IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi и Porsche се скараха заради платформа

Шасито MSB се оказа ябълката на раздора между двете компании

Audi и Porsche се скараха заради платформа

Компаниите Audi и Porsche, които са част от концерна Volkswagen Group, са в сериозен конфликт, твърди изданието Car&Driver. И посочва причината – новата платформа MSB, за чиято разработка дотук са похарчени 4 млрд. евро.
Audi и Porsche се скараха заради платформа
Във Volkswagen планираха новото шаси, разработено под ръководството на Porsche, да бъде използвано за следващото поколение на Panamera, за няколко модела Bentley и за по-големите автомобили на Audi, като A8. В Audi обаче не са съгласни и считат, че тяхната платформа MLB Evo е далеч по-удачен избор за моделите на марката.

На свой ред в Porsche са на мнение, че тази платформа не е "добре измислена" и посочват нейните недостатъци – „компромисно окачване, неадекватна електронна система и липса на гъвкавост за приспособяване за използване на различни трансмисии“. Инженерите на Porsche са притеснени от факта, че MLB Evo трябва да бъде използвана за най-големите всъдеходи на компанията, в това число и следващото поколение Cayenne.

Претенциите на отделните марки от концерна Volkswagen не спират дотук. Инженерите на Lamborghini също наливат масло в огъня, тъй като не са очаровани от перспективата да удължат шасито MSB, за да може то да бъде използвано за следващото поколение на Huracan. Италианските експерти се опасяват, че платформата, която е пригодена за боксеровите двигатели на Porsche, няма да може да пасне на V-образните им мотори.

„Тези хора така и не разбраха, че трябва да работят заедно, а не да воюват и да се доказват едни на други – казва пред Car&Driver един от отговорниците по глобалното планиране в концерна Volkswagen. – Ние се стремим да предотвратим излишното разрастване на броя на използваните архитектури и същевременно да стандартизираме най-скъпите компоненти. В Audi и Porsche трябва да прекратят борбата си и да се концентират върху работата.“

Снимка: Porsche

Тагове: msb Volkswagen AG mlb evo
0 от 500
  • #15
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    От статията излиза, че няма никаква съвместимост, между трансмисии, двигатели,електроника и окачване между Порше-Ауди-Ламборджини! Оказва се че и платформите им са различни и караницата в случая е за платформата. Мен първо ме съмнява да са чак толкова различни, второ ме съмнява Ауди да се карат на Порше, при положение, че ФВ се управлява от собствениците и най-големте акционери във Порше, наследници и внуци на Фердинант Порше. Тоест едва ли щеше да питат за мнение Ауди или Ламборджини а направо щяха да им кажат, правете каквото сме решили с Порше и без повече коментари по темата. Все едно инжинер в някой от производствата да се кара с генералния директор на завода. Няма как да стане, боса ще каже прави това и точка. А в случая боса е и собственик а не някой, който да чака на заплата.
  • #14
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Спокойно VW ще решат проблема като изберат най-евтината платформа. Иначе изказването "компромисно окачване, неадекватна електронна система и липса на гъвкавост за приспособяване за използване на различни трансмисии"говори за това което получаваш от този концерн. Те сами си го казват.
  • #13
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    мяуди и троше на една платформа - и ква тогава е разликата между двете марки варели!??! един и същ толуп с различни емблеми - поредната "изненада" от ваг
  • #12
    6 rate up comment 11 rate down comment
    мухаха ( преди 11 години )
    То както върви Порше и Ауди ще са на едно ниво. Просто едните ще искат повече пари от другите.
  • #11
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Кодошо ( преди 11 години )
    Хе хе "зауеркраут" е тайното желание на Дошо. Къде-къде звучи по-добре от селското му именце! Ха ха ха!
  • #10
    13 rate up comment 15 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Зауеркраут , приказки много , затова е много хубаво като поставиш двете коли една до друга , верно Ауди не е Порше , концепцията му е друга но резултатът е налице , посредственото Ауди изпревари японската ви икона Субару...демек не е и както вие го изкарвате
  • #9
    19 rate up comment 15 rate down comment
    Зауеркраут ( преди 11 години )
    компромисно окачване, неадекватна електронна система и липса на гъвкавост за приспособяване за използване на различни трансмисииЕто това е великата премиум марка Алди. Дошо откога ви ги говори тия неща, но празните ви немски каски не приемат. Е, сега като го чухте от инжинер на Порше, това прави ли го по-достоверно?
  • #8
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Незнам каква трансмисия имат порше, но когато пуснаха преди 30 и кусур години PDK трансмисиятаАбревиатурата означава Porsche Doppelkupplung а малко след това трансмисия с два съединителя получи и легендарното Audi Quattro S1 а първатта шосейна кола с два съединителя бе Porsche 959 от 1986г. Днес 30г. по късно всички марки се опитват да монтират такива в автомобилите си. Фолксваген бе една от първите фирми, която предложи автомобили с ДСГ за простосмъртните хора. Иман предвид за масовия клиент, защото много малко хора могат да си позволят Порше.
  • #7
    13 rate up comment 16 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Абе не знам дали си прав за хибридите, защото преди месец АБ поставиха електричката Голф на първо място в едно тяхно сравнение и то с много голяма преднина пред останалите. като се замисля, може и да са прави. Тигуан така се появи от нищото и си остана на върха чак досега.
  • #6
    19 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Мдаа, голяма технологична борба вътре във ВАГ, а накрая Порше пак с трансмисии на Тойота, т.е. Аисин. Е, все пак всеки се учи от най-големите - Тойота са единствените произвели сами автомобил с карбонов монокок досега, а пък хибридите им са недостижими за немците..