IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-опасните коли за 2007 г.

Ако искате да сте в безопасност на пътя, трябва да избягвате някои модели коли.

Най-опасните коли за 2007 г.
Това заключение прави списание Forbes, класирайки 20-те най-опасни коли.
Например Nissan 350Z има около два пъти по-голямо ниво на смъртност от средното за спортните коли. Причината е, че моделът е част от група превозни средства, които обикновено се карат от по-млади, с по-малък опит или с по-рисково поведение шофьори, а не някакъв дефект на колата, пояснява Ръс Рейдър от Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) - организация, която представлява интересите на застрахователите. 

Наблюдението единствено на данните за нивото на смъртност на определен модел не е показателно за неговата (без)опасност. Според експерти най-добрият начин да се прогнозира колко опасно или безопасно е дадено ново превозно средство, който е следвал и списанието, е разглеждане на няколко основни фактора като защита от страничен удар, контрол върху стабилността и риск от преобръщане. 

От тази гледна точка начело на списъка за най-опасни коли са Buick Rendezvous, Ford Ranger/Mazda B-Series, Nissan Frontier, Ford Escape/Mercury Mariner и Toyota Yaris.
Според тестовете на IIHS върху нови коли най-опасни в днешно време са превозните средства, които нямат защита от страничен удар.
Освен страничните въздушни възглавници превозното средство се нуждае и от добре направена странична структура, която да издържи силен удар от коли с различна тежест. 

Това води до друг важен фактор за безопасността – размерът и теглото на превозното средство. Хората в по-малки и по-леки коли са в по-неблагоприятно положение при катастрофа, коментира Рейдър. Според други експерти обаче тези коли не са задължително по-опасни, като компенсират с по-голяма маневреност. 

Дори и обикновено по-тежките спортни модели и пикапи да имат предимство с инцидентите с повече превозни средства, те са по-опасни в катастрофите с едно превозно средство (когато шофьорът заспи или загуби контрол), които представляват 43% от фаталните инциденти. В такива случаи при спортните модели и пикапите има два пъти по-голяма възможност за преобръщане. 

В челната десятка на най-опасните коли са още Hyundai Accent, Toyota Matrix/Pontiac Vibe, Kia Rio, Chevrolet Aveo и Suzuki Reno/Forenza. На 11-о място е Ford Focus, следван от Jeep Liberty, Dodge Dakota, Chevrolet Cobalt/Pontiac G5, Nissan Xterra, Saturn ION, Chrysler PT, Honda S2000, Toyota Scion tC и Mazda3.
0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Термита ( преди 16 години )
    Що дрънкате без да знаете какво приказвате. Някой чул нещо си оттук и там на бира, друг карал такъв или онакъв таралясник.в Европа и в Америка има две независими организации за crash тестове на автомобили. Изпитанията и критериите са различни. Сайта на европейската е ***.euroncap.com. Първо вижте как изглеждат колите след тест и после коментирайте. Ама не - нали ние разбираме от всичко! И друго - това на мен не може да се случи. На някой да му звучи познато!?
  • #47
    3 rate up comment 0 rate down comment
    M&M ( преди 16 години )
    ..istinata boli za kompleksiranite glupaci s nemskite kaski.MADE IN JAPAN=ka4estvo.Ne zabrawqite 4e qponcite pravqt i luksozni marki nepoznati za tesnogrydite kompleksari v Bylgariq
  • #46
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ники ( преди 17 години )
    "Хората в по-малки и по-леки коли са в по-неблагоприятно положение при катастрофа, коментира Рейдър"Това изречение от 6 абзац направо ме уби. Понеже по-големите и по-тежките коли като се ударят в някой стълб с 200 км/ч ще са си здрави и без драскотина, ама аре имайте си пари за проучвания на кофтите автомобили. И все пак не знам дали някой от производителите би доволен ако си види колата в такъв списък все пак това си е анти реклама!
  • #45
    0 rate up comment 1 rate down comment
    BAHKO ( преди 17 години )
    ako trqbva da sravnim bmw,mer-s sas qponskite koli to se edno da sravnim magare sas kon nikoga nqma da si vzema qponska kola edvam se otarvax ot edna vtora ne iskam 100-200 xilqdi kilometra i aide nov dvigatel
  • #44
    0 rate up comment 2 rate down comment
    racing ( преди 17 години )
    imam bmw 325ix 88godina i honda crx koqto e karam 5-6 pati v godinata za6toto ne predstavlqva ni6to pred EU koli karal sam i drugi qponski koli i nito edna nemi xaresva mnenieto za tqx mi e 4e sa palni grobi6ta
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 17 години )
    ako iska6 konfort kupi si leksus mom4eta vi6te koy e svetoven avtomobil na godinata za 2007 i togava sporete koyto iska da kara mersedes da go vzeme za serviza
  • #42
    3 rate up comment 1 rate down comment
    anonimen ( преди 18 години )
    made in japan!!!!!tova e istinata!
  • #41
    0 rate up comment 1 rate down comment
    vlado ( преди 18 години )
    gad e mnoo prav , v usa nese vkarva ni6to frensko . az li4no s1m fen na germanskoto avtonobilo stroene no dali 6e kara6 qponka amerikanska taliga ili ne6to nemsko to zavisi kolko ak1l ima6.
  • #40
    1 rate up comment 2 rate down comment
    без проблеми ( преди 18 години )
    ами тия класации ги правят европейските производители -нормално е;)))ВНОСИТЕЛ НОМЕР ЕДНО В АМЕРИКА НЕ Е ЕВРОПА А ЯПОНИЯ!!:)))Така ако искаш здрава кола да отделиш от спестяванията си 100 000 евро и да си купиш мерцедес ??????ТАКА НИ СЪВЕТВАТ ЕВРОПЕЙЦИТЕ ;))))За безопастност може да е СААБ и ВОЛВО но като цени са 2 пъти по високи от японците ЩОТО ИМА И ЛЕКСЪС И ИНФИНИТИ;))))
  • #39
    0 rate up comment 3 rate down comment
    arni ( преди 18 години )
    horata sa kazali mercedes i vsi4ko ostanalo