IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda няма да пуска заместник на Accord

Популярният европейски модел на марката ще бъде спрян тази година

Honda няма да пуска заместник на Accord

Honda няма да пуска заместник на Accord
Европейският Accord. Снимка: Honda

Honda спира продажбите на модела Accord в Европа и няма намерение да участва занапред в този пазарен сегмент, съобщава Automotive News Europe.

Решението на японците е провокирано от намаляващите продажби в сегмента, който е доминиран от автомобилите на германските производители на премиум машини.

"Безсмислено е да участваме в сегмент, в който дори най-популярните играчи, като Volkswagen Passat и Ford Mondeo, губят позиции срещу премиум предложенията BMW 3-Series и Mercedes C-Class", споделя пред изданието Леон Бранан, ръководител на британското подразделение на Honda.

Honda въвежда Accord на европейските пазари през 1977 година, а през 1992 започва да го произвежда в завода си в Суиндън, Англия. След 2000 година станалият популярен със своята надеждност модел отново започва да се произвежда в Япония. Скъпата йена и транспортните разходи не позволяват на Honda да се бори успешно с по-достъпните като цена европейски предложения.

Така се стига до 2014 година, когато европейският Accord реализира пореден спад в продажбите си - с цели 19% до едва 3453 продажби, сочат данните на JATO Dynamics.

Общите продажби на марката е Европа през годината достигат 133 268 (спад с 5%), калкулирайки пазарен дял от 1%, става ясно от статистиката на ACEA.

За настоящата година обаче японците предвиждат ръст в продажбите си на континента, подпомогнат от новото поколение на кросовъра HR-V, който ще бъде наличен от пролетта. Също през тази година ще бъде пуснат и обновеният CR-V, който е най-добре продаваната машина на марката в Европа.

Тагове: Honda Accord
0 от 500
  • #14
    10 rate up comment 4 rate down comment
    С! ( преди 9 години )
    Дошо..2.2 дизел беше един от най-добрите двигатели (не знам коя година)...Пасат, вземи и Мондео..да нямат в гамата си 3.0 дизел...говориш небивалици..нали са ултра технологични..имат 1.6 дизел вече..слагат би-турбо на 2.2 - софтуерно правят примерно 2 мощности 200 и 260 кс. и са в "играта".
  • #13
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Автор ( преди 9 години )
    Хонда да се сетят и да започнат да ги сглобяват в България.Ще им излезе много по евтино от Англия и Япония!
  • #12
    22 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Акорда е доста добър модел :- здрави и икономични двигатели - с много добра динамика за к.с. и разхода;- удобно комфорно окачване - тук има и минус, тъй като старите поколения в завой не бяха особенно стабилни;- Изключително задържане на цена - няма друг в класа, който да държи толкова висока остатъчна стойност;- Най-надеждните двигатели;- Голям набор от екстри;Като цяло модела е доста сполучлив, проблема, е че в европа се котира дизела и немските марки заради шувинистично мислене.
  • #11
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Това е ясно бе пич.А защо е занижено?Защото не предлага гама дизели а само един.
  • #10
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    доше, Акорд и Авенсис се спират заради занижено търсене,а не се търсят защото са назад от конглокенцията, само *** като теб би си купил
  • #9
    10 rate up comment 16 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    Абе,Дошо те от Хонда пък хептен стриктно спазват заръките на г-н Хонда за екология.Директно спират от производство.Браво,ей туй се казва грижа за природата.А стига писа глупости,много е як Акорда ама повече няма да го продава,понеже никой не ще да го купува.Защото го бият Пасат,Ауди,БМВ,Мерцедес и който го хване в Европа.
  • #8
    23 rate up comment 8 rate down comment
    Jikumo ( преди 9 години )
    Жалко за една икона в класа си :)
  • #7
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Спират го в Европа.В САЩ и Азия ще си се продава.Тук се търсят дизели, а дизелите не са приоритет на ХОНДА.Виждаш, че махнаха 2.2 и пуснаха на негово място 1.6.Това ако е друга марка щеше да изкара 3.0 дизел вместо да смали обема обаче HONDA има много стегната политика спрямо вредните емисии и я следва.Ръководството на компанията още от края на управлението на Соичиро Хонда следва заръката му да се мисли за околната среда.Той се е чувствал отговорен като най-големия производител на ДВГ
  • #6
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ха ха ха ха ха, и Тъпота спира Амензиса!Това е наистина защото са здрави, икономични и премиум! Ха ха ха ха...
  • #5
    11 rate up comment 17 rate down comment
    С! ( преди 9 години )
    Дошо..пишеш небивалици..но от теб не очаквам нищо друго!Как спират от производство все ултра здрави и икономични японски коли не знам...