IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-опасните коли за 2007 г.

Ако искате да сте в безопасност на пътя, трябва да избягвате някои модели коли.

Най-опасните коли за 2007 г.
Това заключение прави списание Forbes, класирайки 20-те най-опасни коли.
Например Nissan 350Z има около два пъти по-голямо ниво на смъртност от средното за спортните коли. Причината е, че моделът е част от група превозни средства, които обикновено се карат от по-млади, с по-малък опит или с по-рисково поведение шофьори, а не някакъв дефект на колата, пояснява Ръс Рейдър от Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) - организация, която представлява интересите на застрахователите. 

Наблюдението единствено на данните за нивото на смъртност на определен модел не е показателно за неговата (без)опасност. Според експерти най-добрият начин да се прогнозира колко опасно или безопасно е дадено ново превозно средство, който е следвал и списанието, е разглеждане на няколко основни фактора като защита от страничен удар, контрол върху стабилността и риск от преобръщане. 

От тази гледна точка начело на списъка за най-опасни коли са Buick Rendezvous, Ford Ranger/Mazda B-Series, Nissan Frontier, Ford Escape/Mercury Mariner и Toyota Yaris.
Според тестовете на IIHS върху нови коли най-опасни в днешно време са превозните средства, които нямат защита от страничен удар.
Освен страничните въздушни възглавници превозното средство се нуждае и от добре направена странична структура, която да издържи силен удар от коли с различна тежест. 

Това води до друг важен фактор за безопасността – размерът и теглото на превозното средство. Хората в по-малки и по-леки коли са в по-неблагоприятно положение при катастрофа, коментира Рейдър. Според други експерти обаче тези коли не са задължително по-опасни, като компенсират с по-голяма маневреност. 

Дори и обикновено по-тежките спортни модели и пикапи да имат предимство с инцидентите с повече превозни средства, те са по-опасни в катастрофите с едно превозно средство (когато шофьорът заспи или загуби контрол), които представляват 43% от фаталните инциденти. В такива случаи при спортните модели и пикапите има два пъти по-голяма възможност за преобръщане. 

В челната десятка на най-опасните коли са още Hyundai Accent, Toyota Matrix/Pontiac Vibe, Kia Rio, Chevrolet Aveo и Suzuki Reno/Forenza. На 11-о място е Ford Focus, следван от Jeep Liberty, Dodge Dakota, Chevrolet Cobalt/Pontiac G5, Nissan Xterra, Saturn ION, Chrysler PT, Honda S2000, Toyota Scion tC и Mazda3.
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ник ( преди 18 години )
    какво говориш и нищо не казваш сравняваш таксита с нормална кола такситата и хюндай карат по 700000км защото ги карат без прекъсване и двигателя не изстива питай който иска такси шофьор и голяма работа станахте вие в германия там ли си се родил или кво
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Hector ( преди 18 години )
    По отношение на коментарите на някои ***, че европейските коли това-онова- еми тук в Германия колкото щеш таксита Мерцедес W124 на по 700 000км и отгоре. чистият 3-литров 6-цилиндров дизел 113 к.с. на Мерцедес "лови" без проблем дори 1 милион километра. Ако си мислите, че 200 000-300 000км пробег е някакъв показател колко са ви здрави японските ***, *** се в ***!
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Nippon ( преди 18 години )
    Priateliu povervai mi ti si zabluden ako mislish che nemskite i shvedskite marki sa po-dobri ot iaponskite...sled kato dori sred tezi nacionalisti germancite veche niakolko godini v Top 3 sa iaponski marki po kachestvo to mojesh da si pravish izvodi...pak ti si drankai staria golf ili audi-to i se kefi...az shte si iurkam v-tec-a...
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    balkan ( преди 18 години )
    poslednite 5 godini smenih 4 koli 1 golf 2 mitsubishi i sega toyota auris(predi imah samo nemski),nia sam dovolen ot iaponskite prosto te sa ot drug sviat ni6to che sa za EU pazar,a naistina povecheto nemski koli se karat ot kompleksari i to ne samo v bulgaria.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Striker ( преди 18 години )
    Priyatelu ti naistina si profan ako si ubeden, 4e yaponskite koli sa klasa nad evropeiskite:))) Prosto si mnog zabluden. Kato kazvam evropeiski tova ozna4ava VW, BMW, Audi, Ford, Opel, Volvo, Saab, frenskite i italianskite gi izklu4vam
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    anonimen ( преди 18 години )
    SUPER, mnogo polezna informaciq .. ako jivees v USA
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пернишки дивак ( преди 18 години )
    Здравейте, може би виждате по-долу че съм постнал едно и също нещо 4 пъти.Онзи код от картинката който го пиша обикновенно служи за спам блокиране. Та на бутона "Добави" направете едно disabled след натискането му за да не се получават такива щуротии. Без лоши чувства ;)
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пернишки дивак ( преди 18 години )
    Колега, виждал съм доста европейски коли с километраж над 250к без основен ремонт на двигателя. За пример мога да ти посоча може би трите най-здрави коли на европа - Мерцедес, Сааб и Волво. Дори Волво 4-та серия, което е с двигател на Рено пак си удря 250к без проблеми (с редовна смяна на маслото, ремъците и шайбата ). За японските коли не мога да дам компетентно мнение, но щом толкова ги харесвате явно има причина. Хайде със здраве и карайте внимателно.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    reno ( преди 18 години )
    da ste videli EU kola , reno ili pejo ili kakvoto se setite na 300 000 miles , 480 000 km bez osnoven remont na dvigatelq . imam toyota koqto e na 230 000 km i e smenen samo angrenajniq remuk 2 puti . Sluchaino da ste vidqli Eu takava
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    profan ( преди 18 години )
    1 - защото са толкова вманиачени по родното сипроизводство, че единственото друго, което виждат сакитайските и японските автомобили, които не се тачатмного; китайските - ili koreiskite !!!!!!!! Ot lichen opit moga da ti kaja che evropeiskite koli sa s klasa pod qponskite i po kachestvo i po dizain i udobstvo. I mislq che vijdat mnogo po-dobre ot " nas " ne lijat *** a si stimulirat tqhnoto proizvodstvo