IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lada с ново лице от догодина

Спортен дизайн и изгодна цена са новите приоритети на руската марка

Lada с ново лице от догодина

Lada ще стане спортна, при това много скоро, заяви пред Forbes президентът на АвтоВаз Бо Андерсон. Шведът, който наскоро пое управлението на руския автомобилен гигант, предприе драстични промени в компанията, а резултатът от тях трябва да видим още следващата година.
Lada с ново лице от догодина
Vesta и X-Ray

Марката Lada, която се свързва най-вече с ниска цена, е в разгара на пълна промяна, каза Андерсон по време на двудневна конференция на тема бъдещето на технологиите и ролята на Русия в него.

Новото начало на Lada ще бъде водено от моделите Vesta и X-Ray, които трябва да излязат на пазара през следващата година. Те ще представят и новия дизайн на руснаците, за който отговаря шеф дизайнерът на марката Стив Матин.

Тъй като моделите на Lada трябва да впечатляват и със спортен стил, компанията вече стартира имиджови участия в различни състезания, сред които и световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Нещо повече, отборът Lada Sport не просто участва, а спечели провелото се наскоро състезание от WTCC в Китай. При това със средства, равняващи се на по-малко от 10% от бюджета, с който разполагат конкурентите", допълни Андерсон.
Lada с ново лице от догодина
Vesta

Що се касае до технологиите, които ще се внедряват в преобразените модели на Lada, те ще бъдат предоставени от Renault-Nissan. Руската марка влезе в състава на френско-японския алианс през 2012 година.

Производството на новите модели ще се осъществява в старите руски заводи. Основният от тях, който според Андерсон е най-големият в света, разполага със 140-километрова поточна линия.

Въпросната фабрика, разбира се, е подложена на щателна модернизация, като лично Бо Андерсон я раздроби на 11 по-малки подразделения. Всяко от тях има отделен мениджър, финансиране и цели.

"Не мога да дам подробности за реорганизацията на производството, но новата структура помага на мениджърите да постигат целите си", категоричен е президентът на АвтоВаз.

За да може обаче Lada да бъде наречена напълно преобразена, трябва да се променят още неща. Едно от тях е обслужването на клиентите както в шоурумите, така в сервизите.

"Навремето клиентите на са имали големи очаквания от своя автомобил. В сервизите на Lada е било обичайно да чуват: "Счупена е, какво очаквате"", каза Андерсон, като допълни, че новите цели предвиждат пропуските да бъдат отстранявани в рамките на 24 часа.
Lada с ново лице от догодина
X-Ray

Ако трябва да обобщим, целта на Lada е поне да се доближи до световните производители на автомобили. А това въобще не е лека задача. Но все пак е постижима. Руската марка ще се насочи предимно към развиващите се пазари, където има добра репутация. Над 15 млн. автомобила Lada, реализирани в 27 страни, са по пътищата днес. Моделът Granta е лидер по продажби в Русия, а АвтоВаз произвежда 5 от 10-те най-добре продавани модела в многолюдната страна.

Подобно на друга марка на Renault-Nissan - отлично представящата се Dacia, Lada ще заложи на ниски цени. Седанът Vesta, който трябва да бъде на пазара в края на 2015 г., ще се предлага срещу около 400 000 рубли (10 000 долара). За сравнение, цените на продаваната в момента Granta стартират от около 285 000 рубли (7500 долара).

"Конкурентни цени, спортен дизайн и добро обслужване са основните приоритети пред Lada. Целта ни не е да бъдем новите BMW в автомобилната индустрия, а да предлагаме най-доброто съотношение между цена и качество", каза Андерсон.

Снимки: Lada

Тагове: lada vesta lada x-ray
0 от 500
  • #14
    43 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Те тия дето плюят, никога не са виждали в Мототехника Лади. А спорта при Лада е откакто е станал автомобил. 90% от пистовите автомобили навремето бяха ВАЗ. До скоро също имаше такива по състезанията. Вярно, имаше и разни екзотики като Шкоди, Вартбурзи, Фиати...но не вървяха. Бяха абонирани за последните места. А на тоя, дето му се привижда Хюндай и Пежо, да си измие очите. Преди му се привиждаше и Мондео. Сменил е вече репертоара.
  • #13
    54 rate up comment 10 rate down comment
    Идиот ( преди 10 години )
    Пак мнозинството е започнало да жали за горката Русия... А ние каква кола произвеждаме, че не се сещам? Хората се мъчат да се развиват- дали успешно или не само времето ще покаже, а ние само ги плюем и се чудим на кой господарски *** тоя път да залепим влажни устни.
  • #12
    26 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Samo vag, човек, осъзнай се!
  • #11
    21 rate up comment 13 rate down comment
    samo vw ( преди 10 години )
    druga kola sled sto6otka kojato ne bih vi prepora4al e Ford ili po to4no ***!ot li4en opit go znam.horata sa kazali: kupi si ford da si gord?I motopfoe da e tvoe!
  • #10
    23 rate up comment 11 rate down comment
    samo vw ( преди 10 години )
    dori I lada izglejda po hubavo ot sto6ota 4esno kazano ako tarsite niskobujetna kola po dobre si kupete lada dacia ili reno otkolkoto sto6otka verno po eftini sa to6otkite no struva li si da visite postoqno v serviza?bravo na rusnacite edin + ot men!
  • #9
    24 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дачия ще я минава като вятър. Смятайте каква кола ще е за 7500 долара. Аз дори в такова такси не бих седнал.
  • #8
    34 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ако запазят всички елементи от концептите, Дачия ще прави като вятъра.
  • #7
    24 rate up comment 15 rate down comment
    Ипо ( преди 10 години )
    Тези само то КАМАЗ не са крали от дизайнерска гледна точка на екстериор и интериор.
  • #6
    51 rate up comment 5 rate down comment
    L. ( преди 10 години )
    Брей, добре е !
  • #5
    29 rate up comment 5 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    To i golf e copy/paste ot skodka favorit muhahahahaha