Първият сериен автомобил с горивни клетки на Toyota е напълно готов. Той ще стъпи на пазарите през първата половина на следващата година, като цените в Япония започват от 48 000 евро.
Серийният Mirai. Снимка: Toyota
От официалното съобщения на японския производител става ясно, че водородната кола е получила името Mirai, което в превод от японски означава „бъдеще“. Автомобилът представлява еволюция на показания през миналата година в Токио концепт FCV, като демонстрира устремен дизайн, напомнящ на популярните купета с четири врати.
Що се отнася до задвижването, Toyota Mirai може да измине почти 500 км. с напълно заредени резервоари. А самото зареждане с водород трае по-малко от 5 мин.
Към момента не е разпространена информация за мощността на мотора, за който обаче се знае, че се задвижва от електрическа енергия, придобита в горивната клетка след химична реакция между водород и кислород. По-рано бе съобщено, че агрегатът генерира мощност от 136 к.с. и позволява ускорение от място до 100 км/час за около 10 секунди.
"Mirai е не само екологичен и надежден автомобил. Той е изключително забавен за шофиране, тъй като има нисък център на тежестта и оптимална мощност. А най-хубавото е, че този автомобил е вече реалност", споделя президентът на Toyota Акио Тойода, който е запален автомобилен състезател, участвал в надпревари като "24 часа на Нюрбургирнг".
Серийната Toyota Mirai ще стъпи най-напред на пазара на Япония - още през април 2015 година. Продажбите в Европа и САЩ ще започнат в началото на лятото. Вече са известни цените за вътрешния пазар - 7 млн. йени, което е приблизително 48 000 евро.
Toyota Mirai ще се произвежда в завода в Аити, Япония. Успоредно със старта на продажбите компанията започва и изграждането на нови станции за зареждане с водород. В САЩ Toyota си партнира с компанията Air Liquide за създаването на нови станции в щатовете Ню Йорк, Ню Джърси, Масачузетс, Кънектикът и Роуд Айлънд.
"Визията на Toyota за водородното бъдеще не включва само конструирането на надежден автомобил, но и осигуряването на достъпни и удобни станции за зареждане", заяви Джим Ленц, главен изпълнителен директор на Toyota Северна Америка.
Водородната Toyota Mirai ще получи и версия за рали, която ще се състезава в първенството на Япония.