IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v

Американци провериха кой от автомобилите е по-добър (Видео)

Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v

За много хора BMW M3 (Е30) и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v са просто стари коли със спойлери. За всеки, поне малко запален по автомобилите обаче, това са два от най-уважаваните някога произвеждани автомобили. Родени във времето, когато колите са проектирани от страст към моторните спортове.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
Те се появяват през 80-те години на минали век, за да предложат на ентусиастите състезателен автомобил, предназначен за ежедневно ползване.

Първи на бял свят се появява Mercedes-Benz 190E 2.3 16v, а големият му маркетингов успех е през месец май 1984 година, когато пистата Нюргбургринг е домакин на Ф1 надпревара. Заедно с нея се провежда и погряващо състезание с 20-тина състезателни машини Mercedes-Benz 190E 2.3 16v. Зад воланите на тези автомобили застават доказани пилоти като Мос, Лауда, Прост и Хил, но победител става никому неизвестния тогава Аертон Сена.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
Любопитен факт е, че първоначално Mercedes са искали да използват 190E 2.3 16v за Световния Рали Шампионат, но поради ред причини е взето решение колата да се пусне на пистови надпревари. Решението се оказва правилно, тъй като Mercedes-Benz 190E 2.3 16v поставя три световни рекорда на високоскоростната писта Нардо в Италия, като чупи 12 рекорда за издържливост.

Тогава се появява и основният конкурент на Mercedes-Benz 190E 2.3 16v - първото BMW M3. Да, M3 (Е30) е създадено с цел да конкурира 190E 2.3 16v, като се справя с това повече от добре. Баварското возило побеждава легендарния Mercedes във всички аспекти. С изключение на един - продажбите, където 190E 2.3 16v бие с малка преднина.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
И двата автомобила се задвижват от четирицилиндрови, атмосферни двигатели, в които е вложен целия опит на марките в автомобилните спортове.

Първата версия на Mercedes-Benz 190E 2.3 16v се оборудва с 2.3-литров двигател Cosworth, генериращ 188 к.с. и 236 Нм (европейска версия). С този двигател колата постига ускорение от място до 100 км/час за по-малко от осем секунди и развива 230 км/час. През 1988 година двигателят вече има обем от 2.5 литра, а мощността му скача на 204 к.с. Създадени са и по-спортни версии, като Evo I и Evo 2, както и по-мощни, като тази на AMG, която генерира 225 к.с. При състезателните версии мощността достига 350 к.с.

При BMW M3 (Е30) двигателят също е четирицилиндров, атмосферен, има обем от 2.3 литра, като генерира между 195 и 215 к.с. Позволява ускорение от място до 100 км/час за 6.7 секунди и максимална скорост от 240 км/час. И тук са налични Evolution версии, първата от които доставя 225 к.с. След нея се появява и версията с 2.5-литров двигател, който генерира 241 к.с.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
Кой от тези два легендарни модела обаче е по-добър? Отговорът на този въпрос трудно може да бъде даден, защото и двете коли са произведение на автомобилното изкуство, доказали се както на пътя, така и на пистата.

Един от редакторите на Automobile Magazine - Джейсън Камиса, който организира импровизирано сравнение между двата модела, обаче трябва да даде отговор на този въпрос. И въпреки, че при теста е използвана най-силната версия на BMW M3 (Е30) - Sport Evolution (EVO III), за победител в сблъсъка е избран Mercedes-Benz 190E 2.3 16v.

Всъщност този Mercedes-Benz 190E 2.3 16v вече пътува към дома на Камиса в Америка. Там легендарното немско возило ще бъде паркирано до своя вечен конкурент - M3 (Е30), който щастливецът също притежава.

0 от 500
  • #24
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Алфонсо, този клип е 93-та, в статията пише за тези коли през 80-те. Направи справка кога се появяват, детският ти мозък освен за стара купчина италиански спагет за нищо друго май не мисли.
  • #23
    11 rate up comment 9 rate down comment
    CSL ( преди 11 години )
    това са колите Мерцедес и БМВ останалото са опити,някои от които сполучливи но не толкова ;) добра статия,повече подобни ;)
  • #22
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Fenix ( преди 11 години )
    alf по онова време в ДТМ Алфите верно мачкаха наред и Мерцедес и Ауди и Порше...Много добри бяха.
  • #21
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    2 стари талиги и нищо повече.Някой ако си пада по ретрото ок.Аз обаче не.Обичам новото,модерното,сигурното и иновативното.
  • #20
    13 rate up comment 6 rate down comment
    alf ( преди 11 години )
    Na tova sastezanie tezi mercedesi,i bmw-ta mnogo varvqt be,da ama ne alfa 155 gi e naredila :D
  • #19
    8 rate up comment 6 rate down comment
    до бб ( преди 11 години )
    Недей да критикуваш весо, защото може да се разсърди и да спре да пише... Тогава от къде ще можем да четем такива BITURBO идиотизми, като това как си каааааара със 220 по "старата магистрала", изпреварва го един туарег v10 TDI и се изгубва в далечината... Аз пък харесвам да чета простотии и за това искам весо да пише!
  • #18
    12 rate up comment 2 rate down comment
    бб ( преди 11 години )
    Весо, спри се бе човек! Това не ти е чат, не е нужно след всеки чужд пост да му отговаряш! Ако имаш някакво мнение напиши го и после виж дали хората са съгласни или не с твоето мнение. Ако нещо не ти харесва има "-". А ти на всяко гърне миродия. Само спамиш и зацапваш темата с толкова много разпокъсани коментари. Иначе вени неща пишеш. Събери си мислите и ги изрази в един пост. Приятна вечер от мен!
  • #17
    7 rate up comment 14 rate down comment
    М30 ( преди 11 години )
    Времето на динозаврите отмина. Тво са музейни реликви. Аз препочитам модерните коли. Не искам да слушам ради на къси вълни, да имам 2 телевизионни програми, да чакам 20 години за кола, да ме приемат в БКП, да не мога да пътувам зад граница и т.н. Всяко нещо с времето си. Колите са страхотни, но с днешните скъпи горива и все по-поскъпващи, технологиите са други и тези динозаври нямат преспектива.
  • #16
    2 rate up comment 13 rate down comment
    nqkoi ( преди 11 години )
    koi e po dobar LADATA ili MOSKVI$A hahahaa fa6istki tuhli i ot dvete ni6to ne stava
  • #15
    17 rate up comment 0 rate down comment
    GTE ( преди 11 години )
    Сега сме 2012, производството на коли е в пъти повече от преди, Ако сега се правят само 1/4 от колите, както е било в края на 70-те и началото на 80-те и цената на автомобила не е 4 западноевропейски заплати, а 30 заплати, съм сигурен, че сегашните кашкавали щяха да са далеч по-качествени. Въпреки че колите от 70-те ръждясваха за 3 години, освен ако не се боядисваха редовно отдолу. За времето си тези автомобили бяха култови, жалко че в нашите ръце достигнаха на 15 години и на над 300К км.