IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Силен февруари за всички автомобилни компании

Изключение правят само Mazda, Suzuki, Jaguar и Honda

Силен февруари за всички автомобилни компании

С ръст в продажбата на нови автомобили приключи месец февруари за всички големи производители в Европа, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Силен февруари за всички автомобилни компании
Снимка: Ройтерс

Лидер в Европа продължава да бъде германският концерн VW Group, който през февруари е реализирал 233 527 нови коли, или с 11,1% повече от февруари 2014 г. Вторият и третият по продажби също запазват местата в класацията. PSA Group е реализирала 105 611 автомобила през февруари (ръст от 1,1%), а Renault Group - 95 273 автомобила и ръст от 9,9 на сто.

На четвърто място с 60 924 продажби и ръст от 6,9% продължава да бъде Ford, докато на пето място през февруари се позиционира FCA Group (65 060 продажби и 11,9% ръст). Италиано-американската група измества от тази позиция Opel Group, която сега заема шестото място. Продажбите на германската компания бележат спад от 7,8%, като причината затова е марката Chrvrolet, която се изтегля от пазара на Европа. Продажбите на марката Opel достигат 55 603 бройки, или ръст от 6,3%.

Като цяло всички големи автомобилни компании приключват месеца с ръст в продажбите си. Изключение правят единствено Mazda, Suzuki, Jaguar и Honda.

В сегмента на премиум автомобилите водач с 47 859 продажби и ръст от 2,9 на сто през февруари е Audi. Второто място остава за BMW (45 870 продажби и ръст от 13,7%), а третото за Mercedes (42 841 продажби и ръст от 9,3%).

Подробна информация вижте в таблиците
Силен февруари за всички автомобилни компании
Силен февруари за всички автомобилни компании
Подреждането от месец януари вижте ТУК

Тагове: ACEA
0 от 500
  • #28
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Леберкньодел ( преди 9 години )
    Е голяма работе тия Фолцвагените бе! На собствена територия бият Тойота 6 пъти по продажба. На неутрална територия (САЩ) обаче Тойота ги бие 5 пъти по продажби, а като домакин, в Япония, сигурно над 20.. И форумните вагонетките намерили повод за хвалба.. Да се смееш ли да плачеш ли?
  • #27
    7 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    Според мен, спадът от 0.1% при Мазда се дължи на факта, че тази пролет/лято се очаква на пазара да излезнат не малко обновени, а и доста важни за марката модели - съвсем новата CX-3, новата МХ-5, фейслифта на СХ-5 и някакъв адвентчър вариант на 6-цата. Потенциалните купувачи са изчакали. Данните за другия февруари ще го докажат. Иначе, високите мита за японските коли в ЕС и ваген пропагандата, даже няма да ги коментирам като фактори :-)
  • #26
    4 rate up comment 3 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Da vnimavat s kalnicite tia legeni na snimkata,4e ku4eta mnogo da ne iziadat polovinata germanska tarataika,4e 6te i otpadne i garanciata sre6tu korozia muhahahahaha folksvagen4etata triabva da gi prodavat i s garancia protiv iziajdane ot ku4e muhahhaa 6te im razdavat na golfadjiite po edna *** sre6tu pesove da ne im iziadat kolite muhahahahaha ei tova e nai-novata germanska ekstra.
  • #25
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Едно момче преди време беше написал доста добър коментар.Да найстина европейските коли са *** и се чупят през ден,но какво от това моргите са пълни с части и ние си ги оправяме.Трябва всички да си признаят като него.
  • #24
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    *** Балкански обича немска допотопна тракаща каруца която да може да се ремонтира от най простия квартален майстор.Къде го буташ да си купува извънземен Японски автомобил?В *** се броят хората на пръстите на едната ми ръка които могат да помогнат с нещо за Японска съвременна острилка.
  • #23
    20 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И Инфинити е Лексус имат страхотен дизайн, за разлика от еднаквите германски тракалници,дето са като от стари чертежи.
  • #22
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Германските нискотехнологични легени се вижда колко ги купуват в САЩ - порше слаби продажби,ауди слаби продажби. Няма как да мамиш американеца с фолксваген на скъпа цена. А Фолксваген никой не го купува в САЩ.Германските легени са толкова назад от японските високотехнологични премиуми че е за плач. Германските кашони тракат със старовремски изостанали дизели Лексус поготвя седан на водород! И 50 % от продажбите на Лексус са хибриди. А не като германските изостанали легени.
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    да Инфинити има по-хубав дизайн от Лексус и в България се продава повече
  • #20
    8 rate up comment 17 rate down comment
    до до b.b. ( преди 9 години )
    И как се сравняват несравними неща!? Естествено,че Лексус,а особено Инфинити,са на светлини години от качеството,лукса,комфорта,динамиката и най-вече престижа на неските премиум автомобили.Това и америакнците вече разбраха и всяка година делът на немската тройка + Порше става все по-голяма имено за сметка на първо място на самите американски деривати на ГМ,Ф/К и след това на японските легени.А Инфинити никой дори не я слага в статистиката.
  • #19
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Порше продават верси за бедните голфаджии - дизели от Фолксваген в порше разбира се на по-евтина цена. А и защо сравняваш европейска марка,която е на домашния си пазар с японска,която е на чужда пазар.