IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II

Модел, превърнал се в икона както на пътя, така и на пистата

Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II

Германският производител Mercedes-Benz отбелязва 25 години от премиерата на модела 190 E 2.5-16 Evolution II. Той дебютира пред публика през март 1990 година на изложението в Женева.
Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II
Известният с прякора Evo II автомобил представлява еволюция на Mercedes-Benz 190E 2.3 16v, който пък се смята за основоположник на класа на малките спортни седани. Именно с този модел легендарният пилот Аертон Сена печели едно първите си големи състезания.
Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II
Специалният 190 E 2.5-16 Evolution II е оборудван с цялостен бодикит, включващ различни брони, по-широки калници, голямо задно крило, модифицирано шаси и специални 17-инчови джанти.
Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II
Под капака на автомобила е поставен 2,5-литров бензинов мотор с четири цилиндъра, който е настроен да генерира 235 к.с. Това позволява на Evo II да ускорява от място до 100 км/час за 7,1 сек. и да развива максимална скорост от 250 км/час.
Mercedes отбелязва 25-годишнината на 190 E Evo II
Mercedes-Benz произвежда общо 502 екземпляра от модела, което е минималното изискване на FIA за хомологация на състезателната версия в Група А на DTM.

Цените по онова време започват от 115 259 германски марки.

Още по темата:
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v

0 от 500
  • #25
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Любопитен ( преди 10 години )
    До amg - относно ниската предница и висока задница. Не знам какво са написали в Щутгарт, но например на Ланчиа Призма от 82ра задницата също е по-ниска от предницата.Странно с какви неща може да се хвалят немците, докато италианците правят коли :)
  • #24
    5 rate up comment 2 rate down comment
    KKK ( преди 10 години )
    Много е яка 190тката с много нововъведения за времето си, обаче не може тук и дума да става за основоположник на класа на малките спортни седани... Много преди това има други. Ето какво пише в уикипедиа: The Alfa Romeo Giulia (105 series) is a sports sedan which was produced by Alfa Romeo in Italy from 1962 to 1978Бързичко забравяме...
  • #23
    17 rate up comment 0 rate down comment
    over-engineered ( преди 10 години )
    Бях чел едно интервю с един от инженерите разработили 190-ката навремето, според когото няколко години след пускането му, в Даймлер осъзнали, че са попрекалили малко - интервюта беше не английски и използваха "over-engineered".:)Къде сега такова нещо, аз имам наблюдения върху Б-класа 2008 г. и направо е няква смешка в сравнение с моделите им преди 2000 година...
  • #22
    19 rate up comment 0 rate down comment
    жоро ( преди 10 години )
    на комшията е 1 209 000 без основен ремонт егати колата брутално
  • #21
    12 rate up comment 7 rate down comment
    amg ( преди 10 години )
    Тия ги разправяй на форумните ВАГонетки. Първия седан с клиновидна форма е Алфа Ромео Жулиета от 77-***. ----- не си ходил в ЩУТГАРТ хората са го написали с букви на човек очите да му извадят АКО беше така както ти го пишеш от алфа до сега да са го оспорили МНОГО МАРКИ ИМАТ ПРЕТЕНЦИИ НО ИСТОРИЯТА ПОЗНАВА ЕДНА МЕРЦЕДЕС-БЕНЦ
  • #20
    14 rate up comment 0 rate down comment
    до: GTE ( преди 10 години )
    Сега на новите дизели това, ако го направя съм за основен ремонт. А за новите Ц-ки за които говориш са толкова капризни и кекави, че идея си нямаш дори. А качеството на горивото как им влияе не е истина. Не само на тях де, но сега за тях говорим. Та старите Мерцедеси бяха наистина коли да те надживеят, а новите са направени да изкарат криво-ляво 10 г.(ако искарат и толкова) и да почнат големите ремонти. Новият внос е предимно от такива и ги знам много добре.
  • #19
    13 rate up comment 0 rate down comment
    до: GTE ( преди 10 години )
    Та да продължа за 190 W201. Та за тези 7 г. съм сменял консумативи, някоя друга изгоряла лампа, по окачването някой неща, водна помпа, алтернатор и това е. Двигателя на 350 000 км. не беше мръднал. Нито масло гореше, нито пушеше и в най-големите студове палеше без проблем. Чист дизел 2,5 д 94 к.с. Каква ли не нафта съм му наливал и никога не ме е оставил на пътя. Когато имаше криза на горивата продаваха контрабандна нафта смесена с корабно тежко гориво. Цедях е през тензух и карах без проблем.
  • #18
    15 rate up comment 0 rate down comment
    до: GTE ( преди 10 години )
    Не можах да схвана какво искаше да кажеш. Бъди малко по-ясен! Кое е басня? Че новата Ц-тка е по-зле от 190-ката ли? А ти имал ли си модела 190, че даваш констатации. Така, като те чета си пишлемето, което няма книжка и чете АБ, а тук е много оборотен. Само ще ти кажа, че 190, което имах на времето беше втора ръка внос от Германия с незнайни км.(пишеше 156 хил.но дали са толкова...) и 7 г. Аз лично и навъртях в Бг 180 и няколко хил. км и е продадох на около 350 хил. без сериозни проблеми.
  • #17
    20 rate up comment 2 rate down comment
    До GTE ( преди 10 години )
    Може би причината, да ни се вижда новата цетка скапана е, че преди е била голяма разликата в качеството на всичко останало. Сега всичко останало догони, та и надмина качествено Мерцедеса и БМВ, а цените са им на една трето от двете "божества".
  • #16
    14 rate up comment 7 rate down comment
    GTE ( преди 10 години )
    Човек трябва да живее в настоящето със спомен за миналото ... уви нашата действителност е друга, миналото не можахме да го изживеем нормално. Мерцедес 190 дебютира 1982. Кой от нас е могъл да си го купи нов или на 3-4 години и да го кара в тогавашната НРБ, освен партийната върхушка. Сега уви отново нямаме възможност да си купуваме дори новата Ц класа, говоря по-масово, не за еденици. И слушаме басни, колко велика била 190 та и до днешни дни и колко скапана е новата Ц класа. Смях без коментар.