IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda RX-8 идва през 2018 г. с роторен двигател

Засега японците се отказват от използване на турбо

Mazda RX-8 идва през 2018 г. с роторен двигател

Японската компания Mazda ще пусне наследник на спортния модел RX-8 през 2018 г., като ще го снабди с роторни двигатели. Моделът трябва да бъде готов по случай 50-годишната от дебюта на модела Cosmo Sport – първият автомобил на марката с такъв тип мотор.
Mazda RX-8 идва през 2018 г. с роторен двигател
Към момента инженерите на японския производител работят над отстраняването на основните недостатъци на тези агрегати – големия разход на гориво и малкия въртящ момент. Изданието Auto Express, което публикува информацията, твърди, че засега в Mazda не планират да използват турбо за новите си роторни двигатели.

Проблемът трябва да бъде решен чрез технологията SkyActiv, благодарение на която теглото на автомобила ще бъде намалено, а двигателят ще по-високи мощност и ефективност.

Очакванията са моделът да получи 1.6-литров атмосферен мотор с мощност 304 к.с. и предаване към задната ос. Най-мощната версия на RX-8 досега разчиташе на 250 к.с. Освен това в Mazda смятат да оборудват модела само с две врати, а не с четири.

Следващата Mazda RX-8 ще бъде построена на шасито на новата MX-5, като ще бъде достъпна с 6-степенна механична скоростна кутия или с 5-степенен автомат.

Припомняме, че RX-8 (на снимката) излезе на пазара като заместник на RX-7. В стандартната си версия моделът разчиташе на 1.3-литров двигател, като се произвеждаше от 2003 до 2012 г.

Снимка: Mazda

Тагове: mazda rx-8
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    GTE ( преди 9 години )
    Четох в един форум, където един Грък обясняваше, че си взел RX-8 нова, но поради спецификите на двигателя, издържал 40 000 км да го кара. Понеже харесвал колата, но не и мотора присадил бензинов мотор от Хонда Акорд и беше супер щастлив.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Страшен фен съм на японците ама този двигател е ОТВРАТИТЕЛЕН. Адски жалко изпълнение. На много ниски/високи температури го няма никакъв.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 9 години )
    Поздравления за Mazda! Вярват в нещо и се борят - наистина имат дух!..И отлично експлоатират пазарни ниши. Тези двигатели имаха доста недостатъци, но се надявам с напредъка в науката за материалите да се решат.Ако го комбинират и с 8-годишната гаранция "All inclusive" ще е супер.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    Дошо, говоря за среден разход, не за максимален. за пример Х6 с 407кс и над 2 тона празно гори средно 16л.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    големите предимства на ванкела са малкото място и ниската маса. това е перфектно да се върже с генератор за рейндж екстендер. и високите обороти също перфектно ще се вържат с генератор - даже е по добре, защото генератора няма нужда да е за много въртящ момент , а за обороти....
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    ванкела няма бъдеще ако не е с хибрид. като си мислите че е толкова добра - да ви кажа къде се продава една RХ-8- много евтино я дават. само че гори 15-16 средно та не знам. тука всички разбирачи са все на газ...
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    един френд преди време си докара рх-7 от щатите. предната рх7. много бе здрава - на 300к мили. само че резервоара беше 70л и при най-икономично каране минаваше макс към 650км - ако я понатискаш - 400км. а уж беше има няма 1200кг купе
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Ва/инкел ( преди 9 години )
    Дааа, някои произвеждат "Ванкелов", други "винкел-ов". Въпрос на приоритети и предпочитания от феновете, все пак ;)
  • #4
    16 rate up comment 0 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    Ей това е истинска развойна дейност. Ванкеловият двигател има потенциал и проблемите му вече могат да бъдат решени от съвременните инженери и новите материали. Просто беше изпреварил времето си с няколко десетилетия до сега.Никой ДВГ не може да даде такава мощност от такъв обем и то без турбо. Дано да имам удоволствието поне да пробвам новата RX-8 като излезе.
  • #3
    1 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    последно какъв ще е двигателя - на едно място пише че ще е с роторен, а на друго очакват да е с 1.6 турбо скайактив. последно какво? според мен роторния предвид ниското КПД и висок разход може да го сложат само ако сложат и хибридна технология