IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II

Модел, превърнал се в икона както на пътя, така и на пистата

Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II

Германският производител Mercedes-Benz отбелязва 25 години от премиерата на модела 190 E 2.5-16 Evolution II. Той дебютира пред публика през март 1990 година на изложението в Женева.
Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II
Известният с прякора Evo II автомобил представлява еволюция на Mercedes-Benz 190E 2.3 16v, който пък се смята за основоположник на класа на малките спортни седани. Именно с този модел легендарният пилот Аертон Сена печели едно първите си големи състезания.
Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II
Специалният 190 E 2.5-16 Evolution II е оборудван с цялостен бодикит, включващ различни брони, по-широки калници, голямо задно крило, модифицирано шаси и специални 17-инчови джанти.
Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II
Под капака на автомобила е поставен 2,5-литров бензинов мотор с четири цилиндъра, който е настроен да генерира 235 к.с. Това позволява на Evo II да ускорява от място до 100 км/час за 7,1 сек. и да развива максимална скорост от 250 км/час.
Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II
Mercedes-Benz произвежда общо 502 екземпляра от модела, което е минималното изискване на FIA за хомологация на състезателната версия в Група А на DTM.

Цените по онова време започват от 115 259 германски марки.

Още по темата:
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v

0 от 500
  • #15
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "първата кола с ниска предница и висока задница е мерцедес 190"Тия ги разправяй на форумните ВАГонетки. Първия седан с клиновидна форма е Алфа Ромео Жулиета от 77-***.
  • #14
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Lancer ( преди 10 години )
    Последните истински мерцедеси бяха 190 и 124. След тези модели започнаха да правят ширпотреба, да пестят от всичко и да правят коли, които трябва да се чупят, за да се купуват части или да се купи следващия модел. По същата програма тръгнаха и останалите немски производители на автомобили и в момента разчитат все още на стара слава. До кога не се знае. Не оправят ли качеството ми се струва, че няма много да ги бъде. А като се каже Evo II, всеки автолюбител се сеща първо за Mitsubishi Lancer.
  • #13
    15 rate up comment 3 rate down comment
    amg ( преди 10 години )
    пред този автомобил може да замълчим първата кола с ниска предница и висока задница е мерцедес 190 първата кола в света с независимо мултилинково окачване първата кола в света с гумени тампони на предните амортесьори ако някои е ходил в щутгарт знае за какво пиша
  • #12
    11 rate up comment 10 rate down comment
    пилот ( преди 10 години )
    Имайте предвид, че корейските коли може да са грозни /старите модели/, но определено са здрави. Таксиджийте не са толкова глупави, че да карат коли, който не излизат от сервиза. Да сте виждали таксиджия да кара БМВ - не, щото няма да може да работи....
  • #11
    1 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    прекрасни са, само че сега един голф GTI ги бие по всички параметри. който има AMS HD телевизия може да е гледал теста точно на този мерц.
  • #10
    15 rate up comment 3 rate down comment
    СЕЛЯНДУР ( преди 10 години )
    Мерцедес 190 единствената кола която 30 години няма да пипнеш нищо по нея на 500 000 км а Део Матиз дали ще издържи ?
  • #9
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Киро ( преди 10 години )
    До коментатора под мене с името "Аз друго зная..."Да, бмв е30М ще е основоположника когато прочетеш същата статия утре във факти.бг. За писачите на статии там всичко на света се върти около бмв - нали им плащат за това. Само че тук новините са истински и Мерцедеса е това което е. Истинска красота. Основоположник на този клас
  • #8
    27 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абстрахирайки се от конкретната модификация със спойлера и калниците 190-тката е пример как се прави непреходен автомобилен дизайн - ако видиш такава на улицата в добро състояние изглежда доста по добре от съвременните азиатски недоразумения.
  • #7
    16 rate up comment 13 rate down comment
    1анонимен. ( преди 10 години )
    Още през 60те., Алфа Ромео е правила МАЛКИ наточени седани!
  • #6
    20 rate up comment 0 rate down comment
    penev ( преди 10 години )
    Не, Mercedes-Benz 190E 2.3 16v излиза първи. Вижте линка под статията, информацията е интересна!