IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi показа дизелово RS5

Купето разполага с 385 к.с. и 750 Нм

Audi показа дизелово RS5

Компанията Audi представи концептуален вариант на купето RS5, което е снабдено с нов 6-цилиндров дизелов мотор с обем 3.0 литра. Моделът е създаден, за да отбележи 25-годишнината на двигателите TDI.
Audi показа дизелово RS5
За първи път моторът, който задвижва RS5 TDI бе показан от германския производител през 2012 г., но едва сега е поставен на прототип. Двигателят тежи 192 кг., а мощността му е 385 к.с. Максималният въртящ момент, който се достига, е 750 Нм.

Агрегатът разполага с електрически задвижван компресор и стандартна турбина. Така нареченият "e-boost" се използва, за да може да осигури тяга при работа на ниски обороти, като сработва още при 1250 об/мин. и работи до 3000 об/мин., когато се активира традиционната турбина. Подобна система позволява да се избегне турбо-ямата, като освен това се подобрява икономията на гориво.

Прототипът Audi RS5, снабден с новия турбо-дизел, ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди (по думите на създателите му). Максималната скорост на купето е ограничена по електронен път на 280 км/ч.

За сравнение, серийното купе с 4.2-литров бензинов мотор ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.5 секунди. Освен това стандартното RS5 разчита на 7-степенна роботизирана трансмисия, докато новият прототип е оборудван с 8-степенен автомат.

Очаква се новата версия да се превърне в предвестник на първото серийно Audi RS с дизелов мотор. Най-вероятно тя ще се появи на пазара през следващата година, но засега няма официална информация за това.

Снимки: Audi

Тагове: tdi audi rs5 tdi
0 от 500
  • #41
    36 rate up comment 8 rate down comment
    Фил ( преди 10 години )
    На мен обаче никой не ми отговори на въпроса, кой произвежда 8-степенната автоматична скоросттна кутия, която Audi монтира на А6 3.0 diesel с двойна турбина (313 к.с.) ?
  • #40
    34 rate up comment 9 rate down comment
    иван ( преди 10 години )
    е ти намери с кое поколение на ваг да даваш пример до появата на голф 3 и ауди а4 безспорно ваг бяха изключително здрави коли, но оттогава дръстично заораха, за след 2000г година почти всияки произодители започнаха да западат, освен може би форд ама те до преди фокуса бяха на дъното и нямаше накаде
  • #39
    37 rate up comment 13 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    Това са глупости. И моя опит и на всички около мене показва, че няма повреди и на много повече.Само за пример ще ти дам, че преди години купих Ауди 100/А6 R5 TDI на около 400 000 км, аз го карах още около 200 000 докато в един сервиз не му таковаха майката при смяна на ангренажа - платиха ми ремонта на двигателя но турбината нямаше никакъв проблем. На скоро го видях това ауди и още си върви :)
  • #38
    38 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    autoenthusiast,ако говориш за японски дизели турбините им може да държат толкова.При немските повечето до 100 хил. са леш,а в най-добрия случай да изкарат до 200 хил.Справка Ауто Билд и продължителният им тест.А ако не вярваш на тях ей сега ще се съберете ВАГ-фенчетата и ще почнете да разправяте как сте минали милиони км. без да пипате нищо.Знаем ви вече номерата... :)))Може и мода да се включи,като изтрие част от коментарите,които казват истината за трошливитеВАГ.
  • #37
    37 rate up comment 10 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    *** мислех че мултитроника е пак някаква щуротия**:) Че multitronic-a е щуротия и аз съм съгласен. Не е най - чудестното произведение на AUDI. Но мсиля, че скоро нещата ще се променят.
  • #36
    38 rate up comment 10 rate down comment
    иван ( преди 10 години )
    извинявайте тогава мислех че мултитроника е пак някаква щуротия с управление за воланаа за RX8 220нм не са никакав въртяш момнент всяко 2,0 има толкова, при това ги получава при 5000 оборота тоест забрави за силен старт. Ванкела обаче има други предимства като например че много трудно можеш да го счупиш до ниво да не може да те прибере вкъщи и за това го ползват за малки самолетчета
  • #35
    37 rate up comment 12 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    По отношение на спортните дизели - единствения проблем е ниския обхват от обороти при които е наличен високия въртящ момент, но това се превъзмогва с по-добри трансмисии.Мит е че съвременните дизели не карат дълго. Дори да приеме, че турбината се развали на 3 - 400 000 км, какъв е проблема - ремонта струва до 1000 лв.или ако искаш 2-3000 лв за нова. Тези пари ще си ги избиел 1000 пъти заради икономията на гориво при това без да губиш от динамиката.
  • #34
    37 rate up comment 14 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Анонимен я ми кажи знаеш ли кави са харектеристиките на рх7...0-100 за 7.3 сек...няма по-бавен ***..пък ти си вярвай че не успяха заради еко нормите..а приказките за дизела са си верни , чугунов блок и по-голяма компресия...доста тридно се хаби...не като бензина компресия между 9 и 12 при най-добрите образци...като падне на 7 и довиждане
  • #33
    38 rate up comment 15 rate down comment
    нововнос ( преди 10 години )
    Кво им пука на германците за екологията или пъ ккачеството. Важното е да хвърля сажди и да бръмчи.
  • #32
    36 rate up comment 11 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    @Иван - Miltitronic трансмисията на Ауди А4 е безстепенна (CVT) със симулирани предавки и много сложна електроника за да превъзмогне недостатъците на стандартните CVT. За да може да прехвърля по голям въртящ момент ползва верига и много дисков съединител.