IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Силен февруари за всички автомобилни компании

Изключение правят само Mazda, Suzuki, Jaguar и Honda

Силен февруари за всички автомобилни компании

С ръст в продажбата на нови автомобили приключи месец февруари за всички големи производители в Европа, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Силен февруари за всички автомобилни компании
Снимка: Ройтерс

Лидер в Европа продължава да бъде германският концерн VW Group, който през февруари е реализирал 233 527 нови коли, или с 11,1% повече от февруари 2014 г. Вторият и третият по продажби също запазват местата в класацията. PSA Group е реализирала 105 611 автомобила през февруари (ръст от 1,1%), а Renault Group - 95 273 автомобила и ръст от 9,9 на сто.

На четвърто място с 60 924 продажби и ръст от 6,9% продължава да бъде Ford, докато на пето място през февруари се позиционира FCA Group (65 060 продажби и 11,9% ръст). Италиано-американската група измества от тази позиция Opel Group, която сега заема шестото място. Продажбите на германската компания бележат спад от 7,8%, като причината затова е марката Chrvrolet, която се изтегля от пазара на Европа. Продажбите на марката Opel достигат 55 603 бройки, или ръст от 6,3%.

Като цяло всички големи автомобилни компании приключват месеца с ръст в продажбите си. Изключение правят единствено Mazda, Suzuki, Jaguar и Honda.

В сегмента на премиум автомобилите водач с 47 859 продажби и ръст от 2,9 на сто през февруари е Audi. Второто място остава за BMW (45 870 продажби и ръст от 13,7%), а третото за Mercedes (42 841 продажби и ръст от 9,3%).

Подробна информация вижте в таблиците
Силен февруари за всички автомобилни компании
Силен февруари за всички автомобилни компании
Подреждането от месец януари вижте ТУК

Тагове: ACEA
0 от 500
  • #18
    21 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тойота продава това,от което най-много печели- най-много се продават колите с по 100-150 коня. Това е предлагат. Иначе от години има Корола ТС 1.8 200 коня. И какво от това,това е спортна версия е се продава много по-малко.Апрорпо-германец такъв мотор не може да направи 1.8 200 коня бе турбо! разбира се - 9000 об./мин. японски мотор - най-здравите в света. Германските параходи на 5000 оборота приключват вървенето като Волга.
  • #17
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Фетз ( преди 9 години )
    Някои хора тук не мислят много като пишат. Като гледате ръста в продажбите на марки като Митсубиши и Нисан, дали никой не ги иска? +30% и +50% ръст. И субару правят същото в последните три години в САЩ. Този ръст да не идва от Марс? Нали Хора идват от други марки и си взимат тези.А Лексус и Инфинити нямат за приоритет да продават в наситената на ВАГ-производни Европа. Те си продават добре в САЩ, където им е основният пазар.
  • #16
    9 rate up comment 16 rate down comment
    аде бе,анонимен! ( преди 9 години )
    А порше не е ексклузивна марка,така ли? И абсурден е двигателя на Корола,който за 50 год.история така и не достигна 2000куб. в бензинов вариант,и без турбо.Я виж малко история и от модела Е20 до днес открий,че тези трътки не са правили бензинов двигател извън диапазона 55-140 кс.Аман от ***,които мислят,че могат да манипулират данните и другите. Точно затова не са "вървежни" тези легени в Евроа,защото са скопени,грозни и пластмасови коли на минимума на комфорта,динамиката,престижа.
  • #15
    21 rate up comment 12 rate down comment
    До b.b, ( преди 9 години )
    Няма нужда да ти дава цифра- стига само да разгледаш гамата на Лексус и Инфинити и да сравниш с тракащите трактори на Ауди и другите 2 легена от Германия.
  • #14
    21 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пазарът в Европа е пазар на потребителите икономисти.В Европа потребителите целят на първо място икономията, това не са американци,които целят лукса,комфорта,технологиите,американците са потрбители с най-висока автомобилна култура. Европееца обратно - той е еснаф,все гледа икономията- най-продавани коли в Европа са Голф,Клио и Фиеста, това говори що за икономичен пазар е на потребители лишени от почитание към автомобилните ценности и технологии.
  • #13
    11 rate up comment 17 rate down comment
    b.b. ( преди 9 години )
    Швабен зи каскен, колко високи са "високите технологии"? Кажи ни в милиметри ако може. И в см. пак ще получим представа, само дай някаква цифра! ;)
  • #12
    20 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какво толкова се радвате - нормално е в Европа да се купуват главно европейски коли. Никой не мисли,че Ягуар предлагат лоши коли,та продават по-малко от обикновените аудита.Ексклузивните коли се продават в по-малко бройки, това е ясно, за това и Лексус е с по-малко продажби.Тези марки не предлагат евтини стартови модели с абсурдни двигатели от Голф примерно,а продават само истински премиум технологии и модели,без компромиси. И Рено и Фиат продават повече от японските,но това не ги прави по-добри
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    до швабен.. ( преди 9 години )
    А твойто дизелче от стара Астра е най-високата технология за толкова уврял мозък,че се кашнал.Скрий се някъде,бе Доше,нямаш никакъв повод да се джафкаш. Но ако не се удържаш,ела,имам една стара Джета,ще ти я пусна без пари да се наиграеш с калниците и.
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ами Инфинити върви добре в България поне, за другаде наистина не знам
  • #9
    9 rate up comment 19 rate down comment
    за Инфинити ( преди 9 години )
    А,има данни,но сигурно са такива,че тези които са се пре.бали да си купят този кошник могат да се самоубият.Та им го спестяват на миличките.Навремето Кларксон каза,че във Великобритания Инфинити е по-екслузивно от МакЛарен и Ферари.Бяха продали за една календарна година под 110 бр.от всички модели.