IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi и Fiat влизат в спор за имена на модели

Германците се надяват да получат правата върху Q2 и Q4

Audi и Fiat влизат в спор за имена на модели

Audi ще се опита да получи разрешение от алианса Fiat Chrysler Automobiles (FCA) да използва имената Q2 и Q4 за бъдещите си кросовъри. Това съобщава изданието Car, като се позовава на свои източници.
Audi и Fiat влизат в спор за имена на модели
Към момента тези два наименования са запазени от марката Alfa Romeo, която е собственост на FCA. С индекс Q2 са обозначени моделите 147 и 159, които са с предно задвижване и самоблокиращ диференциал на предната ос, докато с Q4 – версията на 159 със система 4х4.

В Audi планират да дадат името Q2 на най-компактния си кросовър, въпреки че очакванията бяха той да се казва Q1. Ръководството на компанията от Инголщат даде „зелена светлина“ на проекта още през 2013 г., а серийният модел трябва да се появи на пазара през 2016 г.

„Идеята ни е да запазим името Q1 за още по-малък кросовър, който ще използва архитектурата на следващото поколение на Audi A1. А названието Q4 ще бъде за всъдеход, който да заеме място между Q3 и Q5“, обясни представител на компанията пред Car.

Според изданието шефът на FCA Серджо Маркионе сега ще трябва да вземе решение дали да продаде на Audi правата върху двете имена, тъй като те едва ли някога ще бъдат използвани отново от Alfa Romeo. Очаква се преговорите да бъдат доста тежки, тъй като Маркионе е в много лоши отношения с председателя на Съвета на директорите на VW Group Фердинанд Пиех.

Не е изключено Маркионе умишлено да постави Аudi в ситуация, при която германската компания да бъде принудена да търси нови имена на своите бъдещи модели.

Снимка: Audi

 

 

Тагове: audi q2 audi q4 fca
0 от 500
  • #9
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    След махането на група Б Ланчия и Ауди продължат да се състезават в Група а с Куатрото и Интегралето. Където ланчия мачка здраво. А за 037 втората година е била на косъм да взема титлата от ауди но и двата автомобила катастрофират и ауди взема титлата след това идва пежо. А за ваг какво да говорим обичат да си крадат видяхме разцветката на голлфу как е открадната от 208 и 308р. А сещате ли се за прототипа на пежо туарег много много преди да се появил голямото голфу(туаредг)
  • #8
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тука пак се опитват да "мрънкят" нещо феновете на ауди особенно за рали обаче, трябва да бъдат мноооого тихи, защото прехвалената им система 4x4 е победена от последния победител при конструкторите със задно - 037 модела Lancia. За победите на интегралето няма какво да говорим. Lancia Delta S4, не успява да види бял свят много много по трасетата, поради инцидента в Б-група и въведените рестрикции, иначе епичен бой пак щяха да ядат всички от LANCIA.Изобщо Lancia е велика марка, а ауди- НЕ.
  • #7
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Nev ( преди 9 години )
    "По вероятно Ланча като са се състезавали срещу Ауди куатро S1 в ралитата и са му яли боя, са си кръстили следващата година техния рали автомобил Ланча Делта S4"Ти си живо доказателство, че има много опушени германски фенове, дето не различават реалността от научната фантастика, само за да изкарат черното бяло, в тяхна угода! Ауди имат 2 (две) победи в Рали Шампионата до сега, а тези на Ланчия не мога да ги преброя! Ти на това ли казваш ядене на бой?
  • #6
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Любопитен ( преди 9 години )
    Инересно как Ланчиа са му "яли боя" на S1 при положение, че Ауди S1 има само една победа във WRC и то през 1985та, когато е втората версия Audi Quattro Sport S1?
  • #5
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Q4 се използва на доста модели Алфи. Още 155 има Q4 версия. Та си мисля, че ще си го слагат и за вбъдеще по моделите. Та се надявам шибаняците от ФВ да засмучат тиня и Маркионе да не им продаде убозначенията. Да си слагат на двата *** други убозначения, то и без друго не мож ги различи освен понадписа.
  • #4
    13 rate up comment 21 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Кой ги брои фиатчетата за коли?
  • #3
    11 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ланча Делта Интеграле S4 излиза само в рали версия през 1985г. А рали версията на Ауди S1 излиза през 1984г. тоест по-рано, но още преди това от 1980г. произвеждат Ауди S2 който е автомобил който си е спортен шосеен градски автомобил а не рали версия. А шосейните спортни Ланчии са произвеждани като GTi. Така, че стига лъжи. По вероятно Ланча като са се състезавали срещу Ауди куатро S1 в ралитата и са му яли боя, са си кръстили следващата година техния рали автомобил Ланча Делта S4
  • #2
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Nev ( преди 9 години )
    Да споменем, че и Ланчия Делта Интеграле Ес4 е доста преди от Ауди да почнат да кичат моделите си с това означение, S4!
  • #1
    10 rate up comment 4 rate down comment
    :) ( преди 9 години )
    Не е и като Ауди да не са го правили този номер на други марки, та няма да ги оплакваме. Да са мислили.