IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещето на Toyota Avensis е под въпрос

Японците подготвят нов хибриден седан в този сегмент

Бъдещето на Toyota Avensis е под въпрос

Компанията Toyota в съвсем кратки срокове ще реши бъдещето на модела Avensis, като е твърде вероятно той да бъде спрян от производство. Това съобщи шефът на европейското подразделение на японския производител Дидие Леруа пред Autocar.
Бъдещето на Toyota Avensis е под въпрос
Топ мениджърът призна, че Avensis не е включен в списъка с модели на Toyota, които ще се предлагат и в хибридни модификации. В този списък влизат автомобили на марката, които до 2020 г. трябва да излязат на пазара и като хибриди.

„Не предвиждаме хибриден Avensis и това е факт. В същото време обаче планираме през следващите 5 години да пуснем хибриден седан със същите размери. Предстои ни да вземем много важно решение – дали в Европа компанията ни ще предлага модел от категорията на Avensis или не. Причината е, че конкуренцията на континента в този сегмент е доста силна, а пазарът е слаб“, коментира Леруа.

Статистиката показва, че в Западна Европа сегментът на седаните със средни размери продължава да се стеснява. За миналата година са продадени 500 000 такива автомобила, докато през 2011 г. бройката е била над 800 000.

От Toyota съобщиха още, че в плановете на компанията не влиза създаването на отделна марка, под която да се произвеждат и продават спортните модели на компанията, изработени от поделението TMG (Toyota Motorsport GmbH).

„Не се надявайте, че в близките 5 години ще намерите автомобили под марката TMG в някой от дилърските ни центрове. Няма шанс да се случи подобно нещо. Няма да има и спортна версия на Lexus LS, за която се говори от известно време“, коментира един от търговските директори на Toyota - Роб Люпен.

Снимка: Toyota

 

Тагове: tmg toyota avensis
0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    Ами прав е този шеф от Тойота, че пазара за такива средно големи и големи коли се срина в Европа. Тесни градове, малки гаражи и високи цени - за това хората карат хечбеци с размер на Голф, А3 Спортсбек, Мазда 3 ил т.н. Чисто новите коли от типа на Пасат, Мазда 6 или Алуди А6 са си рядкост по пътищата в Европа. Масово по-високите класове са застаряващи автомобили. И това е нормално! Не мога да дам 60-70 хиляди Евро за чисто ново беемве седмица, но не е невъзможно да купя за 10 на 10 години
  • #3
    8 rate up comment 14 rate down comment
    до Cenitell ( преди 9 години )
    Стига глупости!!вият Приус беше изложен преди повече от 17 год. и след първоначалния си бум/криво разбрана идулгенция за богатите с големи и мощни коли/ като 2ра или 3та кола в семейството от 5 год. има непрекъснат спад в продажбите. Ако не бяха специалните бонуси в Япония последните 3 год., пдодажбите и щяха да са символични.И преди да отговориш,не е лошо да си "свериш часовника" с годишните отчети на продажбите по марки и модели,но най-вече по страни/пазари/.
  • #2
    11 rate up comment 12 rate down comment
    жалко! ( преди 9 години )
    Но след като дори този модел,който е безспорно най-най-най добрия кон в табуна,не може да се сбори с конCURенцията,представете си какво представляват другите варели. Явно Тойота се специализира в масови нискокачествени коли за Близкия и Далечен Изток,Африка и бедните в САЩ!Остана им само камиона ЛК,който не променят вече повече от 15 год., защото знаят,че никога няма да достигнат сегашното му ниво.Иначе са царе на 1.33л. двигатели с 5 ст.механична ск.кутия и клима.Всичко останало за тях е риск
  • #1
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Cenitell ( преди 9 години )
    Ето-фирмена стратегия, според преобладаващите предпочитания, очакваните по-строги ограничения в изхвърляните вредности и намаляващите нефтени запаси.До преди 10 г. европейските фирми се присмиваха на хибридите,напр. на изложението с първия "Приус" шефа на Мерцедес демонстративно не се спря пред тази новост и после каза, че не виждал нищо особено в тази тойота-хибрид.