IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda RX-8 идва през 2018 г. с роторен двигател

Засега японците се отказват от използване на турбо

Mazda RX-8 идва през 2018 г. с роторен двигател

Японската компания Mazda ще пусне наследник на спортния модел RX-8 през 2018 г., като ще го снабди с роторни двигатели. Моделът трябва да бъде готов по случай 50-годишната от дебюта на модела Cosmo Sport – първият автомобил на марката с такъв тип мотор.
Mazda RX-8 идва през 2018 г. с роторен двигател
Към момента инженерите на японския производител работят над отстраняването на основните недостатъци на тези агрегати – големия разход на гориво и малкия въртящ момент. Изданието Auto Express, което публикува информацията, твърди, че засега в Mazda не планират да използват турбо за новите си роторни двигатели.

Проблемът трябва да бъде решен чрез технологията SkyActiv, благодарение на която теглото на автомобила ще бъде намалено, а двигателят ще по-високи мощност и ефективност.

Очакванията са моделът да получи 1.6-литров атмосферен мотор с мощност 304 к.с. и предаване към задната ос. Най-мощната версия на RX-8 досега разчиташе на 250 к.с. Освен това в Mazda смятат да оборудват модела само с две врати, а не с четири.

Следващата Mazda RX-8 ще бъде построена на шасито на новата MX-5, като ще бъде достъпна с 6-степенна механична скоростна кутия или с 5-степенен автомат.

Припомняме, че RX-8 (на снимката) излезе на пазара като заместник на RX-7. В стандартната си версия моделът разчиташе на 1.3-литров двигател, като се произвеждаше от 2003 до 2012 г.

Снимка: Mazda

Тагове: mazda rx-8
0 от 500
  • #2
    20 rate up comment 0 rate down comment
    nikito_blend ( преди 9 години )
    Последният производител на ванкела, марка достойна за уважение.
  • #1
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не се съмнявам, че тази кола ще е лудница.Крайно време беше да е изкарат и най-вече се радвам на роторния двигател.300+коня, ниско тегло, нисък център на тежестта, моментално развъртане и високи обороти са предпоставки за наистина голям спортист.