IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi и Porsche се скараха заради платформа

Шасито MSB се оказа ябълката на раздора между двете компании

Audi и Porsche се скараха заради платформа

Компаниите Audi и Porsche, които са част от концерна Volkswagen Group, са в сериозен конфликт, твърди изданието Car&Driver. И посочва причината – новата платформа MSB, за чиято разработка дотук са похарчени 4 млрд. евро.
Audi и Porsche се скараха заради платформа
Във Volkswagen планираха новото шаси, разработено под ръководството на Porsche, да бъде използвано за следващото поколение на Panamera, за няколко модела Bentley и за по-големите автомобили на Audi, като A8. В Audi обаче не са съгласни и считат, че тяхната платформа MLB Evo е далеч по-удачен избор за моделите на марката.

На свой ред в Porsche са на мнение, че тази платформа не е "добре измислена" и посочват нейните недостатъци – „компромисно окачване, неадекватна електронна система и липса на гъвкавост за приспособяване за използване на различни трансмисии“. Инженерите на Porsche са притеснени от факта, че MLB Evo трябва да бъде използвана за най-големите всъдеходи на компанията, в това число и следващото поколение Cayenne.

Претенциите на отделните марки от концерна Volkswagen не спират дотук. Инженерите на Lamborghini също наливат масло в огъня, тъй като не са очаровани от перспективата да удължат шасито MSB, за да може то да бъде използвано за следващото поколение на Huracan. Италианските експерти се опасяват, че платформата, която е пригодена за боксеровите двигатели на Porsche, няма да може да пасне на V-образните им мотори.

„Тези хора така и не разбраха, че трябва да работят заедно, а не да воюват и да се доказват едни на други – казва пред Car&Driver един от отговорниците по глобалното планиране в концерна Volkswagen. – Ние се стремим да предотвратим излишното разрастване на броя на използваните архитектури и същевременно да стандартизираме най-скъпите компоненти. В Audi и Porsche трябва да прекратят борбата си и да се концентират върху работата.“

Снимка: Porsche

Тагове: msb Volkswagen AG mlb evo
0 от 500
  • #5
    16 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За това вървят напред, защото има война, конглокенция, борба и неотстъпчивост относно бъдещето. Не като Тойота, От БМВ двигател, от Субару шаси и купе и т.н. и накрая какво станало? Франкенщайк, който всеки ден спи в сервиза. Сега като се сетя как от Субару бяха изумени когато Тойотеното БРЗ се появи кабрио! От Субару казаха, че това купе изобщо не е правено за кабрио и едва ли е безопастно да се предлага в кабрио версия. Ама в Тойота кой го интересува, режат тавана, и готово става за кабриолет. А тука се мисли, проектира, двигатели,шаси трансмисии.. В Тойота всичко е едно към гьотере и за това после оплаквания, че колата не пали, спирачките не работят, *** за газта сам си ускорява и следват поредните задръствания на сервизите.
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Това ми заприлича на "докладите", пускани от Алонсо и Фетел преди 2 състезания. Уж големи хора, но сякаш са в детската градина в напрегнати моменти. Сякаш някой в бъдеще ще знае, че окачването на Порше е калпаво и електрониката не струва. Дълбоко се съмнявам купувачите да са наясно с всички тия "тънкости" от кухнята. Единствено някои недоброжелатели от жълтата преса могат да налеят масло в огъня и мисля, че точно за това става въпрос тук. Някак си не върви да обвинят Порше, че е сплескано Ауди.
  • #3
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Супер, точно във спора и доказването се вземат най-добрите решения, такива които безропотно изпълняват и нямат мнение, никога не успяват. Естествено, че всяка компания има собствена концепция и визия за бъдещето, което показва, че ФВ не се меси много на компаниите под шапката си и те разполагат с автономност.
  • #2
    12 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Орел, рак и щука... Всичките са голямата работа, а Тойота ги рита по задниците във WEC.
  • #1
    16 rate up comment 13 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Единствената конглокенция на ВАГ е самият ВАГ...преливат от инжинерни решения...