на завода се извършва физико-химичния процес електролиза, задвижван от зелена електроенергия, чрез който водата се разделя на водород и кислород. Водородът след това реагира с въглеродния диоксид в два химически процеса, извършвани при температура от 220 градуса по Целзий и налягане от 25 бара. Така се получава енергийна течност, съставена от въглеводороди съединения, която се нарича Blue Crude..jpg)
Съоръжението на Audi може да произвежда до 160 литра Blue Crude на ден, като около 80% от получената течност може да бъде превърната в синтетичен дизел, наричан още e-diesel. От компанията поясняват, че горивото няма съдържание на сяра и е леснозапалимо, тъй като има високо цетаново число. Синтетичният дизел може да бъде смесван във всякакво съотношение с обикновения дизел.
Снимки: Audi


5