IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi и Porsche се скараха заради платформа

Шасито MSB се оказа ябълката на раздора между двете компании

Audi и Porsche се скараха заради платформа

Компаниите Audi и Porsche, които са част от концерна Volkswagen Group, са в сериозен конфликт, твърди изданието Car&Driver. И посочва причината – новата платформа MSB, за чиято разработка дотук са похарчени 4 млрд. евро.
Audi и Porsche се скараха заради платформа
Във Volkswagen планираха новото шаси, разработено под ръководството на Porsche, да бъде използвано за следващото поколение на Panamera, за няколко модела Bentley и за по-големите автомобили на Audi, като A8. В Audi обаче не са съгласни и считат, че тяхната платформа MLB Evo е далеч по-удачен избор за моделите на марката.

На свой ред в Porsche са на мнение, че тази платформа не е "добре измислена" и посочват нейните недостатъци – „компромисно окачване, неадекватна електронна система и липса на гъвкавост за приспособяване за използване на различни трансмисии“. Инженерите на Porsche са притеснени от факта, че MLB Evo трябва да бъде използвана за най-големите всъдеходи на компанията, в това число и следващото поколение Cayenne.

Претенциите на отделните марки от концерна Volkswagen не спират дотук. Инженерите на Lamborghini също наливат масло в огъня, тъй като не са очаровани от перспективата да удължат шасито MSB, за да може то да бъде използвано за следващото поколение на Huracan. Италианските експерти се опасяват, че платформата, която е пригодена за боксеровите двигатели на Porsche, няма да може да пасне на V-образните им мотори.

„Тези хора така и не разбраха, че трябва да работят заедно, а не да воюват и да се доказват едни на други – казва пред Car&Driver един от отговорниците по глобалното планиране в концерна Volkswagen. – Ние се стремим да предотвратим излишното разрастване на броя на използваните архитектури и същевременно да стандартизираме най-скъпите компоненти. В Audi и Porsche трябва да прекратят борбата си и да се концентират върху работата.“

Снимка: Porsche

Тагове: msb Volkswagen AG mlb evo
0 от 500
  • #25
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 11 години )
    Така ли бе?Я погледни колко Кайени аз 14-15000лв има в момента в мобилето.То се вижда какво са измислили.Порше не искат и да чуят за *** им.
  • #24
    2 rate up comment 4 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 11 години )
    Ми Дошо,а купи Порше на старо за 10 000 лева.Може и да намериш,ама 924 от 1985 г. И пак не можеш го купи,трябва да продадеш сивика и къщата,че да събереш нужния лев.Не ги мисли Ауди и Порше,те са семейство от много години.Дедо ти не е бил роден още,през 1937 г. ,когато Бернд Роземаер с Ауто Юнион,проектиран от Фердинанд Порше е летял по аутобана с 400 км/ч.Ще го измислят те,не им бери гайлето.Глей си "джапан пауа",че нещо последните години много кола отзоваха и все за несъществуващи дефекти.
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе въпроса е от къде ще избият тея 4 милиарда разходвани за високотехнологичната платформа. Шефа на ВАГ ще запише диско ритъм в стил ала М.Калая - Ох елета пиленца на батко в сервиза Вацко :)
  • #22
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    казва пред Car&Driver един от отговорниците по глобалното планиране в концерна Volkswagen.Това звучи като историйките на Дошо. Един приятел ми каза, че Аудито му... Чух от един познат, че Аудито му. Съседа си купи Ауди и каза..., Брат ми смени 2 Аудита... Аз като имах Ауди... На баща ми Аудито... Някакви виртулани Аудита и приятели и познати. И тука звучи като някакъв виртуален отговорник във Фолксваген. Очаквам утре от Фолксваген да се изсмеят и да опровергаят тази огромна глупост. А и тъй като знаем, че ФВ иска обща платформа и разработва такава от години, звучи смешно Ауди да са изненадани че Порше и ФВ разработвали такава платформа, още по смешно е от Ауди да притискат Порше да ползва тяхната платформа! И Порше да плюят по платформата на Ауди.. Това е такава смешка, че не знам дали тоя, койтоо е писал статията сам си вярва.
  • #21
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За това вървят напред, защото има война, конглокенция, борба и неотстъпчивост относно бъдещето. Не като Тойота, От БМВ двигател, от Субару шаси и купе и т.н. и накрая какво станало? Франкенщайк, който всеки ден спи в сервиза. Сега като се сетя как от Субару бяха изумени когато Тойотеното БРЗ се появи кабрио! От Субару казаха, че това купе изобщо не е правено за кабрио и едва ли е безопастно да се предлага в кабрио версия. Ама в Тойота кой го интересува, режат тавана, и готово става за кабриолет. А тука се мисли, проектира, двигатели,шаси трансмисии.. В Тойота всичко е едно към гьотере и за това после оплаквания, че колата не пали, спирачките не работят, *** за газта сам си ускорява и следват поредните задръствания на сервизите
  • #20
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Бе толкова им е лоша платформата, че бият Субаруто като тъпан. Тая новина е такава жълтиния, колкото онзи ден новината в мобилето, за някакъв хоте, който бил избушен от някакви емигранти и дали някакъв проект на хотела от сега и написали, вижте какъв е бил преди 60г. и какъв е сега. Пълна измама.
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А бе добре че им е рекламата та да намират балами да им купуват високотехнолоичните кашони.
  • #18
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Незнам, но ми се струва, че от Порше са прави в случая. Като дават акъл и имат претенции към платформата на Ауди, явно има ЗАЩО! Все пак Порше имат "малко" повечко опит в проектирането на спортни платформи и знаят как се правят нещата. Ауди сега се репчат, но ако не беш VW да ги бута през годините (най вече финансово) за да достигнат сегашното си ниво - да се борят с БМВ и Мерцедес, а примерно бях самостоятелни никога нямаше да са сега това което са.Така, че да послушат Порше и да изберат MSB.
  • #17
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Човек като чете коментарите и го напушва смях. И кво излиза - платформа за 4 МИЛИАРДА и не става? Тея от ВАГ са крале бе, щом за такива суми не могат да измислят нещо универсално. Досега никой не е харчил пари от такъм порядък да универсална платформа. А относно ДСГ, хахах, това го разправяйте на тея дето плащат фактурите за счупените кутии, ама на живо, ако смеете - смешковци!
  • #16
    14 rate up comment 11 rate down comment
    absoliutno ( преди 11 години )
    За това вървят напред, защото има война, конглокенция, борба и неотстъпчивост относно бъдещето. Не като Тойота, От БМВ двигател, от Субару шаси и купе и т.н. и накрая какво станало? Франкенщайк, който всеки ден спи в сервиза. Сега като се сетя как от Субару бяха изумени когато Тойотеното БРЗ се появи кабрио! От Субару казаха, че това купе изобщо не е правено за кабрио и едва ли е безопастно да се предлага в кабрио версия. Ама в Тойота кой го интересува, режат тавана, и готово става за кабриолет. А тука се мисли, проектира, двигатели,шаси трансмисии.. В Тойота всичко е едно към гьотере и за това после оплаквания, че колата не пали, спирачките не работят, *** за газта сам си ускорява и следват поредните задръствания на сервизите